Vl
door Vlinder100 Mar 9, 2018 om 22:20
Huishouden & energie

Hoe kom ik van pissebedden af

Ik heb soms pissebedden in huis. Hoe kom ik hier van af?

18201 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 9, 2018 om 22:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De boel schoon en droog maken, want ze houden van vochtige plekken.

lees hier.

https://infobron.nl/Pissebedden-in-je-woning-wat-nu

marita5
door marita5 - Mar 9, 2018 om 23:53
11534 Antwoorden / 15 Vragen
edrick3
door edrick3 - Mar 10, 2018 om 10:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hoe kom ik van het probleem af?

Pissebedden kunnen enkel overleven wanneer ze vocht tot hun beschikking hebben.
Door ze dit te ontnemen zal de overlast al gauw verdwijnen. Hierdoor is een bestrijding met insecticiden niet nodig.

(Bron)

gerbera
door gerbera - Mar 10, 2018 om 12:29
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Zet in de ruimte waar ze voorkomen allereerst een vochtvanger. Plaats een bloempot ondersteboven, half gevuld met vochtig hooi of stro of papiersnippers, op de plaats waar ze voorkomen. Houd wel een ruimte onder de pot zodat ze er in kunnen en leeg die pot dagelijks.

hansje klein
door hansje klein - Mar 10, 2018 om 12:50
3037 Antwoorden / 62 Vragen
audb
door audb - Mar 12, 2018 om 14:13
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Om even gerust te stellen.

Pissenbedden hebben hun naam te danken aan vroeger toen mensen letterlijk in hun bed plasten en daar het kreeftjes zijn houden ze van vocht.

Maar het zijn juist hele schone diertjes die graag helpen om de tuin te onderhouden ze eten namelijk tuin/planten afval.

Wat er tegen te doen valt dat ze binnen komen is eens gaan kijken of er nergens in huis vocht problemen zijn.

Natuurlijk kan het vochtig zijn in de badkamer maar daar zitten ze niet vaak omdat juist daar er reinigingsmiddelen zoals shampo of wasmiddel gebruikt wordt.

Nee ik heb het over plaatsen waar denkelijk houtrot zit of planten die te vochtig zijn daar zitten ze graag.

Fe
door Ferrys1 - Mar 12, 2018 om 15:24
5 Antwoorden / Vragen

Deze diertjes komen binnen vanaf buiten, de kelder of de kruipruimte, ze hebben hiervoor maar een klein kiertje nodig. Ga op zoek naar deze kiertjes, en kit ze dicht. Het zijn geen vieze of schadelijke diertjes, zet ze gewoon weer terug naar buiten. Ze zijn grappig, als je ze probeert te pakken veranderen ze in een knikkertje. Leuk voor de kinderen, je kan er echt mee knikkeren. Wel voorzichtig met ze doen. Veel plezier en niet zeuren !