as
door ason Feb 1, 2017 om 14:03
Huishouden & energie
Hoe kan ik een lammy coat jas schoon maken

mijn lammy coat jas heeft wat vlekken van regenwater en vet vlekken. hoe kan ik hem schoonmaken.
Kan iemad mij helepen, alvast bedankt voor het antwoord.

15041 4 Rapporteer

marita5
door marita5 - Feb 1, 2017 om 14:05
11534 Antwoorden / 15 Vragen
wi
door wilhelmina59 - Feb 1, 2017 om 14:51
519 Antwoorden / 0 Vragen

Wasmachine, wolprogramma met babyshampoo.
Op een knaapje drogen en als de jas stug is met handschoenen aan opnieuw soepel knijpen.

aurora1
door aurora1 - Feb 1, 2017 om 20:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Net zoals je suéde schoenen reinigt. In principe met een spuitbus voor suéde en dan met een suédeborstel of spons afborstelen. Eerst even op een minder zichtbare plaats proberen. Regendruppels zou u met een suédeborstel/sponsje moeten kunnen verwijderen.
Zelf zou ik de jas niet in de wasmachine doen/nat wassen, want eenmaal stug geworden (als een plank wordt het dan) is het vrijwel onmogelijk om de jas soepel te krijgen.
Als het allemaal niet lukt (en ook de tip van de Libelle niet), dan kunt u voorzichtig met een schoon wat vochtig doekje nog proberen met gewoon afwasmiddel.
Als de jas nog nooit ingespoten geweest is zou ik dat alsnog doen.
Lees ook eens hier: http://www.libelle.nl/mensen/actueel/nieuws/suede-schoenen

tenormin
door tenormin - Feb 1, 2017 om 23:25
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Zie deze vraag een beetje laat. Probeert u eens talkpoeder (geen 'praat'poeder - ;-) ) erop te strooien en met microvezel doekje de jas te behandelen. Dit vooral bedoelt voor vetvlekken. Mocht het niet lukken dan toch de wasmachine gebruiken. Eerst dan alle vlekken met vloeibaar wasmiddelen droog voorbehandelen, even laten intrekken en dan de wasmachine laten draaien. Ik zou geen wasverzachter gebruiken. Heel even een centrifuge toer laten gaan, dan stoppen. Op koele en donkere plaats laten drogen, inderdaad de jas telkens evens 'knijpen' en ook daarna, als hij goed uit de strijd is gekomen, behandelen met suède spray. Veel succes.