an
door angelmelanie Feb 6, 2008 om 20:07
Huishouden & energie

Hoe houd ik mijn bankstel heel met katten?

Ik heb 3 katten en het zijn lieve beestjes alleen hebben ze mijn bankstel helemaal kapot gemaakt. nu ga ik over een tijdje verhuizen en wil ik graag een nieuw bankstel, maar ik wil deze graag heel houden, heeft iemand tips hoe ik ze heel kan houden ??

Ik heb er al aan zitten denken om ze alleen in de woonkamer te laten als ik er zelf ook ben, en als ik weg ben ze in een speelruimte te laten, maar zijn er nog meerdere tips ? Bijvoorbeeld een geur waar ze niet van houden ofzo erbij te zetten of hangen?

25185 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 6, 2008 om 20:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ten eerste een lekker grote, dikke krabpaal neerzetten. De katten oppakken als ze aan de bank krabben en met hun voorpoten, nagels in de krabpaal zetten.

Ikzelf heb 2 katten en vooral de kater probeert het weleens. Je moet altijd opletten en straffen door je stem te verheffen. Maar vooral zorgen voor vervanging van de bank door een krabpaal.

Succes ermee,Monique

ve
door verwijderd - Feb 6, 2008 om 20:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niet hoe oud je katten zijn, maar ik heb ze opgevoed door ze met de plantenspuit een beetje nat te spuiten als ze dingen deden die ik niet wilde. En met een kat is hetzelfde als met honden en kinderen wees conseqent. Veel succes Ingrid

ve
door verwijderd - Feb 6, 2008 om 20:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

ook wij zijn 2 jaar geleden verhuisd ook nieuwe meubels gekocht en zo.

En onze katten zijn inderdaad boven als wij niet thuis zijn moet je ook aanleren en kost 2 weken strijd maar dan heb je ook wat onze katten gaan nu zelf naar boven als wij gaan.

Boven staat de oude bank de krabpaal een stoel hun eten en wc en verder hebben ze de overloop en trap en gang tot hun beschikking ik vind het prima zo en de katten ook.

Wat wij wel doen is dat de katten ook als wij thuis zijn dat ze gewoon naar boven kunnen daar liggen ze ook regelmatig het moet vooral geen straf zijn om boven te zijn.

Suc6 ermee

ve
door verwijderd - Feb 6, 2008 om 20:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Angel of Melanie,

U vraagt of iemand nog tips heeft om het nieuwe bankstel heel te houden. Ik heb wel een tip daarvoor, maar of u die lezen wilt?
Ben bang van niet....

Hardware ERror MAN. (hondenliefhebber)

ve
door verwijderd - Feb 9, 2008 om 16:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt bankstellen met een speciale stof waaraan katten kunnen krabben en daar zie je dan niets van .
Maar je kunt het beste veel speelgoed neerleggen en een krabpaal in de kamer zetten .
De beste oplossing is natuurlijk om ze niet alleen in de kamer te laten .

ve
door verwijderd - Feb 9, 2008 om 16:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

In heel veel parken zie je die stalen banken.
Deze zijn absoluut krabbestendig.
Vraag uw gemeente waar men deze inkoopt.

De Vrije Vogel.

ve
door verwijderd - Feb 9, 2008 om 17:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Grootvader heeft gelijk.... maar tuinstoelen worden steeds mooier en relax stoeltje is niet gek, licht dus verplaatsbaar en de Teak houten versie is best mooi, wel telkens kussens verwijderen en enkele reserve kopen, en omdat het per stuk verkrijgbaar is zal een krabpaal stoel eerder de tuin in kunnen en vervangen worden dan complete bank!
Ik heb dus binnen en buiten dezelfde stoelen en als je de betere koopt zit je goed!
Als je ziet wat de electrische verstelbare banken met voetensteun kosten en de overlast van snoeren...
Ik heb dus luxe tuinstoelen en heb je gelijk een moderne huiskamer!
Ook de Metalen stoelen zijn natuurlijk mogelijk, maar ik wilde iets met  randjes van de freesmachine...
Dus oude stijl.... en de kleur is ook aanpasbaar, Witte grondverf inwassen geeft oude gloed...
Dus niets donker bruin, maar dat bepaal je lekker zelf!

ve
door verwijderd - Feb 9, 2008 om 17:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ach je bent gelukkig met de katten. De katten hebben het naar hun zin. Een nieuw bankstel? er moet toch geleefd worden.

ve
door verwijderd - Feb 11, 2008 om 17:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb een hele grote krabpaal en veel speelgied maar toch hebben ze soms liever mijn bank, en ja ik wil graag een nette bank hebben want het ziet er gewoon niet uit als je een bank hebt die half kapot is gekrabt.

Wat voor stof is dat waarbij je het niet ziet als ze erop gekrabt hebben?

ve
door verwijderd - Feb 11, 2008 om 17:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een lederen bank is wellicht een oplosing.

T

ve
door verwijderd - Mar 28, 2008 om 21:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi

Ik zou als ik jou was een hele dikke krabpaal plus een aantal dingen waar ze mee kunnen spelen.

Veel succes

ve
door verwijderd - Apr 3, 2008 om 23:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad. De kat op de krabpaal zetten op het moment dat hij aan de bank krabt en belonen (dus aaien en zeggen "goed zo") als hij bij de krabpaal verder krabt.

Plantenspuit werkt ook.

Wat betreft geurtjes kan tabasca en appelcider helpen om de katten bij de bank weg te houden.

Kattenkruid kan juist de krabpaal aantrekkelijk maken om aan te krabben mochten ze die niet willen gebruiken.

Nadeel is wel dat de beestjes al gewend zijn aan een bank te krabben en ze zien geen verschil tussen een oude of een nieuwe bank. Hopelijk is de nieuwe bank bekleed met ander materiaal. want als de nieuwe bank van hetzelfde materiaal is zal deze onmiddelijk geassocieerd worden als "krabbank".

ve
door verwijderd - Jun 4, 2008 om 14:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Om voor mijn kat zijn nieuwe krabpaal extra aantrekkelijk te maken, heb ik er valdisperdruppeltje op gedruppeld, Dit vinden katten namelijk heerlijk ruiken en zo is de krabpaal eigen geworden,. Heb hem ook steeds met z'n pootjes voorgedaan wat hij er mee moest. Het duurde wel een week of drie, maar nu is hem de funktie kompleet duidelijk en gebruikt hij de bank niet meer als nagelscherper.

Nu alleen nog het melken in de bank afleren, maar ben bang dat dat een onbegonnen zaak is, want naast me op de bank liggen is al zo heerlijk, dat hij gewoon MOET melken...

ve
door verwijderd - Jun 12, 2008 om 15:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo.

Eigenlijk zall je het nu al moeten gaan afleren en mijn ervaring is dat je ze er beter helemaal niet meer op kunt laten en gewoon een mooie mat, kussen of mand in de plaats moet geven.

Ik heb aan mijn katten gemerkt dat als ze ergens op mogen liggen zoals de bank het vaak "mis" gaat omdat het van HUN is.

Verder heb ik altijd een leatherlook bank gehad en ik vind dat geen goede keus om te hebben met katten omdat er niks meer aan te doen als ze het toch doen.

Nu hebben we een doodgewone stoffen bank en ik heb op de markt een paar kromme naalden gehaald en daarmee heb ik de bank al een paar keer helemaal mee kunnen oplappen.

het duurde wel een half jaar voordat ze niet meer op de bank kwamen en die ook niet meer gebruikte om te krabben maar nu doen ze het niet meer.

Heel veel succes ermee!

Groetjes Manon