ol
door olleke23 May 18, 2009 om 14:02
Huishouden & energie

Iemand ervaring met de VerbruiksManager van Essent ?

Ik ben eind 2007 verhuisd en kwam zodoende qua energie bij Essent uit. In mei 2008 kreeg ik mij eerste eindnota (voor een half jaar). Mijn voorschot bleek te laag, en omdat ik moest bij betalen werd mijn voorschot aangepast. Tegelijk kreeg ik het advies om de VerbruiksManager van Essent te gebruiken. Ik heb dit gedaan, en heb de eerste drie keer dat ik deze wilde gebruiken de mededeling gekregen dat de VerbruiksManager om bepaalde redenen neit werkte. Pas de laatste vier maanden kon ik hem gebruiken. Tot tweemaal toe kreeg ik het advies van Essent om mijn voorschot niet aan te passen omdat mijn verbruik correspondeerde met mijn voorschotten. Vorige week kreeg ik echter de jaarafrekening en moest ik maar liefst 837 euro bijbetalen. Ik heb bovendien een vaste energieprijs, dus aan prijs schommelingen kan het niet liggen. Iemand een soort gelijk probleem gehad met deze waardeloze VerbruiksManager van Essent, die totaal niet doet wat deze beloofd ?

1213 5 Rapporteer

fo
door forumessent - May 19, 2009 om 15:00
117 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Olleke23,

In uw bericht van 18 mei op dit forum geeft u aan dat u ondanks het gebruik van de Verbruiksmanager een bijbetaling heeft op uw jaarafrekening.

Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.

Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer mailen naar forum@essent.nl. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,

Saskia

Essent medewerker

mi
door miraltje - May 21, 2009 om 23:58
462 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb het programma ook een tijdje gebruikt, echte3r het werkt waardeloos als je niet regelmatig invoerd wat het verbruik is.

mij werd geadviseerd via dit programma om het voorschot te verhogen naar 1800 tot 2200 euro per maand terwijl mijn voorschot al jaren rond de 60 euro is en altijd iets terug krijg

ik ben dan ook gestopt hiermee omdat het niet werkt

ol
door olleke23 - May 22, 2009 om 00:27
7 Antwoorden / 8 Vragen

Mij werd geadviseerd om het programma niet meer te gebruiken, maar om de meterstanden door te bellen, zodat ze mijn verbruik konden berekenen en telefonisch een advies konden geven.

nb
door nbw - May 22, 2009 om 02:45
521 Antwoorden / 24 Vragen

Gefeliciteerd je bent het zoveelste slachtoffer van de "vrije" energiemarkt, waarbij marktaandeel in top rijkelijk wordt gevierd en er geen notie nodig is omdat al het menselijke is uitbesteed. Callcentra en administratiekantoren en reclame en klachten. Alles in opdracht. Jouw verbruikersmanager is niets. Een commerciele truuk. Gaat het ergens fout dan ga je als klant het byzonder grijze en kostbare circuit in van onmacht en onkunde. Want je moet betalen per minuut voor onzin. Vervolgens stuur je aangetekende brieven en nog steeds geen reactie. Je schrijft of mailt naar Kassa of Radar echter hun mailbox ziet gigavol en kijkcijfers zijn daar belangrijker dan leed. Vervolgens klaag je bij de politiek en controlerende instanties. Ook daar geen responce die je verder helpt.

Dan blijft over de gang naar de rechter. Echter dat kost zoveel extra dat 99% slikt en de verbruiksmanager dus blijft bestaan en kan Essentmanagement dit succes  vieren.

ol
door olleke23 - May 22, 2009 om 11:38
7 Antwoorden / 8 Vragen

Beste nbw,
Volgens mij heb jij een heel zwaar leven