pe
door peter60 Nov 17, 2010 om 21:21
Huishouden & energie

Isolatie

Wij willen de spouwmuren van ons huis laten isoleren.
Wie heeft er goede of slechte ervaring mee?
Alvast bedankt Peter

1623 3 Rapporteer

knoop4x9
door knoop4x9 - Nov 18, 2010 om 15:36
533 Antwoorden / 0 Vragen

Spouwmuren kan je beter laten zoals die zijn, volspuiten met purschuim is geen optie want je heb een doorluchting nodig, je krijgt dan geheid condens.
Het beste is de binnenmuren bekleden met piepschuim regelwerk er overheen en dan afwerken met gips vezelplaat, dit is het meest afdoende.

Sukses Nico

robert11
door robert11 - Nov 18, 2010 om 15:54
310 Antwoorden / 25 Vragen

Het zijn verschillen meningen hierover, dit kunt u lezen op:
http://www.fan.tv/forum/forum_posts.asp?TID=4426&PN=2

poltol
door poltol - Nov 18, 2010 om 17:40
3885 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=knoop4x9 schreef op donderdag 18 nov 2010, 15:36]Spouwmuren kan je beter laten zoals die zijn, volspuiten met purschuim is geen optie want je heb een doorluchting nodig, je krijgt dan geheid condens.
Het beste is de binnenmuren bekleden met piepschuim regelwerk er overheen en dan afwerken met gips vezelplaat, dit is het meest afdoende.

Sukses Nico

Beste knoop,

Vraagsteller wil iets weten over isoleren van de spouw. Niet over het dicht plempen van de spouw. Pur is geen isolatie materiaal. maar een afdichtingsproduct.

Beste Peter60,

Informeer eerst eens bij de buren, je familie, collega's en kennissen.
En laat een gerenomeerd bedrijf eens komen kijken en vertellen wat de mogelijk en onmogelijkheden zijn.
Niemand hier kan u enig zinnig advies geven zonder de woning, de ligging, de staat van onderhoud en de muren gezien te hebben.
Informeer eens bij uw energieleverancier die hebben soms aardige aanbiedingen van gerenomeerde firma's.
Bent u lid van Eigen Huis? Die hebben een aparte service voor deze werkzaamheden.

Succes, poltol