bentnietgek
door bentnietgek Jul 4, 2018 om 18:22
Huishouden & energie
Hema textiel tegenwoordig van dubieuze kwaliteit

Hema sokken 100% katoen van dubieuze kwaliteit.

De kreet “Echt Hema” is verdwenen uit de commercials, maar ik begrijp nu ook waarom.
De afgelopen jaren heb ik in fases zo’n 30 paar zomersokken 100% katoen gekocht bij de Hema van waar ik later achter kwam in dubieuze kwaliteit. Het textiel is zeer zeker niet “Echt Hema” meer !
Ik had zo'n goed vertrouwen in de blijkbaar niet meer bestaande kwaliteit van de Hema dat het even duurde voor ik het door had.
Onlangs vernam ik dat Hema een paar jaar geleden met de overstap op een andere textiellijn hard in kwaliteit is achteruit gegaan.

Enige tijd geleden heb ik ook tien nieuw gekochte onderbroeken teruggebracht waar slechte elastieken in zaten verwerkt en afzakten. Vergeleken met de oude kwaliteit was ook dit een onderdeel uit de textiellijn waar blijkbaar het goedkoopste materiaal in is gebruikt van zeer slechte kwaliteit !!

In zeker de helft van de sokken zitten nu aan de zijkant gaten waar het stiksel heeft losgelaten. Ik heb al eens een aantal sokken teruggebracht en nieuwe voor gekregen, maar ook deze zitten alweer vol met gaten. Ter verduidelijking, het ligt niet aan mijn schoenen die mogelijk op dat punt schade veroorzaken. Het is duidelijk overal op hetzelfde punt bij het stiksel waarmee de sok gevormd wordt. Ook nu kreeg ik weer na het aanschrijven van de Hema klantenservice het bericht dat ik terug naar de winkel moest gaan, maar dit heb ik al eerder gedaan.
Dit weiger ik nu omdat ik vind dat het hoofdkantoor zijn verantwoordelijkheid dient te nemen door een onderzoek in te stellen naar deze klacht en hun geleverde kwaliteit.
Ik ben er dan ook van overtuigd dat dit geen incidenteel geval meer is en dat er veel meer klanten zijn die dit is overkomen. Alleen de meesten zullen na de constatering van dit feit naar een andere winkel zijn overgestapt en Hema niet hebben benaderd zoals ik. Op de website Klacht.nl vond ik ook meldingen hierover.
Ik verwacht nu dan ook een tegemoetkoming van de Hema in de gemaakte kosten voor dit wanproduct, ik heb hier meer dan 90 euro aan uitgegeven.

Ik roep eenieder op die dit ook herkent hier zijn verhaal te doen om Hema te overtuigen dat als ze zo doorgaan langzamerhand de klantenkring zal zien slinken, en zo weer in een neerwaartse spiraal terecht komen zoals eerder is gebeurd.

2719 14 Rapporteer

me
door mein33 - Jul 4, 2018 om 18:27
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Made in China of in die regio ?

marita5
door marita5 - Jul 4, 2018 om 18:28
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Bentnietgek ,

Sorry , maar u doet uw gebruikersnaam geen eer aan , slim is anders .
Als u weet dat Hema slechte kwaliteit levert , waarom blijft u daar dan kopen ?

Enige tijd geleden heb ik ook tien nieuw gekochte onderbroeken teruggebracht waar slechte elastieken in zaten verwerkt en afzakten

Als u daar blijft kopen , wetende dat dit slechte kwaliteit is , zakt mijn broek ook af  ;-))

edrick3
door edrick3 Jul 4, 2018 om 18:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

GOEDkoper dan elders? ;-)

tenormin
door tenormin Jul 4, 2018 om 22:06
16847 Antwoorden / 108 Vragen

@marita5, nu niet gaan bluffen: toon dat je broek er van afzakt. ;-))

marita5
door marita5 Jul 4, 2018 om 22:08
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Kan ik niet tonen , is ook geen pretje om te zien ;-))

tenormin
door tenormin - Jul 4, 2018 om 18:33
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Denk niet dat eenieder hier zijn/haar verhaal komt doen. Ik zou, net als @marita5 al stelt niet meer teruggaan om daar te kopen. Maar de worsten zijn nog wel lekker? ;-)

marita5
door marita5 Jul 4, 2018 om 18:37
11534 Antwoorden / 15 Vragen

En het gebak ;-))

Gr
door Grunn1 Jul 4, 2018 om 19:37
1427 Antwoorden / 18 Vragen

En dat is ook niet duur

edrick3
door edrick3 - Jul 4, 2018 om 18:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dit is niet het 'klaag-maar-raak'-forum.
Alle waar is naar zijn geld.
Voor betere kwaliteit zul je een navenante prijs moeten betalen.
100% katoen is 100% katoen, anders mag dat niet vermeld worden.
En schrijf een volgende keer eens het hele verhaal ipv een kopie die hier niet 'past'.
Slijtage kan meerdere oorzaken hebben, zolas eeltplekken, drukplekken schoeisel, dikte van de stof, etc.

ma
door manwijf Jul 6, 2018 om 12:17
574 Antwoorden / 1 Vragen

en te lange nagels.

ma
door manwijf Jul 6, 2018 om 12:22
574 Antwoorden / 1 Vragen

Ben wel benieuwd hoe ze gewassen worden. Veel jongelui kunnen helemaal niet wassen en gooien omdat ze smetvrees hebben alles in de kookwas.

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 4, 2018 om 18:58
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Maar zij hebben nog wel echt Hema rookworst, Zeeman heeft de sokken en Kruidvat Anni Rolfi producten.
Meestal zijn deze winkels in een winkelcentrum op loopafstand te vinden.

panter22
door panter22 - Jul 4, 2018 om 19:00
6599 Antwoorden / Vragen

Wat verwacht je van een pak met 7 paar herensokken voor €7? En dan nu ook nog 2 pak+1 gratis.
En dan koop je 30 paar sokken en 10 onderbroeken voor €90. En je verwacht ook nog zo'n kwaliteit dat je er jaren plezier van hebt.
Voor die prijs gaat je dat niet lukken. Kijk eens online naar merkondergoed.

Gr
door Grunn1 Jul 4, 2018 om 19:39
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Het is meer vaan aantrekken en weggooien na gebruik. Ook binnenste buiten een keer dragen dan heb je er 2 dagen plezier van.

tijger1
door tijger1 - Jul 4, 2018 om 19:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U bent echt wel een “big spender” aan ondergoed en sokken, wel € 90,00. Nou, nou.

Ik heb toevallig eerverleden jaar sokjes gekocht bij de Hema. Supergoedkoop maar helemaal niets mis mee.

simon55
door simon55 Jul 4, 2018 om 21:51
1556 Antwoorden / 5 Vragen

U zegt t zelf al, .....sokjes.....

TS heeft t over sokken........Dus meerprijs  ?

aurora1
door aurora1 - Jul 4, 2018 om 19:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En, wat is uw vraag?
Of houdt u van verhaaltjes dumpen waar ze niet thuis horen zoals ook over die fiets?
Heel dom om daar te blijven kopen waar u klachten over heeft.
Bent u een notoire klager en er heel kwaadaardig op uit om bedrijven schade te berokkenen?
Ik vind overigens de Hema een prima winkel maar per filiaal verschillend hoe goed of slecht het personeel is.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jul 4, 2018 om 19:42
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Lekker belangrijk
U bent Hollandser als de Hema.
U wilt niet voor een dubbeltje op de 1e rang maar voor een cent in de vip ruimte zitten.

diumenge
door diumenge - Jul 4, 2018 om 20:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Op naar Amsterdam dan Bentnietgek, HEMA zal je vast wel een heerlijke tompouce willen geven als tegemoetkoming!

gerbera
door gerbera - Jul 4, 2018 om 22:12
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Benne ze niet een beetje te klein gekocht, vind ze nogal krap om de voet zitten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 4, 2018 om 23:39
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Goh, zoden er dus meer klanten 'bent niet gek zijn'?
Ik heb geen sokken van de Hema maar van elders en raar maar waar, die gaan op gegeven moment ook stuk. Er was een tijd dat ik de gaten dan zelf stopte (ja dat kan ik, ook ooit geleerd als man, maar dat doe ik niet meer. Ik koop nu gewoon nieuwe en ook nog van het zelfde merk en loop dus bewust riusico.)

gerbera
door gerbera - Jul 5, 2018 om 21:57
7372 Antwoorden / 14 Vragen

He ma mijn sokken benne nog heel en zijn al bijna een jaar oud. Hoe kan dat nou? En dat voor € 3,- per paar.

edrick3
door edrick3 Jul 6, 2018 om 08:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zeker in de kast laten liggen. ;-)

gajnieuw
door gajnieuw - Jul 6, 2018 om 12:38
37 Antwoorden / 0 Vragen

ik snap dat de kwaliteit niet naar je zin is. Maar ga dan naar een andere winkel. Ik ken genoeg goedkope winkels die misschien wel beterdere kwaliteit hebben. Ik ben jaren geleden al opgehouden bij de Hema ondergoed te kopen. Dit na een heel akelig akkefietje. Waarbij er een nieuwe beugelbh de beugel knapte en mijn borst in schoot. Dit deed niet alleen heel erg veel pijn. Heb ook een tijd met een wond gelopen op een niet zo leuke plek. Het antwoord wat ik kreeg was. Ja wat verwacht je dan van een bh van ons in die maat. Uh niet dat die knapt. Ik heb tenslotten 7,50 euro gekregen omdat hun vonden dat ik er verkeerd mee om was gegaan. Ach toen was het gelijk klaar. Nu koop ik mijn bh's over de grens vele malen goedkoper en veel meer kwaliteit. Zelfs echt dure merken zitten daarbij.
Verwacht gewoon niet teveel van de hema, koop er je rookworst en desnoods je tompouce. En ga voortaan naar een andere winkel. Er zijn zoveel winkels en er zijn ook zoveel klachten over elke winkel en elk dingetje kun je wel door gaan om je gelijk te krijgen. Je gelijk hebben en je gelijk krijgen zijn 2 verschillende dingen.