kr
door kruimeltje Jan 25, 2004 om 20:52
Huishouden & energie

Hoe lang gaat dit nog duren???

Wij zijn april 2003 verhuisd naar een koopwoning. Netjes de beginstanden gemeld bij Essent, zowel schiftelijk als telefonisch. Op onze rekening werd nog steeds een voorschot afgescheven voor het oude adres. Na vele telefoontjes eindelijk de slot afrekening gekregen maar nooit een voorschotsberekening voor ons nieuwe huis. Na veel bellen met klantenservice en een brief naar het klachtenbureau zijn we nog niets wijzer. We zijn na 10 maanden nog steeds niet ingeschreven!!!
Wat wij eigenlijk willen vragen is: Wie bepaald hoe en in hoeveel termijnen de achterstallige betalingen betaald moet worden??? Kan Essent van ons eisen dit bedrag binnen een bepaald termijn te betalen???

595 4 Rapporteer

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 12:31
504 Antwoorden / 8 Vragen

Ja het gaat lekker bij Essent :-)
Nee Essent kan u niet verplichten om dir bedrag in 1 maal te betalen daar hun in gebreke zijn geweest.
U kunt zelf aangeven in hoeveel termijnen u dit kunt en wilt terug betalen ( dit in alle redelijkheid)
Meestal wordt er in dit soort gevallen 1 jaar voor uitgetrokken (per maand betaald u dus het dubbele)
Wist u trouwens dat ieder energie bedrijf max 2 jaar terug mag vorderen.
Met vriendelijke groet:

Gery

pa
door patrick36 - Apr 16, 2004 om 12:31
1 Antwoorden / 1 Vragen

eigenlijk heb ik hier ook geen antwoord op omdat ik in hetzelfde schuitje zit.
per 14 april 2003 zijn wij verhuisd, na veel bellen met de klantenservice,die mij meestal ook niet konden helpen, heb ik begin 2004 de eindafrekening gekregen van mijn oude huis,
maar tot nu toe is er van mijn rekening nog steeds geen voorschot afgehouden, eind januari heb ik nogmaals gebeld en heeft de telefoniste mij opnieuw aangemeld maar tot op heden heb ik nog steeds niet betaald.

kr
door kruimeltje - Apr 16, 2004 om 12:31
1 Antwoorden / 1 Vragen

Wij zijn nu alweer een maand verder en nog steeds geen bericht van Essent. Als je de klantenservice aan de lijn krijgt, krijg je als antwoord dat je geduld moet hebben. Nou we vinden dat we al genoeg geduld hebben gehad(11 maanden)!Op de aangetekende brief hebben we nog steeds geen reactie gehad. Dus afwachten maar.

trancetycoon
door trancetycoon - Apr 16, 2004 om 12:31
29 Antwoorden / 2 Vragen

essent zal u nooit vragen om het totaal verschuldigd bedrag aan voorschotten te betalen in 1 (korte) periode. aangezien de fout bij essent ligt zal hier zeker enige coulance van toepassing zijn. vraag om deze regeling als u belt met de klanterservice. essent zal de betalingen van het jaarverbruik factureren over de periode tot aan de komende jaarnota. mocht u hier dus bezwaar tegen maken dan is hiervoor een speciale regeling.