Hornbach gaat gerepareerd apparaat onklaar maken, mag dat zo?
Ik heb een probleem met de Hornbach. Ze hebben een apparaat van mij laten repareren maar nu wel het oneens zijn over de betaling gaan ze me het apparaat kosteloos teruggeven, maar pas nadat zij het weer gemold hebben.
Ik heb anderhalf jaar geleden een benzinemaaier bij Hornbach Groningen gekocht. Daarvan brak in juni 2010 een onderdeel. Er zit twee jaar garantie op de maaier.
Ik ben met de maaier naar de Hornbach gegaan om te vragen of dit gerepareerd kon worden onder garantie.
In samenspraak met de medewerker is er een reparatieopdrachtformulier gemaakt, waarop het defect staat vermeld. Op het formulier is het vakje "garantie" aangekruist en de afspraak was dat als het niet onder de garantie zou vallen, ik daarover gebeld zou worden.
Op het formulier is geschreven "Indien geen garantie contact Hornbach Groningen".
Ik ben niet gebeld. Wel heeft de reparatie erg lang op zich laten wachten: na 2,5 maand(!) was het ding gerepareerd weer terug bij Hornbach. Ook daarover ben ik niet gebeld: ik belde hun. Ik kon het apparaat nog niet halen want er was nog geen bon. Ik gaf aan geen bon te verwachten i.v.m garantie. Afgesproken dat zij dat zouden bespreken en dat ik twee dagen later ding zou ophalen.
Twee dagen later bleek er nog geen bon, ik was er dan wel, het apparaat ook, maar er moest betaald worden en als ik zou willen betalen kon dat niet omdat er nog geen bon was.
Vanwege de afspraak "garantie óf bellen" vond ik het onredelijk dat ik zou moeten betalen.
Na wat heen en weer gesteggel kwam een leidinggevende me daarin tegemoet: ik krijg het apparaat kosteloos terug maar pas nadat zij de reparatie ongedaan hebben gemaakt.
Van de leidinggevende begreep ik dat ze demontage van de nieuw onderdelen zou laten uitvoeren door de (externe) reparateur; ze zou overleggen of ik de maaier ook daar zou kunnen afhalen.
Van de externe reparateur begreep enige tijd later dat de Hornbach van plan is de demontage zelf te doen.
Nu mijn vragen:
1) mag dit zo?
2) wat als door ondeskundige montage er meer schade wordt aangericht dan er was?
3) hoe controleer ik hun "reparatie" en in hoeverre accepteer ik deze door het apparaat terug te nemen?
U bent niet gebeld dus zou u er vanuit moeten kunnen gaan dat dit onder garantie gerepareerd is.
heeft u deze vraag al gesteld met verwijzing naar dit topic?
klik hier
Zou u hier willen melden als Hornbach uw apparaat gemold heeft? Een gewaarschuwde klant ( not) telt voor 2.
[quote=sonjaatje schreef op zaterdag 17 sep 2011, 16:50]Juni 2010?
Wat is daar vreemd aan? Als :
heb anderhalf jaar geleden een benzinemaaier bij Hornbach Groningen gekocht.
Kennelijk sleept deze zaak zich voort zonder dat er een oplossing komt.
Vladja
=sonjaatje schreef op zaterdag 17 sep 2011, 16:50: Juni 2010?
Pardon: apparaat gekocht 2010, apparaat stuk 2011.
Het apparaat is anderhalf jaar oud, de reparatie twee-en-een-halve maand en het voorstel van de Hornbach het apparaat weer stuk te maken dateert van vandaag.
Ik mag helaas de 1e post niet meer aanpassen, excuses voor verwarring door mijn fout!
u zegt zelf al of garantie of bellen. aangezien ze u niet gebelt hebben zou ik er vanuit gaan dat het onder de garantievorowaarde gemaakt is. heeft u dat toen ook op papaier laten zetten ? want dan staat u sterk zo niet dan word het u woord tegen het zijne en dan is het lastig in dit geval. echter vind ik het niet netjes om zoiets te doen terug gedomneert met andere woorden je krijgt gewoon een stuk apparaat terug. word er aan het apparaat gesleuteld door een niet gespecialiseerd iemand dan loopt u de kans dat de garantie vervalt. ik zou zeggen gewoon geld terug vragen het is toch binnen de garantie stuk gegaan. er aan gaan staan en zeggen of gerepareert apparaat of vervanging er van of je geld terug.
Het zou netter zijn als Hornbach privegegevens van een klant (naam) niet op een publiek forum vermeldt.
TS, is de zaak naar wens opgelost?
Nou, een naam publiceren maakt me bepaald geen tevreden klant nee.
Zaterdag is er een e-mail naar het hoofdkantoor gestuurd, nadat ik daar maandagochtend achteraan gebeld heb is mij maandagmiddag door het hoofdkantoor gemaild dat ze hun excuses aanboden en de vestiging gevraagd hadden met spoed de zaak af te handelen en contact met mij op te nemen.
Omdat ik dinsdagmiddag nog niets gehoord had van de vestiging heb ik maar eens gebeld. Naar aanleiding van dat telefoontje ben ik teruggebeld met excuses van de vestiging en dat ik het apparaat kon komen ophalen.
Bij het ophalen ook nog een waardebon van 25 euro gekregen.
Tsja. Ik ben blij het ding terug te hebben. Nog gerepareerd ook, da's mooi. Niet expres stukgemaakt, nog mooier. Maar ook de afhandeling vandaag en gister verdient zeker geen schoonheidsprijs.
U klaagt over het feit dat uw naam wordt gepubliceerd. Kent u "de pot verwijt de ketel......" ?
Kennelijk heeft men besloten om geen negatieve energie te steken in het gezeur over een reparatie. U vind het kennelijk erg belangrijk om het apparaat gerepareerd terug te krijgen maar u wenst daarvoor niet te betalen.
U maakt feitelijk misbruik van de situatie. In mijn beleving had u zich veel redelijker kunnen opstellen door voor te stellen om een deel van de reparatiekosten te betalen.
Maar wees maar trots op uw overwinning.
Ik heb anders geen namen van personen genoemd, want dat is onbeleefd en bovendien tegen de gebruiksvoorwaarden van deze site.
Daarnaast had ik betaling van de reparatie best in overweging willen nemen, als ik er gewoon over geraadpleegd was zoals afgesproken. Misschien zelfs achteraf wel, als ik wat netter te woord gestaan was.
Overigens was ik ook akkoord gegaan met een niet-gerepareerd apparaat. Sterker nog, daar ben ik mee akkoord gegaan.
Maar ik ben blij dat de absurde oplossing die Hornbach eerst koos van tafel is.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Berkenbosch Mode
Goedendag,
Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko
...
Lees meer
Electrische fiets gewonnen; 11 maanden later nog niet in huis
Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet.
Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg
...
Lees meer
Delta kabel wil niet opleveren terwijl buren al maanden Delta hebben
Gechte,
2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.
Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.
Afijn een week
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer