huurdersbondede
door huurdersbondede Dec 15, 2012 om 13:11
Huishouden & energie

Huuralarm

De Woonbond heeft Huuralarm gegeven in december omdat huren onbetaalbaar zo gaat worden en geld van huurders gewoon als een soort belasting indirect in de kas van Financiën terecht komt door een verhuurderheffing. Ede voert actie en is Actiestad Huuralarm geworden. Inkomensafhankelijke huren is net als inkomensafhankelijke zorgpremie onbespreekbaar. Dit beleid moet anders. www.actiehuuralarm.nl

1293 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 16, 2012 om 13:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zag tot mijn grote verbazing dat huizen in Utrecht ongeveer in een half jaar tijd ruim 200 euro duurder zijn geworden.
Was een kleine 3 kamer eengezinswoning 464 euro, nu is zo'n sociale huurwoning ineens 676 of 720 euro.
Best duur dus.
Vraag me af of het dan nog wel sociale huurwoning mag heten.
Volgens mij ligt de grens ergens bij 664 euro.

ve
door verwijderd - Dec 16, 2012 om 13:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

De grens sociaal is 664,66 in 2012. Dat is netto huur,subsidiabele huur wordt het ook wel eens genoemd. Soms staan er bij advertenties bruto huren, daar kan servicekosten bij zitten of verwarming. Dat de prijzen voor mensen met een inkomen van ongeveer 1800 euro zo onbetaalbaar worden geeft de noodzaak aan om de petitie te tekenen. Houd huren betaalbaar!

ve
door verwijderd - Dec 16, 2012 om 14:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

de eigenaren van koopwoningen worden aan alle kanten beschermt dus dan halen ze het geld maar bij de mensen die huren...de genen die niet kunnen kopen dus worden gedwongen om te huren worden al jaren genaait en het gaat alleen maar erger worden...zeker met dit liegende kabinet..compleet nederland staat op zijn achterste poten als ze eindelijk eens wat doen aan de compleet uit de hand gelopen koopwoning belastingsvoordelen.maar goed ik ben maar een wao,ertje dus voor mijn geen koopwoning maar de rest van mijn leven gedwongen in een huurwoning die elk jaart duurder word...

ve
door verwijderd - Dec 16, 2012 om 14:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

petitie ondertekent!!!!!!!.......

ve
door verwijderd - Dec 16, 2012 om 14:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://cs.aedesnet.nl/netwerken/corporatie-forum/f/496/t/4573.aspx is een blog die ik op het Forum geplaatst heb. De gesubsidieerde woning als melkkoe. Regelmatig plaats ik op dat forum blogs. Men beseft niet dat huurders met zijn allen zorgen dat er sociale betaalbare woningen zijn door de grootste bijdrage per jaar te doen, ongeveer 12 miljard euro aan huur.

ve
door verwijderd - Dec 16, 2012 om 14:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

prima actie "de Eelco" hoop dat velen je voorbeeld gaan volgen. Ruim 2 miljoen huurders krijgen anders te maken met onbetaalbare huren. Dat vraagt toch om meer handtekeningen dan het behoud van het Metropole orkest? Een orkest dat trouwens wat mij betreft ook mag blijven.

ve
door verwijderd - Dec 17, 2012 om 16:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uiteraard heb ik ook de petitie ondertekent en doorgezonden naar anderen.
Hopelijk komen er vanavond en morgenochtend nog vele handtekeningen bij, als het maar voor 12.30 uur gedaan is.

Mogen Rutte en zijn kornuiten er op worden terug gefloten en nog vele andere vormen van plunteren van de zwakkere in onze samenleving.

M.vr.gr.,
Ineke L.

ve
door verwijderd - Dec 17, 2012 om 16:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Plunteren moet natuurlijk plunderen zijn.

ve
door verwijderd - Dec 17, 2012 om 23:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

huurdersbondede schreef op zondag 16 dec 2012, 13:54: De grens sociaal is 664,66 in 2012. Dat is netto huur,subsidiabele huur wordt het ook wel eens genoemd. Soms staan er bij advertenties bruto huren, daar kan servicekosten bij zitten of verwarming. Dat de prijzen voor mensen met een inkomen van ongeveer 1800 euro zo onbetaalbaar worden geeft de noodzaak aan om de petitie te tekenen. Houd huren betaalbaar!

Dat ligt er aan met hoeveel personen u bent als men allenig is dan lukt dat best.

ve
door verwijderd - Dec 18, 2012 om 15:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

valerius-2 schreef op maandag 17 dec 2012, 23:16:
huurdersbondede schreef op zondag 16 dec 2012, 13:54: Dat de prijzen voor mensen met een inkomen van ongeveer 1800 euro zo onbetaalbaar worden geeft de noodzaak aan om de petitie te tekenen. Houd huren betaalbaar!

Dat ligt er aan met hoeveel personen u bent als men allenig is dan lukt dat best.

Dat ben ik niet met je eens.
Ik verdien 1700 euro per maand.
Ik betaal 700 euro huur, 150 euro zorgverzekering, 100 euro energie, 75 euro assurantieverzekering, 100 euro reiskosten OV, 50 euro mobiele telefoon, 50 euro tv+internet,
speciale kattenvoeding (dieet) 100 euro p.m,.
Ben waarschijnlijk nog wat dingen vergeten zoals water en gemeente belasting.
Af en toe nog naar de tandarts, dierenarts etc.
Lukt best is te veel gezegd.
Ik kan rondkomen maar sparen is er helaas niet meer bij tegenwoordig.

ve
door verwijderd - Dec 18, 2012 om 16:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

cococat schreef op dinsdag 18 dec 2012, 15:43:
valerius-2 schreef op maandag 17 dec 2012, 23:16:
huurdersbondede schreef op zondag 16 dec 2012, 13:54: Dat de prijzen voor mensen met een inkomen van ongeveer 1800 euro zo onbetaalbaar worden geeft de noodzaak aan om de petitie te tekenen. Houd huren betaalbaar!

Dat ligt er aan met hoeveel personen u bent als men allenig is dan lukt dat best.

Dat ben ik niet met je eens.
Ik verdien 1700 euro per maand.
Ik betaal 700 euro huur, 150 euro zorgverzekering, 100 euro energie, 75 euro assurantieverzekering, 100 euro reiskosten OV, 50 euro mobiele telefoon, 50 euro tv+internet,
speciale kattenvoeding (dieet) 100 euro p.m,.
Ben waarschijnlijk nog wat dingen vergeten zoals water en gemeente belasting.
Af en toe nog naar de tandarts, dierenarts etc.
Lukt best is te veel gezegd.
Ik kan rondkomen maar sparen is er helaas niet meer bij tegenwoordig.

Ik kan het dus makkelijk ik heb het over netto ontvangst. U kunt met dat inkomen ook nog zorgtoeslag aanvragen kijk maar eens op de site van de RBD bij zorgtoeslag doe maar een proefberekening. Ik heb de zelfde hoogte van huur daarbij ook nog eens service kosten

ve
door verwijderd - Dec 19, 2012 om 12:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Allereerst: Ieder die in een sociale huurwoning woont zou eigenlijk de petitie moeten tekenen. De ellende is voor de komende jaren duidelijk. Met het beleid van deze regering moet, in een zeer sterk toenemende mate tot 2017, tot 2 miljard euro jaarlijks worden afgeroomd via die 'verhuurdersheffing'. De corporaties zullen geen geld hebben om nog tot behoorlijke investeringen te komen, het onderhoud kan niet meer (voldoende) worden uitgevoerd, maar wat het ergste is: de huren zullen zeer sterk, zelfs met honderden euro's per maand, gaan stijgen. Voor mensen met inkomens boven de 43.000 euro zal het wel heel erg slecht aflopen. Om het scheefwonen tegen te gaan zal er (tijdelijk) geen bovengrens meer zijn zodat huren die nu nog 580 bedragen, zullen toenemen tot 1180 in pakweg 2017.
Voor de middeninkomens (tussen 33.000 en 43.000 euro) zal vooral het feit gelden dat ze de huren niet meer kunnen betalen maar ook nog te weinig verdienen om een hypothecaire lening voor een koopwoning af te sluiten. Bovendien zullen ze direct met aflossen moeten beginnen.
Mensen die onder de 33.000 euro verdienen zien vooral de kansen als starten op de huurmarkt sterk afgenomen, alsmede zullen mensen met dit inkomen moeilijk kunnen doorstromen.

Zolang je nog zit in een woning die je graag wilt blijven bewonen is er minder aan de hand, op het moment dat je wilt verhuizen ben je de pineut. Zo zullen oudere mensen die hun kinderen het huis zien verlaten de wens hebben om kleiner te gaan wonen. Je bent direct op zijn minst 200 euro per maand meer kwijt, wat tot gevolg heeft dat mensen dan maar blijven waar ze zijn, het is niet te betalen. Dat maakt dat anderen die een wat grotere woning nodig hebben daar niet makkelijk aan zullen komen.

Conclusie: de woningmarkt zit al vast, maar de termijn waarop dit kan worden losgetrokken zal alleen maar langer worden. Corporaties en bouwers zullen failliet gaan, woninginrichters idem dito. Een toenemende werkloosheid is een bijkomende ellende.Teken dus die petitie.