To
door Tony1980 May 8, 2022 om 21:40
Huishouden & energie

Hybride warmtepomp en/of zonneboiler en zonnepanelen

Wij kijken naar een hybride warmtepomp om het gasverbuik in te perken. hierbij willen we ook zonnepanelen plaatsen. We twijfelen of we hier misschien ook een zonneboiler bij willen plaatsen. Weet iemand wat de beste combi zou kunnen zijn?

5192 9 Rapporteer

mahadma
door mahadma - May 8, 2022 om 21:46
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Waarschijnlijk zal een degelijk bedrijf met ervaring in UW SITUATIE een goed advies kunnen geven, immers elk huis heeft opties. Let op dat u geen contract tekent oid. In geval van twijfel bel een ander bedrijf voor een second opinion.

marita5
door marita5 - May 8, 2022 om 23:08
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Tony1980 ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://slimster.nl/blog/zonnepanelen-zonneboiler-warmtepomp-combineren/

panter22
door panter22 - May 9, 2022 om 08:42
6599 Antwoorden / Vragen

Mooi dat je zoveel geld hebt om die dure voorzieningen te treffen. Het is maar de vraag of je ze direct na installatie kunt gebruiken.
Bij Liander in ieder geval niet. Info:
https://www.liander.nl/verzwaren-aansluiting-consument
e

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/zonnepanelen-liggen-werkloos-op-het-dak

He
door Helen 66 - May 9, 2022 om 13:33
119 Antwoorden / Vragen

In mijn  Gemeente (Ede) krijgen we stroom van Liander en het netwerk zit vol. Dat wil zeggen dat je niet kunt terugleverebn en ook dat je je eigen opgewekte stroom niet kunt gebruiken en alsnog moet afnemen van het Net. Dat komt omdat de geleiders van de zonnepanelen automatisch uitschakelen.
Je kunt er wel een eigen opslagacccu bij kopen a raison van 3-5000 euro.
Ik zou dus eerst maar goed kijken bij welke netbeheerder u valt. Of u moet nu alvast willen investeren en pas als Liander het Net heeeft uitgebreid kunnen profiteren. Die keus is aan U, maar dat kan nog wel jaren duren.

Patriciaadelheid
door Patriciaadelheid - May 9, 2022 om 16:27
9 Antwoorden / 1 Vragen

Wat het beste is zou ik niet weten. Wat wel belangrijk is dat er geen overlast met uw buren ontstaat. Een warmtepomp wil nog al eens lawaai make .

gj
door gjvw - May 9, 2022 om 16:48
25 Antwoorden / Vragen

Het plaatsen had geen zin. wellicht te nadelig voor de SDAP. Waar het om de arbeiders ging.

Ja
door JanTummers - May 10, 2022 om 00:32
1 Antwoorden / Vragen

Met een Hybride warmtepomp kom je niet van het gas af. Een zonneboiler is prachtig maar in de winter moet je het bijverwarmen, en dus weer aan het gas.
Op 12 april j.l. heb ik mijn cv laten verwijderen,dus voorgoed van het gas af, daarvoor in de plaats een elektrische 80 L  boiler gehuurd kosten per maand € 12,34.  Voor het verwarmen van ons huis op iedere kamer  infrarood panelen tegen het plafond, iedere kamer met eigen thermostaat.
Totaal voor ons huis 8 infrarood panelen zelf  geplaatst kosten totaal bijna € 2.000,00 het huis is een tussenwoning bouwjaar 1965 ,muren geisoleerd, alle  ramen voorzien van kunststof kozijnen met  HR++ glas.  Op 22 april  j.l hebben wij 9 stuks zonnepanelen laten plaatsen  totaal 3600 watt piek ,brengt per dag op
aan stroom 20,5 kwh,  in 7 dagen totale opbrengst,  153,2 kwh.   Inhoud van de woning is 390  kub

1paul
door 1paul - May 11, 2022 om 09:37
3155 Antwoorden / 0 Vragen

er zijn zonnepanelen die ook warmte opwekken, hierdoor koelen de zonnepanelen af en brengen ze meer op, ook is er een zogenaamde heatpipe die u als extra zou kunnen laten plaatsen op uw boiler....

beidde combi's zijn goed mits u de capaciteit benodigd goed uit laat rekenen voor uw situatie!