ro
door roland1970 Apr 23, 2006 om 21:42
Huishouden & energie

Jaarafrekening oxxio

Beste Lezers


ik krijg een jaarafrekening van oxxio 582,88 euro , deze was fout waarop ik belde en een verzoek om correctie in diende  Deze kreeg ik en was 318,46 welke ook klopte , daarna werd er een bedrag van 901,34 euro afgeschreven , dit waren de bedragen bij elkaar opgeteld , ik de dag erna bellen of ze het teveel betaalde terug wilde storten , daar had ik inmiddels wel 10 telefoontjes van 15 eurocent /min aan besteed maar na 1,5 maand nog niks terug  waarop ik mijn bank opdracht gaf om het terug te boeken , dit gebeurde,daarna kreeg ik herrinneringen en aanmaningen ,brieven van incassobureau's , na iedere brief ik weer bellen en het hele verhaal uitleggen , en iedere keer het antwoord dat het opgelost word , mooi niks dus


Ik heb nu een brief gekregen dat het bedrag inmiddels al boven de 1000 euro is en dat ik het binnen 8 dagen moet betalen,


wat moet ik nu doen ,want ik weiger om 700 euro teveel te betalen


 


 

1535 14 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tonnieboy
door tonnieboy - Apr 23, 2006 om 23:52
1094 Antwoorden / 2 Vragen
0

Deze brief van Oxxio keurig en volledig beantwoorden en daarin aangeven dat u al het openstaande bedrag heeft betaald en dat u zich niet verantwoordelijk voelt voor de administratieve fouten en onmacht van Oxxio. Vermeld ook dat u de extra kosten boven 318,46 niet wenst te betalen evenmin de mogelijk bijkomende kosten. Dring er op aan dat zij hun administratie op orde brengen en nakomen wat ze u telefonisch hebben beloofd. Voeg eventuele betalingsbewijzen bij.
Stuur ook een afschrift naar het incassobureau en ga verder niet in op volgende aanmaningen, sommaties. Verstuur de brieven aangetekend met bericht van ontvangst, zodat u bewijs heeft van verzending en ontvangst bij de geadresseerden.



me
door merith5 - Apr 24, 2006 om 12:47
5 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik heb een jaar problemen met OXXIO gehad. Heb ook van alles geprobeerd en kreeg dezelfde antwoorden als U, alles was nu in orde maar ondertussen werden de bedragen weer gewoon van mijn rekening geplunderd. Ik heb toen contact opgenomen met de Vastelasten bond. Op hun website www.vastelastenbond.nl kunt U contact met hen opnemen. Zij lossen het dan zo voor U op.

mi
door misterfris - Apr 24, 2006 om 13:48
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Oxio heeft mij 2 jaar lang problemen veroorzaakt.


Ik heb precies op papier gezet wat er niet en wel betaald is. Zelfs de meterstanden klopten niet.Ook dit alles op papier gezet. Ik moest betalen, kreeg aanmaningen etc.


Kreeg uiteindelijk geld terug.veel te weinig ging ik niet accoord mee. heb toen gedreigd met deurwaarders en ook daadwerkelijk kontakt gezocht met een deurwaarder. Kreeg toen het 3dubbele terug op papier, nooit ontvangen. uiteindelijk, na correctie en nog eens een correctie, kreeg ik het juiste bedrag terug.


OOk moet u de automatische afschrijving stopzetten als u die heeft.


Mij stuurden ze een brief dat dat niet mogelijk was omdat het in het contract staat dat ik automatisch moet afschrijven. Dat is gewoon onzin, je bent niet verplicht automatisch af te schrijven.
ik wens je succes maar hou je voet stijf en blijf gewoon via de e-mail bij oxxio, de juiste gegevens doorsturen elke dag weer.Idem naar het incasso bureau, gewoon even op het kladblok de gegevens opslaan en elkedag sturen.


Bets


 


 


 

ce
door ceddy - Apr 24, 2006 om 13:51
12 Antwoorden / 4 Vragen
0

ja helaas oxxio is vragen om problemen maar ik zou het volgende doen .ik zoude ze een brief sturen dat het de laatste keer is dat u nu reageert en anders verder gaat met de geschillen commisie daar houden ze niet van .zelf moeten wij ook op 3 mei met oxxio naar de geschillencommisie,ze liegen en bedriegen de zaak snap niet dat niemand iets aan die praktijken van hun kan doen is echt ongeloofelijk

ce
door ceddy - Apr 24, 2006 om 14:01
12 Antwoorden / 4 Vragen
0

als oxxio bij u rekening kan dan zoude ik die laten blokeren laten zodat ze niks meer kunnen afhalen want oxxio heeft dat ook niet graag maar helaas pindakaas dan hebben ze pech gehad en ik zoude echt kijken of u niet van oxxio af kunt en een ander pakken

ro
door rosenthal - Apr 24, 2006 om 14:09
53 Antwoorden / 6 Vragen
0

Als Oxxio blijft afschrijven na het indienen van een rode kaart, kunt u een klacht bij de bank of giro indienen. Hierbij is het belangrijk dat u de bank of girodienst verzoekt om alle incasso's van Oxxio te blokkeren.

fredstaf
door fredstaf - Apr 24, 2006 om 14:27
11 Antwoorden / 4 Vragen
0

ook ik heb veel problemen gehad,ik ben terug gegaan naar mijn oude leverancier,nu twee jaar later heb ik pas een afschrijving gehad over het laatste termijn.ik voel mij een gelukkig mens als ik dat zo lees dat ze nog niets zijn verander,maar hou moet.


 

cl
door claab - Apr 24, 2006 om 19:09
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het zou een wonder zijn als de rekening wel goed zou zijn. Remedie:


1. iedere foutieve incasso kan binnen 1 maand gestorneerd worden bij de bank.


2. Oxxio schriftelijk op de hoogte stellen en correspoindentie afwachten.


3. Bij geen of onvoldoende antwoord: de Geschillencommissie voor Energie en Water een brief sturen, en een kopie van deze brief naar Oxxio sturen.


4. Een andere energieleverancier zoeken, want Oxxio heeft zijn zaken niet op orde. Succes.


 


 


 

marann
door marann - Apr 24, 2006 om 19:18
38 Antwoorden / 15 Vragen
0

Iedere foute afschrijving KAN BINNEN 1 JAAR TERUGGEVORDERD WORDEN!!! Dit weten veel mensen niet en denken dat als het langer dan een maand geleden is ze hun geld kwijt zijn.


De bank kan moeilijk doen hierover, maar hierover geldt ook poot stijf houden je staat in je recht.


VEEL SUCCES!!!

stingray46
door stingray46 - Apr 24, 2006 om 20:43
30 Antwoorden / 1 Vragen
0

ook ik heb al veel geruzied met (R)oxxio bandieten zijn ,t.
ik heb elke keer alles zelf terug geboekt dit kan binnen 30 dagen na afschrijving . ze dreigen dan met stopzetting levering maar dat laat me kpoud en dat doen ze uiteindelijk nieyt omdat ik dan dreigde met schadevergoedingen aan b.v diepvries en koivijver met dure kois.
gelukkig is ,t me gelukt na 3 jaren vechten om per 20 juni 2006 weg te gaan bij Oxxio en kan ik dus weer terug naar Essent waar ik 35 jaar bij ben geweest en nog nooit ook maar 1 probleem heb gehad .
en essent heeft een totaalpakket wat ik ook heb tv/radio/internet/telefoon/gas en electra
de electra heb ik dus weer vanaf 20 juni en gas heb ik altijd van essent blijven houden.
stap over op een ander b.v ook essent daar ben ik dik tevreden over alles correct geregeld elke maand overzichten en betalen via e-mail accept.
lekker makkelijk en nix automatisch.
MvG stingray



ra
door rakker71 - Apr 24, 2006 om 21:32
6 Antwoorden / 2 Vragen
0

Hallo,



Oxxio zijn eersteklas oplichters! Ik wil je dan ook dringend adviseren
om per direct op te zeggen, ze mogen dan (volgens de algemene
voorwaarden) een bedrag t.w.v. EU 50,- per contract in rekening brengen
vanwege contractbreuk maar als je goed uitkijkt dan verdien je dit
bedrag snel terug want Oxxio doet alsof ze de goedkoopste zijn maar ik
heb de nieuwe tarieven gekregen per 01-04-2006 (die wijken overigens af
van de tarieven die ze op hun site publiceren), ik kan zomaar EU 195,-
besparen door over te stappen naar Elektran.



Verder alles schriftelijk bevestigen en communiceren. Gaan ze te ver dan consumentenbond of geschillencommissie inschakelen.



Succes!



Groetjes van nog een ontevreden Oxxio klant (maar niet meer lang)!



Roger Zambon





ji
door jildou - Apr 25, 2006 om 10:25
1 Antwoorden / 2 Vragen
0

Praat me niet van Oxxio. Ik heb het afgelopen jaar zoveel ellende mee gemaakt. Laat het geld wat Oxxio onterecht heeft afgeboekt door uw bank terug boeken op uw rekening. Laat ze daar bij Oxxio in hun sop gaarkoken. Wacht maar gewoon af en laat Oxxio maar hard maken dat zij het bij het rechte eind hebben.

co
door couronne - Apr 25, 2006 om 13:31
2 Antwoorden / 2 Vragen
0

Wat jammer dat je niet vantevoren inlichtingen hebt ingewonnen over oxxio. Ik was ook door hen benaderd en was er bijna ingetrapt. Gelukkig heb ik toen deze site bezocht en gevraagd of er mensen waren met ervaringen met oxxio. De mensen die reageerden hadden allemaal slechte ervaringen en hadden allemaal hetzelfde advies; NIET DOEN!!!!!! een beetje laat in jouw geval maar misschien een tip voor de toekomst, eerst even informatie inwinnen. Succes met de afwikkeling.

willemo_1
door willemo_1 - Apr 25, 2006 om 15:17
167 Antwoorden / 0 Vragen
0

Indien een klacht na telefonisch kontakt en/of kontakt per E-mail geen resultaten geeft verder uitsluitend nog één maal schriftelijk (aangetekend of met bevestiging van ontvangst) reageren.
Geen discussies aangaan.
Eventueel het teveel betaalde terug vorderen door inhouding op de toekomstige voorschot termijnen nadat u dit schriftelijk aan Oxxio hebt laten weten. In uw brief duidelijk aangeven vanaf welke voorschot termijn u deze verrekening laat ingaan.


Met vriendelijke groet,
Willem


 

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Rooah
Rooah - Jul 4, 2024 om 12:02
Garantie & verzekeringen

Beddenleeuw - Past bestelling zonder overleg aan

Beste leden,

Op 16-06-2024 hebben wij een boxspring besteld bij beddenleeuw.nl. Het gaat om een boxspring van 180x200 in de stof ecru (beige) incl. montage.
Op 24-06-2024 hebben wij bevestiging gekregen dat onze bestelling is ingepland voor uitlevering op 03-07-2024. 
Op 02-04-2024 ontvang ik keurig een mail met het verwachte tijdslot. De boxspring zal de volgende dag worden ... Lees meer

ju
jukwis - Jul 3, 2024 om 20:15
Auto & vervoer

Geen papieren handleiding meer bij nieuwe Volvo.

Bij Volvo kun je de handleiding bij een nieuwe auto alleen op het schermpje in de auto raadplegen. Een, naar mijn ervaring, zeer verkeersonveilige situatie.
Het papieren exemplaar is vanwege het millieu afgeschaft. !? Lees meer

Mo
Movara - Jul 3, 2024 om 13:27
Winkels & webshops

Tegoedbon en geen geld na aankoop van kapot kledingstuk mag dat

heb een blouse (€19,99)gekocht in 2e handswinkel waar men zegt dat elk stuk zorgvuldig wordt nagekeken.
Helaas is bij dit stuk een fabricagefout over het hoofd gezien. Ik heb gebeld (14/6-'24); moest foto's met toelichting per email sturen.
hierna 2x gebeld en vanochtend uitsluitsel gekregen: geld kan niet teruggegeven of overgemaakt worden; dit staat ook op de kassabon.
Bij uitz ... Lees meer