blekkie
door blekkie May 24, 2007 om 14:19
Huishouden & energie

Houtworm

hallo ik heb in februari 2007 een houten vloer gekocht  bij een erkend bedrijf nu heb ik in de woonkamer honderde kleine gaatjes wat zijn mijn rechten....ps ik heb de vloer wel zelf gelegt,,,grt

2686 24 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - May 24, 2007 om 14:53
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag blekkie,


Je hebt het recht om direkt aan te kloppen bij de verkoper. Die heeft jou in februari een ondeugdelijk produkt geleverd, waarvan je in het eerste halve jaar na aankoop mag vermoeden dat het defect (houtworm dus) al aanwezig was. De verkoper moet dan bewijzen dat het defekt bij de aankoop niet aanwezig was.


Sinds 1 mei 2003 kun je een product dat niet voldoet aan de verwachtingen die je er redelijkerwijs van mocht hebben, binnen een half jaar na aankoop terugbrengen naar de winkelier. Je dient in alle gevallen wel binnen 2 maanden na constatering van het gebrek contact op te nemen met de verkoper. In jouw geval stel je gewoon dat in het hout geen houtworm mag voorkomen. Van de verkoper kun je dan wettelijk nakoming van de onderstaande punten eisen:



  1. Dat het product wordt hersteld of vervangen.

  2. en als dat niet kan, of als de verkoper daaraan niet wil meewerken,


  3. Dat de verkoper de aankoopprijs terugbetaalt.

  4. als de verkoper ook aan punt 2 niet wil meewerken, dan heb je het recht om,



  5. de koopovereenkomst schriftelijk te ontbinden en je geld terug te eisen (doe dat dan schriftelijk, aangetekend en met bewijs van ontvangst).

Bewijslast


Als een nieuw product binnen een half jaar een gebrek vertoont, mag je het vermoeden hebben dat dat gebrek er al was toen je het product kocht. In jouw geval is hier sprake van non-conformiteit (in de vloerdelen mag geen houtworm voorkomen). Als de verkoper het hier niet mee eens is, ligt de bewijslast bij hem. Hij moet dan bewijzen dat het gebrek niet aanwezig was toen je het product kocht. Wanneer hij dit bewijs niet kan leveren, dan moet hij het gebrek kosteloos repareren of voor vervanging zorg dragen en als dat niet kan, dient hij de aankoopsom terug te betalen. De wettelijke bescherming van de consument is dan van toepassing (B.W. Boek 7). Lees ook even de links, dan sta je wat sterker in het 'gesprek' met de verkoper.


1. Wetboek Online:


http://www.wetboek-online.nl/wet/index.html


BW7 boek 7 consumentenkoop:


BW7:6a BW7:17 BW7:18 BW7:21 BW7:22 BW7:24


GarantievragenbijKassa


Sukses, groeten, Read2.

ve
door verwijderd - May 24, 2007 om 14:56
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Nogmaals dag blekkie,


Note: het maakt helemaal niet uit of je de vloer zelf gelegd hebt of hebt laten leggen. Door (zelf) leggen onstaat geen houtworm.


Groetjes, Read2.

ve
door verwijderd - May 24, 2007 om 14:56
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@read; helemaal eens met je antwoord, maar wie zegt dat de houtworm niet al in het huis zat? Zou de vraagsteller dit niet eerst moeten laten onderzoeken door een erkend bedrijf?


 

ve
door verwijderd - May 24, 2007 om 15:00
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

ben bij het bedrijf geweest  ze hebben me spul meegegeven dat moet ik in de gaatjes spuiten dan is het over???zeggen ze ..maar ik krijg steeds meer gaatjes ...

ve
door verwijderd - May 24, 2007 om 15:00
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag akw,


Dan heeft de verkoper wel een bewijsprobleem!


Collegiale groet, Read2.

ve
door verwijderd - May 24, 2007 om 15:40
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ze hebben je dat spul meegegeven maar verder niets gezegd? Ik zou als ik jou was even wachten met gaan inspuiten. Als het zo is dat de verkoper van de vloer schuldig is aan het verkopen van hout met houtworm, dan zijn zij aansprakelijk voor de geleden schade en moeten zij dit herstellen neem ik aan, maar lees het antwoord van read met al die wetten en zo.


Ff by the way; ik denk dat je beter af bent door het weghalen van de vloer en dan het gehele huis te laten behandelen door een erkende ongediertebestrijder. Wij hebben een jaren-30 huis, voornamelijk van hout en ik zou er niet aan moeten denken dat door een vloer de houtworm mijn hele huis opeet! Maar nogmaals.......probeer er met de verkoper uit te komen!

ve
door verwijderd - May 24, 2007 om 16:05
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Van de gehele ruimte alle kieren afplakken en de ruimte daarna uitgassen en een paar dagen (vanwege het gif) met vakantie gaan is misschien een oplossing.


Met vriendelijke groet,
Willem

ve
door verwijderd - May 24, 2007 om 16:41
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

hallo blekkie@ er is geen beter antwoord te bedenken dan dat van read. Ga onder geen enkele voorwaarde zelf aan de gang. Daarmee verlies u alle rechten m.b.t. de wettelijke bescherming. Uw leverancier is een erkend bedrijf en zal dus ook wel verbonden hebben aan een geschillenregeling.


Ik geef u naast die van read nog twee verwijzingen:http://www.omroepgelderland.nl/programma.php?id=23&rubriek=828&zoek=garantie

www.consuwijzer.nl

ve
door verwijderd - May 24, 2007 om 16:44
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

morgenvroeg ga ik weer naar het bedrijf toe iedereen bedankt voor de tips...........

ve
door verwijderd - May 29, 2007 om 12:18
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ben benieuwd hoe dit afloopt! Laat wat van je horen als je nieuws hebt.


Succes!

ve
door verwijderd - May 29, 2007 om 13:37
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Bedrijf stuurt u wederom met een kluitje in het riet en u laat zich nogal gemakkelijk iets opdragen. De leverancier moet het probleem bij u thuis komen bekijken en de vloer laten vervangen. De wet staat aan uw kant en de leverancier lost het probleem vooralsnog niet op.
Volg het eerdere advies op en maak er nu haast mee, want anders zit u over een jaar nog steeds met de aangetaste vloer.



ve
door verwijderd - May 29, 2007 om 13:53
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

eind deze week komen ze de planken waar gaatjes in zitten vernieuwen ...vraag me alleen af hoe ze dat doen de planken zijn verlijmd en zitten met profiel in mekaar geschoven...men zei wel dat dit bij warmer weer vaker gebeurde ....grt

ve
door verwijderd - May 29, 2007 om 13:57
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

blekkie@ laat ALLES vernieuwen, bij slechts een deel blijft u mogelijk zitten met nog meer besmette delen. laat ook de vloer "ontsmetten". Er kunnen eitjes achterblijven.

ve
door verwijderd - May 29, 2007 om 13:59
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

men zei tegen me dat de meeste (dieren) nu weg moesten zijn

ve
door verwijderd - May 29, 2007 om 14:00
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Blekkie@ Geen genoegen nemen met "de meeste dieren zullen wel weg zijn"!!! Straks heeft u opnieuw problemen met de vloer en mogelijk meer houtwerk in uw woning.

ve
door verwijderd - May 29, 2007 om 14:03
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

daar ben ik eerlijk gezegt ook bang voor men zei dat de houtworm niet naar een andere plank over kan ,springen , kruipen, weet ik watmaar als ze hier heen komen dan wil ik ze daar ook op aanspreken

ve
door verwijderd - May 29, 2007 om 14:06
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik denk dat je de houtworm onderschat. Als ze er eenmaal zijn, zijn ze moeilijk te bestrijden. Laat het bedrijf de vloer eruit halen en vraag om een degelijke bestrijding door een ongediertebestrijder voor het huis. Zij hebben de houtworm in uw huis gebracht! En de houtworm gaat sneller dan je denkt op zoek naar nieuw hout! Kom op, en wordt strenger voor dit bedrijf!

ve
door verwijderd - May 29, 2007 om 14:09
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

bedankt voor de tips moet toch tot vrijdag wachten dan komt men naar mijn huis toe ...maar IEDEREEN BEDANKT.....

ve
door verwijderd - May 29, 2007 om 14:27
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

blekkie@ als u tot vrijdag moet wachten, koop dan in ieder geval een spuitbus met een voor houtworm bestemd bestrijdingsmiddel en spuit iedere dag, hoe vervelend dat ook is. IInhakend op de reactie hiervoor: houtworm verspreid zich sneller dan menigeen denkt.

ve
door verwijderd - May 29, 2007 om 14:29
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

BEN NU IEDERE DAG ALLE GAATJES AAN HET BEHANDELEN...........................................................................

ve
door verwijderd - May 29, 2007 om 14:31
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

alleen de gaatjes is niet voldoende: de worm is een larve die zich op gegeven moment ontpopt als een vliegend insect!

ve
door verwijderd - May 29, 2007 om 14:33
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

JA DAT KLOPT VEEL LAST VAN DIE RAAARRE VLIEGJES..MAAR WAT MOET IK ANDERS ALS ZE VRIJDAG PAS KOMEN

ve
door verwijderd - May 29, 2007 om 16:15
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

blekkie: u heeft dus last van rare vliegjes, dat zegt al meer dan genoeg als u die eerder niet had en het geen fruitvliegjes zijn. Spuiten dus hoe vervelend het ook is. En verder alles aan houtwerk, zeker als het onbewerkt is heel goed inspecteren en blijven inspecteren, met name houten balken. neem geen risico en behandel die ook met een middel.

ve
door verwijderd - May 30, 2007 om 20:25
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het is alleszins redelijk om een professioneel bedrijf te laten komen voor een advies en deugdelijke ontsmetting, want de leverancier denkt er een beetje te simpel over. Die kosten kunt u overeenkomstig de wet ook bij de leverancier claimen die het gebrekkige produkt heeft geleverd.
Daarnaast zal de gehele vloer vervangen moeten worden, want u sprak al over honderden gaatjes in het hout.



Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Am
Amuart - Jun 18, 2024 om 17:05
Winkels & webshops

Problemen met zichtgarantie bril

Eind 2022 meting voor bril gehad in optiekwinkel en begin 2023 bril met enkelvoudige glazen ontvangen. € 238 per glas. Vanaf begin aangegeven hier niet goed mee te kunnen zien. En ook verergering van zicht en hoofdpijn klachten.

Vaak gemeld ook per mail. Werd telkens aangegeven dat bril goed is. Uiteindelijk werd het geschoven op een hersen probleem, te hoge eisen aan gezichtsvermoge ... Lees meer

si
simon1969 - Jun 17, 2024 om 16:00
Winkels & webshops
Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet

Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet

Ik heb op 19 mei 2024 100 stuks injectienaalden besteld en betaald bij Safe Products.nl. Krijg netjes na betaling een mailtje van de betaalde order en dat deze binnen 2- 5 werkdagen geleverd zou gaan worden. Tot op heden is er niets geleverd en ik had ze juist snel nodig voor mijn medicijnen iname. Mijn apotheek kan deze maat naalden niet leveren en ben dus aangewezen op een online winkel. Ik heb ... Lees meer

Be
Ben van de Klok - Jun 18, 2024 om 12:13
Vakantie & reizen

Behandelen jullie nog klachten mbt Ryan air?

onterechte fee gevraagd bij incheck balie eindhoven, door fout in systeem van Ryan air.
Om in te checken moet je land van uitgifte van je paspoort opgeven .
Onze paspoorten zijn uitgegeven in Curacao, maar het systeem van Ryan air geeft die optie niet.
Dus konden we niet online inchecken

Nadat we onze bagage hadden afgegeven bij de drop off balie, zijn we naar andere bali ... Lees meer