jo
door jootje2705 Jan 14, 2009 om 13:05
Huishouden & energie

Hoe krijg ik de geur van rook uit mijn kast?

Ik heb een 2ehands vitrinekast gekocht van mensen die erg veel gerookt hebben. Het hout van die kast ruikt erg naar rook. Zelf rook ik niet(meer),dus die geur vind ik afschuwelijk. Weet iemand of er een manier is om die geur er uit te krijgen.

37047 6 Rapporteer

wolfenjong
door wolfenjong - Jan 14, 2009 om 13:32
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Maak een sopje met St Marc express vloeibaar, te koop bij een bouwmarkt,is de kast van op gelecht hout, niet te nat maken, en moet je hem wel weer goed droogmaken, en de kast ruikt niet meer naar rook,maar naar dennenlucht.

Succes er mee.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jan 15, 2009 om 00:37
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Jootje,

Rookaanslag kun je verwijderen met spiritus. Dat heb je vast wel thuis en kost een fractie van st Marc.

Hardware ERror MAN.

jo
door jootje2705 - Jan 15, 2009 om 07:52
1 Antwoorden / 3 Vragen

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Helaas,spiritus heb ik al geprobeerd en het is er nog niet uit. Het gaat niet om de aanslag,maar om de geur. Ik wacht nog even andere reacties af,en als er geen goedkope oplossing komt,zal ik st.marc eens proberen.

aurora1
door aurora1 - Jan 15, 2009 om 19:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo jootje,

Meestal werkt een poos buiten in de wind luchten, maar dat zal geen optie zijn als het een grote kast is. Misschien werkt iets van het volgende:

- kommetjes met (keuken) azijn een poosje in de kast zetten; of halve citoentjes met zout erin leggen, of kommetjes met laagje spiritus poosje in de kast (brandgevaar), anti-tobacco luchtverfrisser.

vr.gr.

kenwel2
door kenwel2 - Jan 15, 2009 om 20:31
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Je kunt ook je huis in de fik steken....sorry hoor.., reaktie op een andere beantwoorder..maar goed, er zijn diverse oplossingen mogelijk, een van de belangrijkste is, dat je overdag je garderobekasten open zet, en je goed ventileerd. Allerlei geur en kleurstofjes is ook niet (algemeen) goed voor je gezondheid. Doe wat je denkt dat je doen moet, en trek daarna je konklusie. Mijn (persoonlijke) tip: ventileren, zoveel als mogelijk is.

Succes, Gr. KW (Henri)

kenwel2
door kenwel2 - Jan 15, 2009 om 20:44
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Nog een praktische tip dan: Leg een verse citroen in betreffende (vitrine) kast met in de citroen gestoken een paar  kruidnagels en je bent zeer snel van je geurtjes verlost.....(Dit is een zeer oude, maar wel werkzame oplossing!)

Succes. Gr. KW