no
door noortje_234 Mar 9, 2018 om 13:20
Huishouden & energie

Huurwensen.nl

Is de website huurwensen.nl betrouwbaar? De appartementen die voor Nijmegen er op staan zijn eigenlijk veel te mooi om waar te zijn qua prijs en uiterlijk. Ik kan heel weinig over de website vinden en er wordt eenmalig 25 euro gevraagd voor je kan reageren.

11896 14 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 9, 2018 om 13:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En dan bent u uw geld kwijt en krijgt daarvoor helemaal niets.

Cookies
door Cookies - Mar 9, 2018 om 13:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Kijk gewoon op Funda.nl daar staan ook huurwoningen op.

ne
door neodutchio - Mar 9, 2018 om 13:35
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Voor die 25 euro krijgt u een link te zien naar een andere website waar u ook moet betalen om te reageren.

marita5
door marita5 - Mar 9, 2018 om 14:07
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Noortje-234 ,

Lees hier de voorwaarden m.n. Art 6 , klik op de rode regel .

https://www.huurwensen.nl/algemene-voorwaarden/

pe
door pebk - Mar 9, 2018 om 14:12
581 Antwoorden / 0 Vragen

Als het te mooi om waar te zijn lijkt...

tenormin
door tenormin - Mar 9, 2018 om 14:31
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Er zijn meer wegen die naar Rome leiden; de weg via huurwensen.nl zou ik overslaan.

Ve
door Vero1986 Mar 16, 2018 om 11:48
1 Antwoorden / Vragen

Welke dan wel? Want andere sites hanteren vaak de zelfde regels
-inschrijfgeld
-geen volledige adressen bij de advertenties
-niet reageren

hoe weet je welke goed is?

tenormin
door tenormin Mar 16, 2018 om 12:17
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Ik bedoelde een week geleden, via de WBV '(en) of vrije sector. Dus niet via te betalen sites.

aurora1
door aurora1 - Mar 10, 2018 om 01:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bij twijfel niet doen.
Volg het advies van @carola.83.

Daphne.Melkert
door Daphne.Melkert - Mar 11, 2018 om 18:30
1 Antwoorden / Vragen

Nee de website is oplichterij! Ik heb al een formulier ingevuld op de website van de politie. Huurwensen reageert niet op mijn e-mails en ik heb meerdere reacties op woningen geplaatst, en tot op heden niks van terug gehoord. Wel €25 inschrijfgeld betaald, maar dat ben ik waarschijnlijk kwijt. Wat ook nogal opvallend is, er staan geen huisnummers bij, en er zijn ook geen foto’s van de buitenkant van de woningen. Via de facebook pagina van huurwensen heb ik onder een advertentie gevraagd of er anderen zijn die wel reactie hebben. Tot nu toe krijg ik van andere gedupeerden te horen dat zij ook nooit een reactie hebben ontvangen. Dus kortom! Schrijf je niet in bij deze website, want je bent je geld gewoon kwijt!!!

Ve
door Vero1986 Mar 16, 2018 om 11:49
1 Antwoorden / Vragen

Ook ik heb het inschrijfgeld betaald (waar overigs bijna alle particulieren verhuursites om vragen) gereageerd op een aantal huizen (geen reactie) en gemaild naar huurwensen zelf (wel gewoon reactie gehad) dat er geen adressen/huisnummers bij staan is ook bijna nergens zelfs niet bij de woningcorporaties.. Geen foto's van de buitenkant is wel opvallend idd!

Poortvannijmegen1
door Poortvannijmegen1 - Mar 12, 2018 om 11:27
1 Antwoorden / Vragen

Wij hebben ons eergisteren ook ingeschreven op huurwensen.nl
Hebben van te voren eerst op internet gekeken voor reviews. Helaas stond dit er nog niet op. Maar nu ik dit lees denk ik dat we weer zijn opgelicht. Daar mijn vader noodgedwongen is opgenomen in in verzorg tehuis wegens dementie en mijn moeder in een particulierhuurhuis woont die nu voor haar veel te duur is €867,- excl. ben ik weer thuis komen wonen. Wij zijn opzoek naar een goedkopere woning. Via de sociale huursector is het bijna niet mogelijk om iets te vinden. Vandaar dat we afhankelijk zijn van site’s zoals deze. Helaas is er geen bescherming voor de gene die zich inschrijft en de inschrijfkosten betaald heeft. Is er iemand die weet hoe ik mijn inschrijfgeld kan terug vorderen?

marita5
door marita5 Mar 12, 2018 om 11:47
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo PoortVanNijmegen , lees hier de voorwaarden Art 6 , punt 3 , klik op de rode regel https://www.huurwensen.nl/algemene-voorwaarden/

hansje klein
door hansje klein - Mar 12, 2018 om 11:52
3037 Antwoorden / 62 Vragen

- Logisch, dat (potentiële) deelnemers nergens reviews kunnen vinden ...

of huurwensen.nl werkelijk (niet) doet wat ze beloven,

... mede omdat ze zèlf hun ervaringen niet plaatsen op Klacht.nl en/of Klachtenkompas.nl

- Verder is het alleen maar een non-actief contact-platform en niets méér:

"Huurwensen verbindt zich uitsluitend tot de exploitatie van de website die uitsluitend voorziet in mogelijkheden om het voor woonruimteaanbieders en woonruimtezoekenden mogelijk te maken met elkaar in contact te treden".

"Huurwensen controleert het aanbod van woonruimte en alle daarbij vermelde (prijs- en adres)informatie en geplaatste foto’s, zelf niet op juistheid en volledigheid en kan voor de juistheid en volledigheid daarvan dan ook nimmer instaan".

Volgens mij ... doen ze gewoon wat ze hebben beloofd ... !

li
door liz81 - Mar 14, 2018 om 15:43
1 Antwoorden / Vragen

wij zijn wezen kijken op duifhuis die volgens hun te huur is

nou alle flats daar zijn van de woningstichting
dus tja dat kan al niet

hansje klein
door hansje klein Mar 14, 2018 om 18:11
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Wat/waar is Duifhuis ... ? Een straat? Een wijk? Een flat?

Indien hier werkelijk iets te huur is, moet er nog een makelaar zijn, die dit aanbiedt en bij huurwensen.nl is opgenomen.

li
door liz81 Mar 15, 2018 om 11:16
1 Antwoorden / Vragen

Duifhuis is in Nijkerk een flat
er staan 4 flat gebouwen die allemaal van de woningstichting zijn

hansje klein
door hansje klein Mar 15, 2018 om 13:38
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik zie daar huur- en koopwoningen, waarbij een koper zijn woning toch kan/mag verhuren? https://www.woningneteemvallei.nl/Eenheiddetails/340058036/36 https://www.woningneteemvallei.nl/Eenheiddetails/340074944/31

marita5
door marita5 Mar 15, 2018 om 14:19
11513 Antwoorden / 15 Vragen
Ve
door Vero1986 - Mar 16, 2018 om 11:44
1 Antwoorden / Vragen

Ook ik heb het inschrijfgeld betaald (waar overigs bijna alle particulieren verhuursites om vragen) gereageerd op een aantal huizen (geen reactie) en gemaild naar huurwensen zelf (wel gewoon reactie gehad) dat er geen adressen/huisnummers bij staan is ook bijna nergens zelfs niet bij de woningcorporaties.. dus hoor graag waar de "oplichting" m echt in zit.. geld zal ik niet terug krijgen maar dan ga ik in elk geval niet meer reageren..

AnnaW
door AnnaW - Mar 18, 2018 om 19:52
1 Antwoorden / Vragen

Dit is oplichting! Zo worden bij een bepaalde woning in Soest, Funda foto’s van ons oude huis in Den Haag getoond!

no
door noraaa - Mar 19, 2018 om 06:21
2 Antwoorden / Vragen

Als het te mooi is om waar te zijn....

Het bedrijf staat als eenmanszaakje Huurwensen ingeschreven op de Beltstraat 87 te Enschede.
Voor de rest is niet duidelijk waar het aanbod vandaan komt en is het gebrek aan transparantie icm aanbod dat 'te mooi is om waar te zijn' toch wel een rode vlag..