Ei
door Eizema May 20, 2019 om 11:46
Huishouden & energie

Hoe krijg ik mijn geld terug van Eneco?

Eneco maakt het onmogelijk, je beginstanden door te geven. Dan rekenen ze veel te veel voor de maand EN het hele jaar, en weigeren dan het overschot terug te storten als het je eindelijk lukt de meterstanden via de mail door te geven. Ik wordt v.a. nov. 2017 te hoog aangeslagen, en ben vanaf dec.2018 (jaarrekening) bezig, mijn teveel betaalde geld terug te krijgen. De beginstanden zijn nogmaals verstuurd in feb. 2019 en ik heb een mail gehad met toezegging dat het in april op mijn rekening zou staan. Niet dus. Vandaag gebeld, en ze zeggen dat ze NOG die beginstanden niet hebben, en ik moet nog langer wachten, dat is gewoon gelogen. Eneco doet aan oplichterspraktijken!

1605 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 20, 2019 om 11:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb nog nooit problemen gehad met het doorgeven van de meterstanden. Je krijgt per nail een verzoek, daar vul je de standen op in en na verloop van tijd volgt de afrekening.

En over welke “beginstanden” hebt u het dan? Bent u daar in 2017 komen wonen?

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 20, 2019 om 12:48
16869 Antwoorden / 202 Vragen

Let op met de term oplichterspraktijken want dat kan vervelende grvolgen hebben. En voor het indien van een klacht bij consuwijzer, klachtrn energieleverancier.

suzanne1957
door suzanne1957 May 20, 2019 om 16:27
31 Antwoorden / Vragen

Het schorem wat aan je deur staat om te vragen of je klant wil worden van Eneco staan je al voor te liegen dus waarom doen ze dat niet bij al bestaande klanten. Eneco is al jaren gewaarschuwd voor die aggressive manier van werven en hebben er gewoon lak aan totdat de kranten er van vol stonden.

aurora1
door aurora1 - May 20, 2019 om 13:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Welke “beginstanden” bedoelt u? Sinds wanneer woont u dan op dit adres?
Waarom lukt het niet om meterstanden door te geven?
Heeft u al in uw account gekeken van Eneco? Daarin kunt u zelf uw maandbedrag wijzigen en de standen bekijken en invoeren.
Hoezo oplichterspraktijken? Ik zou maar voorzichtig zijn met zulke uitingen anders maakt u zich mogelijk schuldig aan smaad en laster.

tenormin
door tenormin - May 20, 2019 om 15:12
16836 Antwoorden / 108 Vragen

U heeft kennelijk een andere Eneco dan ik. Ze maken het je wel mogelijk beginstanden door te geven. Ze berekenen niet teveel voor de maand en heel jaar; dat doet u kennelijk zelf, door het verkeerde bedrag van afschrijven in te vullen. En ook, als u geld zou terug krijgen; krijgt u daar een mail over en wanneer ze dat op uw rekening storten. Vaak veel eerder dan ze zelf aangeven. Het kan zijn, dat weet ik niet, of u pas een slimme meter heeft, die verkeerd is afgesteld dus niet uit te lezen is. (Is bij mij zo gegaan). Dan komt er iemand van Stedin (die dat heeft geplaatst) om het in orde te maken. En zeker weten: Eneco doet niet aan oplichterspraktijken. Ga naar Mijn Eneco en vul alles correct in of chat met hen online.

marita5
door marita5 - May 20, 2019 om 15:12
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Eizema ,

Dien een klacht in bij Eneco , zie deze voorbeeldbrief , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/energie/voorbeeldbrief-algemene-klacht-aan-energieleverancier

panter22
door panter22 - May 20, 2019 om 15:33
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt een toezegging per mail dat je het geld in april op je rekening zou hebben.
Waarom ga je dan weer bellen. Je kunt toch beter  een mail sturen en wijzen op de toezegging die je op....februari? hebt gekregen.Voeg de mail bij en er kan geen misverstand over bestaan.
Nu krijg je iemand van het callcenter aan de lijn. En nu blijkt dat daar langs elkaar heen wordt gewerkt.