door 316 Feb 23, 2013 om 06:57
Huishouden & energie

Hoe krijg ik de houtgeur uit mijn nieuwe kasten?

Ik heb 2 weken geleden 2 prachtige houten voorraadkasten gekocht. Ze ruiken heel erg naar nieuwe houten kasten. Ik heb de deuren een aantal dagen open gelaten, maar het stinkt nog steeds zo erg dat ik daar geen voedsel in kan opbergen. Hoe krijg ik de houtgeur uit de kasten? Alvast bedankt.

33081 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 23, 2013 om 09:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Juist een lekkere geur, maar dat voedsel is toch verpakt?

tijger1
door tijger1 - Feb 23, 2013 om 09:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien wat schaaltjes gemalen koffie neerzetten?

aurora1
door aurora1 - Feb 23, 2013 om 11:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het zal toch zijn tijd moeten hebben tot het hout geen geuren meer afgeeft. Dus blijven luchten. Misschien helpt het wat als je schaaltjes met azijn in de kast zet of een potje met spiritus of een spuitbus/spray die geuren neutraliseert.

vr.gr.

de eelco
door de eelco - Feb 23, 2013 om 11:52
607 Antwoorden / 92 Vragen

kasten van nieuwhout geuren vele maanden en is niks aan tedoen.zoals al aangegeven kunt u op een paar planken een schaaltje met vergemalen koffie neer zetten en geen onverpakte voedingsmiddelen er in zetten.

groetjes de eelco....

tenormin
door tenormin - Feb 23, 2013 om 12:07
16829 Antwoorden / 108 Vragen

hallo 316, zo zie je maar: ik ben dol op de geur van nieuw hout. Maar inderdaad, als de kast moet dienen als voorraad voor levensmiddelen is dat wel een probleempje. Vooral gebruikte koffiedrab is dan een goede "geurvreter", alle citrus vruchten kunt u gebruiken, klein snijden en in een bakje doen, potpourri (de geurende gedroogde bloemetjes) en al wat dies meer zij. Of, misschien iets rigoreus, Pledge meubelolie gebruiken, goed dik met wollen doek inwrijven zodat het nieuwe hout zich kan volzuigen. Die geur is na een paar dagen weg. Dit nog enige tijd herhalen. Desalniettemin, succes met uw mooie, onbewerkte kasten.

dc
door dcz - Feb 23, 2013 om 12:50
439 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, pledge ruikt lekker....chemische rotzooi! Hoe kom je op het idee?

tijger1
door tijger1 - Feb 23, 2013 om 12:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=dcz schreef op zaterdag 23 feb 2013, 12:50]Nee, pledge ruikt lekker....chemische rotzooi! Hoe kom je op het idee?

Dan nog maar een schaaltje gemalen koffie erbij voor de pledge.

tenormin
door tenormin - Feb 23, 2013 om 15:12
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=dcz schreef op zaterdag 23 feb 2013, 12:50]Nee, pledge ruikt lekker....chemische rotzooi! Hoe kom je op het idee?

Waarom chemische rotzooi? Waarom "hoe kom je op het idee"? 'k Heb het niet over een spuitbus Pledge maar over Pledge meubelolie (wat overigens wel prima ruikt) waaraan cederolie is toegevoegd. Ja, als je het DRINKT heb je een probleem, maar dat heb je met meerdere oplossingen van bovenstaande vraag ook. Of is het "gezond" om koffiedrab of gemalen koffiebonen maar in te slikken wel een normale handeling? Of de oplossing azijn of spiritus te drinken. Ga je er dan ineens niet vanuit dat dit wel gezond zou zijn? Er wordt een oplossing voor een houtgeur verwijderen gevraagd maar uiteraard moet dcz: hoera... Pledge cederolie van tenormin eruit vissen als chemische troep. Ja, tuurlijk.... vergeet je het lezen van mijn in hetzelfde stukje: citrusvruchten, potpourri en wat dies meer zij over het hoofd, maar... tjakkaa: daar staat Pledge cederolie bij...dus hebbes, nou, ik geef 316 alleen wat ideetjes niet meer, niet minder. Mag ik? Nee, niet van jou, maar da's niks nieuws.

tijger1
door tijger1 - Feb 23, 2013 om 16:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het gaat erom dat een voorraadkast voor eten nu naar hout ruikt, maar dat men natuurlijk liever heeft dat die naar eten ruikt. Vandaar dus gemalen koffie, of schijfjes citroen. Men wil niet dat de inhoud van die kast naar een werkkast ruikt, dus geen pledge gebruiken, hoewel dat op zich best prettig ruikt.