li
door lillybooms Mar 18, 2016 om 13:24
Huishouden & energie

Jaarafrekening watergebruik

Van de week de jaarrekening water gehad. Moet 97 euro bij betalen terwijl ik verleden jaar 60 euro terug kreeg.
Gebruik was 73k terwijl het gemiddelde op 50 zou liggen. We wonen hier met z'n 2en, geen bad, geen aquarium, zeer zuinig met water (kort douchen)
geen kraan onnodig laten lopen, zuinige knop op de spoelbak van de wc, kortom er is niets veranderd bij het jaar daarvoor .Gebeld met waternet, tja het staat nu eenmaal op de meter. Dat alles duurder wordt dat begrijp ik maar waar dit bedrag nu ineens vandaan komt? Iemand enig idee of waar ik dat kan controleren? bedankt vast.
Groet, Lilly

7918 10 Rapporteer

Tijger2
door Tijger2 - Mar 18, 2016 om 13:58
302 Antwoorden / 1 Vragen

Blijft uw toilet niet stiekem lopen? Afgezien daarvan zegt een gemiddelde niets. 50 kuub voor twee personen is echt weinig. Stand vorig jaar wel goed opgegeven?

En wat was uw verbruik dan in de voorgaande jaren?

ph
door philip36 - Mar 18, 2016 om 14:01
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Het is inderdaad vreemd dat u ineens 50% meer water verbruikt heeft.
Andere watermeter gekregen?
Als er echt niets veranderd is zou ik de standen van de watermeter eens gaan bijhouden.

Wat ik lees op internet is het gemiddeld verbruik voor 2 personen 90 m3 per jaar.
Uw verbruik van 73 m3 is dan zo gek nog niet.
Wij verbruiken met 2 personen tussen de 80 en 90 m3 per jaar.

Nu ik de reactie van tijger2 lees, kijk ook eens naar de cv combiketel als u die heeft tenminste.
Het overdrukventiel van het warmwatergedeelte kan lekken.

jantje7
door jantje7 - Mar 18, 2016 om 14:38
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Kijk eerst eens op de jaarafrekening of andere kosten dan het water enorm zijn gestegen. Bij mij waren ze vorig jaar de Watersysteemheffing vergeten op de afrekening te zetten. Dit jaar dus dubbel, mooi € 75,- ex BTW meer aftikken op deze afrekening.

fr
door frans56 - Mar 18, 2016 om 17:38
230 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo Lilly
Het bedrag dat U nu moet bijbetalen (60 + 97 = 157 Euro) word waarschijnlijk niet veroorzaaakt door die 23 kuub meer verbruik  Hier in onze gemeente wordt sinds kort de afvalstoffenheffing verrekend via het voorschot van mijn water-verbruik. en dus niet meer via een aparte acceptgiro.  Ik was in eerste instantie ook geschrokken van een verhoging van E 11.--  per maand.  Bleek een brief gemist te hebben waar dat werd uitgelegd.  12 maanden van E 11,00  is precies het bedrag van de afvalstoffenheffing hier. Misschien is er bij U dit ook aan de hand, 1 kuub water kost minder dan E  1.--    dus 23 kuub meer is E 23.--  meer als anders.   157 min die 23  is ongeveer het bedrag wat wij hier betalen voor afvalstoffenheffing.  Of dit bij U ook het geval is, kijk op de website van uw eigen waterleiding maatschappij of op de website van uw gemeente.  Bij mijn gemeente staat dan netjes uitgelegd op hun website.

lo
door lovewinnie - Mar 18, 2016 om 17:51
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Vind 50 voor 2 niet weinig  voor 2 personen.. Gebruiken 103 afgelopen jaar daarvoor 105 met gezin van 4.
Echter aan belastingen en heffingen betalen we belachelijk veel.
Betaal nu 30 per maand en moest afgelopen jaar zelfs nog wat bijbetalen. Een belasting is al 170 per jaar gewoon omdat we een gezin zijn.

Buurvrouw betaald voor de zelfde belasting nog geen 50 euro en krijgt vrijstelling van een andere belasting. ( reiniging etc) omdat ze alleen staande moeder is met 2 kinderen. Haar verbruik vorig jaar was 215 en kreeg hierdoor zelfs geld terug ondanks ze veel meer water had verbruikt en maar 27 betaald per maand

getty
door getty - Mar 18, 2016 om 18:51
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Water is niet zo duur, dus daar ligt het bijbetalen niet aan. Vergelijk de nota eens goed met vorig jaar.

li
door lia11063 - Mar 18, 2016 om 19:14
10 Antwoorden / 1 Vragen

Er wordt ongeveer 50 m3 water per persoon gerekend, ( als je alleen bent ) dat is wat ze hier bij PWN zeggen.
Ik verbruikte met 2 personen ongeveer 66 m3 per jaar. Maar het hangt er ook vanaf ( niet alleen kort douchen ) maar ook of je veel kleine wasjes doet?
En met 3 personen 100 m3 per jaar en dat heb ik 7 jaar gehad.
Heb je een tuin die je sproeit of de auto wast met een tuinslang, dat zijn allemaal dingen waar je niet altijd bij stilstaat maar toch wel extra water voor verbruikt dan. Wij betalen ook nog apart voor de verontreinigingsheffing 270 euro per jaar voor meer dan 1 persoon en voor 1 persoon is dat 150 euro per jaar. Daar bovenop betalen wij ook nog gemeenteheffingen apart.

retjudyy
door retjudyy - Mar 19, 2016 om 18:09
38 Antwoorden / 25 Vragen

Wie weet een middel tegen kattenpies !!! ze plassen tegen mijn voortent aan ,zodat ze hier van af zien
met vrgr
r.ekering

lo
door lovewinnie Mar 20, 2016 om 09:20
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Azijn. Stinkt ook ;) maar deze lucht verdampt snel. Ze pissen hier tegen mijn container aan. Dit werkt tegen de stank en houdt de kat ff weg. Heb zelf een kater maar deze is geholpen en een huiskat. Als ze dat nu is allemaal deden zou dat veel stank overlast van sproeien voorkomen.

Ca
door Cathriena - Mar 21, 2016 om 10:19
1 Antwoorden / Vragen

Lieve mensen
kan mij iemand helpen
mijn brommobiel komt met een losse motor uit de garage
levensgevaarlijk heb ik hem 2 weken geprobeerd alf gezien jij ook bescharingd op de garage kwam
heb hem een aangetekende brief aansprakelijk gesteld maar na een telefoontje beweerd jij niet van brieven te houden
heb hem uit genodicht voor een gesprek en ook dat lecht hij opzij voor ik hem de aangetekende brief stuurde heb ik hem ook nog telefonies gevraagd ...hoe lossen wij dit op ..dit is mijn vervoer naar de Radboud met verschillende soorten Kanken weet ik al jaren niet anders .wil niet afhankelijk zijn ..heb de Radboud af gebeld omdat het een half jaar duurde dat er ook maar iets aan werd gedaan maar mij niet op de hoorte hield wat er nu echenlijk aan de hand was heb tessen door wel foto.s gemaaks en zag al beschadigingen aan de bovenkand en opzij .hij liet aan mijn zoon weten dat hij wachte op aan andere motor dezen brommobiel is al jaren daar in onderhoud geweest en ging weg voor een klijnigheid en hij heeft 2 telefoon nummers van mij maar heeft mij al die tijd niet gebeld kan niet verder schrijven men nu erg moe
 in afwachting Cath.Joosten

di
door digioma Mar 21, 2016 om 10:59
646 Antwoorden / 29 Vragen

Beste mevrouw, uw berichtje staat bij de vraag van iemand die het over een waterrekening heeft, dus helemaal verkeerd. Zo zal bijna het niemand het lezen. Misschien kan iemand u helpen met het opnieuw plaatsen. Succes.

J_
door J_KLEINE - Mar 21, 2016 om 11:52
1 Antwoorden / Vragen

kijk eens bij de cv ketel,daar zit een overloopje bij de koudwater leiding .misschien lekt deze te veel,dan is de inlaatcombinatie stuk.                                      vr.gr. jan