AB
door ABronneberg Feb 4, 2019 om 11:52
Huishouden & energie

IJskast probleem. Moet aannemer keuken aanpassen?

Ik woon in een sociale huurwoning en dit jaar heeft de aannemer een nieuwe keuken geplaatst. Ook het tegelwerk moest vervangen worden. Het blijkt dat de tegelzetter aan de linkerkant van het aanrechtblad de tegels veel te ver van de muur heeft geplaatst, waardoor er nu rechts naast het aanrechtblad geen plaats meer is voor het plaatsen van een 60 breed ijskast. Ik heb de aannemer laten komen en deze zei dat dat mijn probleem was. Hij gaat echt de keuken niet veranderen, want als hij dat moet doen dan moet hij ook het aanrechtblad iets naar links schuiven. 55 breed ijskasten zijn echter nauwelijks nog te krijgen, ik heb uitgebreid gezocht op internet. Die, welke wel nog te krijgen zijn, daarvan is de kleur niet goed of het energielabel laag of ze scoren slecht in de test van de consumentengids.
60 breed ijskasten zijn er genoeg. Er waren zelfs sites waar de keuzemogelijkheid 55 breed al niet meer bestond, en op sommige stond alleen nog maar: <60. Ik dacht dat is dus 55. Ik heb zelfs verschillende malen hetzelfde type ijskast ingetikt op verschillende sites. Wat bleek: ik kreeg verschillende breedtes te zien bij precies hetzelfde typenummer. Als er staat: kleiner als 60, dan kan dat ook betekenen 57,5. Maar deze past dus ook niet. Alleen 55 breed past nog in de keuken. En deze wil ik niet meer. Ik wil een echte energiezuinige in mijn gewenste kleur en die een goede uitslag heeft in de consumentengids. Als ik geld ga uitgeven wil ik de vrijheid hebben om zelf een keuze te maken in wat ik aanschaf. Want het is mijn geld.
Door de fout van de tegelzetter is mijn keuzemogelijkheid in het kopen van een ijskast naar mijn smaak en keuze dus zeer summier geworden. Komt de aannemer met zijn antwoord hier mee weg of heb ik nog rechten? Bestaan er bv. wettelijke regels waaraan de keuken moet voldoen? Wat kan ikzelf nog doen?

1205 6 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 4, 2019 om 11:55
7201 Antwoorden / 3 Vragen
marita5
door marita5 Feb 4, 2019 om 11:58
11525 Antwoorden / 15 Vragen

Alle twee tegelijk dubbelpost vermelden , u op deze , en ik op de andere . Bij de andere vraag heb ik dubbelpost verwijderd .

AB
door ABronneberg Feb 4, 2019 om 12:03
2 Antwoorden / 5 Vragen

Sorry dat ik per ongeluk mijn bericht 2 x heb geplaatst. Ik dacht dat hij de eerste keer niet had gepakt..
De achterlaag waar de tegels tegen aangeplakt zijn is veel te dik aangebracht.. 2 vingers breed.

sjjoppy
door sjjoppy Feb 4, 2019 om 12:04
7201 Antwoorden / 3 Vragen

@marits5, Ja zie ik nu ook, dan kan de andere blijven staan, ik krijg al een hele poos geen notificaties bij nieuwe berichten.

sjjoppy
door sjjoppy Feb 4, 2019 om 12:06
7201 Antwoorden / 3 Vragen

@abronneberg, u kunt er niets aan doen dat er dubbel gepost is, komt vaker voor, de redactie is druk bezig het te verhelpen.

marita5
door marita5 Feb 4, 2019 om 12:10
11525 Antwoorden / 15 Vragen

@Abronneberg , dit is een probleem van de site , kunt u niks aan doen . @sjoppie , ik krijg geen e-mail melding meer bij een nieuwe vraag . wel op mijn avatar zie ik de cijfers staan. Vreemd is wel dat ik een e- mail melding krijg bij een reactie en de nieuwsbrief , waarom bij een nieuwe vraag niet , is mij een raadsel .

tenormin
door tenormin Feb 4, 2019 om 12:19
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Bij mij (en ik denk velen) ook @marita5. Ik kijk zo nu en dan maar eens op envelopje. En als er "veel" vragen staan: gegarandeerd dat het minimaal dubbelvragen zijn. Bij reactie nieuwsbrief, hetzelfde: wel direct melding.

tijger1
door tijger1 - Feb 4, 2019 om 11:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tegels zitten tegen de muur. Ik zie niet direct hoe je die te ver van de muur af kunt plaatsen. Ze hangen toch niet in de lucht?

En het is niet de bedoeling dat u zoveelwoorden dikgedrukt neerzet.

marita5
door marita5 Feb 4, 2019 om 12:12
11525 Antwoorden / 15 Vragen

@tijger1 , deze vraag is wederom dubbelpost .

tijger1
door tijger1 Feb 4, 2019 om 12:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tja, ik kreeg er één binnen, en plaatste mijn reactie, terwijl er nog niets stond. Ergerniswekkend.

marita5
door marita5 Feb 4, 2019 om 13:22
11525 Antwoorden / 15 Vragen

Dat is inderdaad een ergenis . Daar komt nog bij dat andere forumleden ook niet lezen dat dit dubbelpost is en hier een reactie plaatsen . Gevolg er word op twee dezelfde topics gereageerd .

tijger1
door tijger1 Feb 4, 2019 om 13:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Marita, ze doen er werkelijk geen barst aan. Het zou technisch zo moeilijk zijn. Ik zie bijvoorbeeld bij Radar maar heel zelden twee dezelfde topics staan,misschien kunnen ze daar eens navragen hoe ze dat daar voorkomen.

marita5
door marita5 Feb 4, 2019 om 13:54
11525 Antwoorden / 15 Vragen

Ik begrijp er niks van , bij deze vraag krijg ik pagina niet gevonden : Playstation classic spelletjes toevoegen geplaatst door ejboomsma

Thijs12
door Thijs12 - Feb 4, 2019 om 12:22
549 Antwoorden / Vragen

Er zijn toch heel wat modellen van 55 cm breed te krijgen.

Ge
door Genee - Feb 4, 2019 om 12:46
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Had u dan nog geen koelkast (60 cm breed) voordat ze de nieuwe keuken geplaatst hadden of woonde u er toen nog niet?
En u huurt, dus contact opnemen met de verhuurder.
Deze kan de aannemer aanspreken als afgesproken was dat die ruimte 60 cm zou moeten zijn.

panter22
door panter22 - Feb 4, 2019 om 13:46
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je  een keukenwand met in het midden het aanrecht, links het fornuis en rechts een dubbeldeurs koelkast.
Dat paste allemaal precies voor de renovatie?
Heeft de aannemer het aanrecht 5 cm naar rechts geschoven om ruimte voor het fornuis te maken omdat er tegels over de bestaande tegels geplakt werden? Dan past de koelkast niet meer.
Hoe zit het met je buren? Hebben die hetzelfde probleem?
Of hebben zij een tafelmodel koelkast met gasstel? Dan heb je dat probleem niet, Van deze opstelling wordt bij een sociale huurwoning uitgegaan.
Nu kun je hier wel boos vet gaan afdrukken, maar je had er bovenop moeten zitten. Direct vragen of alle apparatuur er weer precies zo in kon.
Wat jezelf nog kunt doen is contact opnemen met de woningstichting, Maar eerst maar eens bij de buren informeren of zij hetzelfde probleem hebben.
Kun je die koelkast niet ergens anders neerzetten?

Redacteur
door Redacteur - Feb 4, 2019 om 14:39
1055 Antwoorden / 62 Vragen

De vraag is onbedoeld twee keer geplaatst. Graag hier verder lezen en beantwoorden.

De redactie