lo
door lopaka Oct 23, 2013 om 16:10
Huishouden & energie

Huis tekening

Mijn vraag hoe en waar kan ik aan een tekening komen van een huis om te zien waar de waterleidingen lopen dit ivm lekkage op een rare plaats ( het betreft een eigen woning van mijn zoon)

6055 6 Rapporteer

kaasbroodje
door kaasbroodje - Oct 23, 2013 om 16:12
937 Antwoorden / 2 Vragen

Niet van alle huizen zijn tekeningen beschikbaar. Misschien een leiding detector gebruiken

winfredhaan
door winfredhaan - Oct 23, 2013 om 17:32
10 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt het beste even contact opnemen met de gemeente. Toen uw woning is gebouwd is hiervoor een bouwvergunning verleend. Bij alle bouwvergunning aanvragen moeten bouwtekeningen ingeleverd worden. Sommige gemeentes hebben hiervoor een aparte afdeling, bij andere kun je het aanvragen bij de balie.

Bij lekkage/schade neem dan even contact op met uw opstalverzekering mogelijk kunnen zij een lekdetectie laten uitvoeren door een gespecialiseerd bedrijf. Er moet dan wel sprake zijn van schade.

pi
door pieterwolters - Oct 23, 2013 om 21:52
3610 Antwoorden / 0 Vragen

De tekeningen in het gemeentearchief bevatten meestal geen gedetailleerde informatie over leidingen e.d. Het zijn de ontwerptekeningen en niet de bouwtekeningen. En als het een oudere woning is, is het vaak naar eigen inzicht van de installateurs aangelegd, niet per definitie hoe het op de tekening staat.

tijger1
door tijger1 - Oct 23, 2013 om 21:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bij een lekkage, en dus schade, kunt u het beste de opstalverzekering inschakelen. In de meeste polissen is opsporing van de lekkage ook gedekt. Een loodgieter vindt dat zo.

lo
door lopaka - Oct 23, 2013 om 22:41
70 Antwoorden / 47 Vragen

Hartelijk bedankt voor uw reacties ze zijn erg zinvol voor mij

tijger1
door tijger1 - Oct 23, 2013 om 22:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lees dus de polis van de opstalverzekering van uw zoon door. Normaal gesproken is daar dekking voor.