Wa
door Walter Spangenberg Mar 26, 2024 om 16:53
Huishouden & energie
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen

Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582)

Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet.

Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen.

Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de monteur maar een paar keer mee ging.

Het probleem was dat ik met mijn rug tegen de muur stond. Die middag had ik een huis vol gasten.

De reden dat ik pas nu deze melding doe is een gesprek van mij met een ander rioleringsbedrijf die melding deed van vergelijkbare klachten en dat mogelijk we de energie van verschillende gedupeerden kunnen bundelen.

Ik zal ook melding doen bij de politie (aangifte) en bij het programma Radar.

[edit gegevens, redactie]

9609 21 Rapporteer
tenormin
door tenormin - Mar 26, 2024 om 17:10
16829 Antwoorden / 108 Vragen

U heeft, heel spijtig, op de bovenste zoekknop van Google gedrukt. Daar zitten de jongens die snel geld willen maken. Ja, en op deze manier maken ze ook "snel geld."

mahadma
door mahadma - Mar 26, 2024 om 17:29
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Oke, het probleem is opgelost ......... maar tegen een absurde prijs en zoals eerder geschreven heeft u op de bovenste google zoek advertentie gedrukt en  dit is het gevolg. Noteer in uw telefoon lokale en betrouwbare electrieciens, loodgieters, enz en bel die.

sira
door sira - Mar 26, 2024 om 18:51
2337 Antwoorden / 24 Vragen

Onbegrijpelijk dat u de vele waarschuwingen in de media de afgelopen 5(+) jaren hebt gemist.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Mar 26, 2024 om 18:56
2055 Antwoorden / Vragen

Klachten kunt u indienen bij het bedrijf, als u een zaak tegen ze wil beginnen moet u naar de kantonrechter. Uw rekening is overigens helemaal niet zo verschrikkelijk hoog als er inderdaad sprake is van een feestdag.
Oeps ik las €145, nee die rekening is inderdaad bezopen. Eerst maar eens een advocaat zoeken.

Iv
door Ivo W - Mar 26, 2024 om 19:28
729 Antwoorden / Vragen

Op het moment dat iemand u probeerde op te lichten, moest u helemaal niets te betalen.
U moet immers alleen bedragen betalen die u redelijkerwijs verschuldigd bent aan de wederpartij. En dat is niet dit bedrag. U had dus simpelweg de politie moeten bellen.

Nu resteert aangifte doen en via een civiele procedure proberen om uw geld terug te halen.

Daarnaast raad ik u dringend aan om uw pin-limiet naar beneden bij te stellen. Zet hem op 500 of 1000 euro ofzo. Genoeg voor alle dagelijkse uitgaven, maar het voorkomt dat er in een onverwachtse situatie €4000+ van uw rekening gepind kan worden.

ne
door neodutchio - Mar 26, 2024 om 19:52
5152 Antwoorden / 12 Vragen

U bent nu bij Kassa, Radar is een ander programma. Maar u mag het best melden daar, dat doen lotgenoten ook al jarenlang en er zijn al weet ik hoeveel items over gemaakt.
Krachten bundelen gaat ook niet helpen, elke zaak staat op zich. Een geluk voor u, er zijn al rechtszaken gevoerd in het voordeel van de consument, maar dat gaat alleen met hoge uitzondering.
Eerste probleem bij u, er staat geen bedrijfsnaam op de factuur. Tweede probleem, wie is er bij u geweest? Is het daadwerkelijk Van Dongen geweest, of een ingehuurde onderaannemer? Van Dongen kan nooit in heel Nederland eigen loodgieters hebben, dat is onbetaaldbaar. Vaak zijn er constructies dat er een mannetje naar een klus gestuurd word. Dit zijn zelfstandige bedrijven, als het al een bedrijf is. Het is dus al lastig dit helder te krijgen.

Gratis tip voor de toekomst: hang een lijstje in de meterkast met hulpdiensten uit de buurt. Een loodgieter, glaszetter, slotenmaker, enz. Zet deze namen en telefoonnummers ook in uw telefoon voor het geval u uzelf buitengesloten hebt.

tenormin
door tenormin Mar 26, 2024 om 20:03
16829 Antwoorden / 108 Vragen

De TS geeft aan dat hij het ook bij Radar door wil geven, hij weet dat hij nu bij Kassa is. Dat dan weer wel.

sw
door swat1500 - Mar 26, 2024 om 22:28
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Feitelijk bent u niet opgelicht. De monteur heeft gedaan wat u heeft gevraagd alleen tegen een absurd hoge prijs in een n etjes gespecificeerde rekening waar ik overigens geen bedrijfsnaam op zie staan.
U heeft de fout gemaakt om niet vooraf te vragen welke kosten berekend zouden gaan worden en een prijsvergelijking te doen.
De rekening is uiteindelijk absurd hoog en bij een gang naar de kantonrechter heeft u zeker een kans. U moet dan wel het juiste bedrif voor de rechter dagen en het bedrijf moet dan ook nog bestaan.
Vaak bestaan deze bedrijven maar korte tijd, cashen snel en heffen zich dan op en dan komt de kale kip om de hoek kijken.

paul van tongeren
door paul van tongeren - Mar 27, 2024 om 12:45
5 Antwoorden / Vragen

Wat mij erg verbaast is dat de toeslag zon- en feestdagen van 50% ook over het gebruik van het spiraal wordt berekend. Zeer vreemd. Dit is al plm. € 1.170 inclusief BTW. De rest is ook zeer vreemd. Dure maar wijze les voor velen. Zou zeggen: ZEG HET VOORT!

Robbee
door Robbee - Mar 27, 2024 om 12:52
3 Antwoorden / Vragen

Beste

ik lees hier zo vaak dat mensen op dezelfde manier worden opgelicht, terwijl dit onderwerp toch al zó vaak aan de orde is geweest.

De Vereniging Eigen Huis heeft een spoedklussenservice voor dit soort gevallen welke gratis wordt aangeboden bij een lidmaatschap. Op jaarbasis kost dat lidmaatschap € 34,25 en ze komen voor alles-en-nog-wat. Zie hiervoor https://www.eigenhuis.nl/diensten/wonen-en-onderhoud-diensten/spoedklusservice
Ik heb mezelf afgelopen winter een keer buitengesloten. Even een belletje en een half uurtje later was ik weer binnen. Kosten: € 276 (omdat het een zaterdagavond was) worden van tevoren gemeld, dus je weet direct waar je aan toe bent. Zonde geld natuurlijk en mooi dom om jezelf buiten te sluiten, maar geen torenhoge rekening en geen opengebroken deuren en/of andere schade aan dure sloten. Los nog van de juridische stappen achteraf tegen "bedrijf X".
Ps: ik heb geen connecties met de VEH anders dan alleen mijn lidmaatschap.Mijn reactie is ook niet bedoeld als reclame voor de vereniging, maar zij bieden wel de hulp die veel mensen ten einde raad - vaak in het weekend of 's-avonds laat - inroepen. Ik hoop alleen dat men zich realiseert dat het ook professioneler én vooral goedkoper kan dan het eerste het beste "bedrijf" in de arm te nemen dat in de zoekwizzard Google verschijnt.

Robbee
door Robbee - Mar 27, 2024 om 12:55
3 Antwoorden / Vragen

Aanvulling: de spoedklussenservice is onderdeel van het lidmaatschap, de klus die wordt uitgevoerd moet natuurlijk wel betaald worden.

xe
door xegili - Mar 27, 2024 om 13:11
2 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij moet de rekening zijn : 159 + 40 + 80 (= 50 % toeslag) = 279 + 58,60 BTW = 337,60; en dat zou ik ook betaald hebben.
De spiraal nemen ze toch mee terug.

agapon1951
door agapon1951 - Mar 27, 2024 om 16:35
171 Antwoorden / Vragen

Men zegt er wordt steeds voor gewaarschuwd. Inderdaad, maar kaft van koren onderscheiden is niet altijd voor de hand liggende. Ook ik ben opgelicht. Dit kwam door intimidatie, onder druk zetten, tegen mijn wil in reparaties uitvoeren (zonder toestemming) in de nok van het huis, zonder zich bekend te maken waar het bedrijf zat. Gaf aan dat het in de buurt Alkmaar zat, in werkelijkheid in Den Bosch. Ook nog eens 150 euro aan teveel gerekende lengte, bij navraagd (fictie) voor iedere meter in ieder geval 30 euro teveel. Afspraak was veel lager i.p.v. 900 - 400 euro. Bank wil niet stoneren (ABN) - politie wil niet reageren - R en B (Unive) doet ook niets - OM Haarlem stuurt je ook met de boven het bos in. Civiele procedures kosten veel geld en niet op te hoesten. De oplichters en dieven worden simpelweg de hand boven het hoofd gehouden zonder dat Justitie ook een malle moer doet dit te stoppen. Het geheel is een korte beschrijving, hierbij wel een waarschuwing voor [edit, namen verwijderd - redactie] beiden loodgieters en dakdekkers uit Den Bosch.

sira
door sira Mar 28, 2024 om 23:19
2337 Antwoorden / 24 Vragen

Het kaf van het koren scheiden is niet zo moeilijk. Iedere plaatselijke bouwmarkt kent wel betrouwbare bedrijven in de woonplaats of in een omliggende plaats.

@q
door @qwerty@ - Mar 27, 2024 om 17:08
68 Antwoorden / 1 Vragen

En de bon van de ontstoppingsdienst, dus niet van Rioleringsbedrijf van Dongen, is ook merkwaardig:
Bon datum 25-12-2023
Aan het handschrif te zien, heeft alleen de ontstopper ondertekend en wel op 25-7-2023 !
Waarom heb je zelf niet hoeven te ondertekenen ?
Je hebt waarschijnlijk niet ondertekend en ben je dus niet accoord met rekening en die achterlijke verklaring en afnameprotocol.

Misschien kan je hiermee naar de kantonrechter maar, wat @SWAT1500 al heeft gezegd, je moet wel snel zijn en je moet bewijzen dat je het juist bedrijf aanklaagt.

Overigens, het bedrijf bestaat wel, althans, er is een website, en stel dat het bedrijf echt bestaat, dan had die ontstopper telefoon-dienst en heeft gewoon gebeund......en dat is dan KASSA.

willemhoving
door willemhoving - Mar 27, 2024 om 17:33
26 Antwoorden / 5 Vragen

Zeer vreemde bijdrage/vraag. U hebt iemand opdracht gegeven om werkzaamheden uit te voeren. Vooraf is er blijkbaar GEEN prijsafspraak gemaakt, zelfs niet indicatief, zodat u, nadat de klus was geklaard een rekening kreeg. Deze rekening roept bij mij vraagtekens op. De factuurdatum op de bon/rekening is 25 december 2023 en de ondertekening/accoordbevinding 25 juli 2023. Dat strookt niet. Daarnaast, de 50% toeslag is gebaseerd op loonkosten/voorrijdkosten,toeslag feestdagen zelfs over de materiaalkosten moest u 50% extra betalen.Dat is natuurlijk niet uit te leggen! Ik was uiteraard NOOIT accoord gegaan met de nota en had het aan laten komen op een rechtzaak van het bedrijf tegen u wegens "wanbetaling". Uiteraard is op dat moment het totaalbedrag al aanzienlijk hoger als het bij de rechter ligt (door alle extra kosten), maar ik denk dat geen enkele rechter dit een billijke rekening had gevonden. Het slaat kant nog wal. Alles rammelt op de rekening....maar u hebt voor accoord getekend en heeft betaald. Dan is er geen weg terug.

Als ik u een tip mag geven, verwijder in ELK GEVAL de naam van het bedrijf in uw comment, want u maakt deze openbaar uit voor oplichter. In het ergste geval zal desbetreffend bedrijf of een rioolontstoppingsbedrijf die een soortgelijke naam heeft U kunnen aanklagen.

De volgende keer zal ik me eerst goed laten informeren wat een uit te voeren klus kost, alvorens u deze uit laat voeren.Er wordt immers vaak gewezen op dit soort praktijken, bijvoorbeeld ook bij slotenmakers die zonder blikken of blozen een paar honderd euro vragen voor het openen van een deur. Absurde bedragen, maar het is aan de orde van de dag. Zodra men heeft betaald.... zijn alle rechten verspeeld.

Ozymandias
door Ozymandias - Mar 27, 2024 om 18:56
167 Antwoorden / Vragen

Aangezien je de rekening hebt betaald vond je het dus toch het geld waard. Je bent absoluut niet opgelicht. Je bent wel heel naief geweest.

willemhoving
door willemhoving - Mar 27, 2024 om 19:16
26 Antwoorden / 5 Vragen

Bij het googlen op "RIOLERINGSBEDRIJF van Dongen" op AFBEELDINGEN komt het logo op de bon naar voren. Is van een totaal ander bedrijf. Ik zie meer een probleem dat er feitelijk een link wordt gelegd met een bedrijf die NIETS te doen heeft met deze nota. De logo van het genoemde bedrijf die verantwoordelijk zou zijn is anders.

Ik vind het best wel een dingetje om zoiets maar zo op het internet te zetten.

1paul
door 1paul - Mar 28, 2024 om 07:16
3148 Antwoorden / 0 Vragen

ga naar een jurist, uw eigen rechtsbijstand bijv. en leg dit voor, er zijn vergelijkbare zaken waar de rechter bedrag terug bracht tot normale proporties en het bedrijf het meerdere terug moest betalen..

S.
door S.slot - Mar 28, 2024 om 09:22
2 Antwoorden / Vragen

Ik vermoed dat wij met dezelfde oplichter te maken hebben gehad. Precies dezelfde factuuropzet alleen het heete bij ons RM services.  Van te voren aan de telefoon kon er geen prijs worden afgegeven maar er werden wel voorrij kosten berekend. Wij moesten die dag ons riool laten ontstoppen en daar maken ze goed gebruik van. Uit eindelijk meer dan 500 euro betaald. Achteraf echt heel veel spijt dat we überhaupt betaald hebben, maar we hadden nog nooit een rioleringsbedrijf laten komen en hadden dus ook geen idee hoe duur dat was. Naderhand hebben we gebeld met het bedrijf we werden in de wacht gezet, de verbinding werd verbroken en daarna konden we het nummer niet meer bereiken. Inderdaad onze eigen domme fout achteraf gezien maar toch goed om te delen zodat er geen andere mensen meer worden opgelicht.

ne
door neodutchio Mar 28, 2024 om 12:30
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Dat delen en waarschuwen heeft weinig zin. Immers, u bent er ook ingetrapt ondanks de jarenlange waarschuwingen. En zo lang mensen eerst doen en daarna pas kijken zal er ook niets veranderen.

S.
door S.slot - Mar 28, 2024 om 12:09
2 Antwoorden / Vragen

https://nl.trustpilot.com/review/spoed-loodgieter.nl

agapon1951
door agapon1951 - Mar 28, 2024 om 14:42
171 Antwoorden / Vragen

Ook hier wederom een reactie van de redactie - namen van oplichters worden verwijderd - aangepast omschrijving van woonplaats. Redactie  enig idee hoe het leven verpest wordt door deze lieden??? enig idee hoe het voelt door een ieder in de steek gelaten te worden??? de wetten en regels door zelfs de instanties die je horen te beschermen en te helpen je met de bomen het bos insturen??? MACHTELOOS WORDT GEMAAKT EN DE OPLICHTERS EEN IEDER GEWOON IN HET GEZICHT UITLACHEN. Waarschuwingen verwijderd wroden, waarom ??? O ja het stelsel hier is gebasseerd op het beschermen en uitlokken van geweld als het uit de hand gaat lopen en zijn degenen die zich verdedigen ineens de dader. Hoe krom kan het zijn.