monkey
door monkey Feb 28, 2005 om 21:29
Huishouden & energie

ISRA punt KPN

Hallo,

ik heb een huis gekocht waarin 2 telefoonaansluitingen waren; beneden, en in de slaapkamer. Op enig moment deed zich behoorlijk veel ruis voor op de lijn. DIt blijkt door het volgende te komen:

in de meterkast bevind zich het IS/RA punt (versie 1990/2000) Deze is opengemaakt en in de bestaande rood en blauwe draden is een 'extra' aansluiting gemaakt (draadje doorgetrokken naar boven)

Natuurlijk wil ik nu een goede aansluiting. Mijn vraag is; is dit zelf te doen, of moet het altijd via het (heel erg dure) KPN?

Groet,

Jeroen

1289 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 3, 2005 om 20:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt gewoon een telefoonsplitter van de bouwmarkt ertussen zetten. Tot het isra punt is het altijd een kwestie voor de kpn, vanaf het isra punt mag u zelf (binnen bepaalde -technische- grenzen) zelf prutsen. Dus: vanaf het isra punt met 1 tweeaderige kabel naar de splitter en vervolgens vanaf de splitter naar de telefoons. Als er geen kabelbreuk ergens in de leiding zit zou dit het probleem moeten verhelpen.

ve
door verwijderd - Sep 16, 2005 om 20:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

JE KAN DIT MAKKELIJK ZELF DOEN.

Voor een goedde telefoonverbinding heb je de blauwe en de rode draad nodig.

Let er op dat je bij het aansluiten van telefoons, de totale aansluitfaktor niet boven de 5 uitkomt.

Als je deze factor overschreidt heb kans dat de toestellen niet meer gaan bellen.

Veel sucses met de klus

ve
door verwijderd - Sep 16, 2005 om 20:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

oud telefoon draadje