ja
door jankruiver Aug 30, 2006 om 17:23
Huishouden & energie

Kan grijs stopsel in eiken planken verkleuren naar d.bruin

Einde juli is bij ons een rustiek eiken vloer vol verlijmd gelegd. Deze vloer wijkt af van showroomvloer wat onze koopkeuze was. De knoesten in de gelegde vloer zijn gevuld met grijs stopsel, in de showroomvloer was geen grijs stopsel (gs) te zien. Er is in het geheel niet over stopsel gesproken. Wij hebben de klacht gemeld in de winkel, de verkoper verbaasd van dit kan niet. In het magazijn de partij gecontroleerd waaruit is geleverd en inderdaad gs. Tevens de showroomvloer bekeken, geen gs. Reactie verkoper van verkeerd geleverd door de fabriek geen zorgen uw vloer wordt 100%.
U hoort van ons als direkteur terug is van z'n vakantie. Twee weken later wordt ons verteld dat het gs verkleurd naar donker bruin na verloop van tijd. Op de vraag van hoelang duurt het, kon geen antwoord worden gegeven. Aan het verkleurverhaal hechten wij geen geloof, onacceptabel en erg verwonderlijk gezien de eerdere reactie. Dit schriftelijk gemeld aan de leverancier vanaf de eerste klacht. Zijn actie is nu dat er stiften zijn besteld die het verkleuringproces versnellen. Zij gaan dus de grijze stopsels (ca 120) inkleuren. Onze vraag: is dit verkleuren nu mogelijk ja of nee en kunnen wij de laatst betaling (50%) uitstellen tot wij tevreden zijn over de vloer.
Wie kan ons helpen?

1377 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 30, 2006 om 17:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

De stopsels zullen zeker gaan verkleuren echter van grijs naar donker bruin geloof ik niet

Er zijn zoals aangegeven allerlei speciale kleurstiften verkrijgbaar voor de profs waarmee men zonder problemen uw probleem kan oplossen

Uw vraag of u 50% kan achter houden van de totaal som vind ik vrij veel echter als men vanuit de verkopende partij hier geen moeite mee heeft is het geen probleem, echter mocht het hele verhaal om wat voor reden bij een rechter tercht komen zal men de hoogte van het achter gehouden geld u zeer kwalijk nemen ( buiten proportie ) 15% zou redelijk zijn

Mocht men toch een probleem zien in het kleuren laat u het weten via het klembord zal u op weg helpen naar een prof bedrijf welke gespecialiseerd is in oa uw problemathiek

Met vr gr

Theo

ve
door verwijderd - Aug 30, 2006 om 19:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

HOewel de 50% veel is, maar dan werken ze wel sneller, en maak dit ook bekend, want het is niet goed en volledig als afgesproken opgeleverd, dus het mag!

Laat U niets wijs maken over 15% want voor dat bedrag doe je niets, het schuren van een vloer van E5000,- koste incl herstel beschadigingen E1600,- dus eeenderde,,,, en dat was na 5 jaar!

Matige vloeren kosten veel geld, en daarom hebben we dat huis dus niet gekocht, want zij wilden veel voor hun parket, maar ik vond het niet acceptabel, dus staat het nu 5 maanden later nog steeds..!

Gewoon wachten, zij moeten zowel de vloer als personeel en belastingen nu voorschieten, dus zodra alles acceptabel is, pas betalen.

ve
door verwijderd - Aug 30, 2006 om 20:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Jan,

of er al dan niet een verkleuring optreedt naar verloop van tijd, kan ik u (ook) niet zeggen.

Ik vind het vreemd dat u uberhaupt deze vloer accepteert..... U heeft een vloer besteld, die afwijkr van de vloer die u in die winkel getoond is. Formeel gezien kunt u zelfs een nieuwe vloer eisen, dus een vloer die voldoet aan uw verwachtingen en die u besteld heeft.

Ik begrijp echter wel dat het niet zo eenvoudig is als dat ik hier stel, daar deze vloer verlijmd is..... Maar om die reden zou ik, in uw geval, weliswaar genoegen nemen met het 'repareren' van die vloer, maar wel onder een paar voorwaarden:

1: de garantie dat de 'reparatie' absoluut onzichtbaar is (anders gaat u zich, mogelijk, op den duur hieraan ergeren.....)

en

2: een korting bedingen, daar u de verkopende partij behoedt voor extra kosten: het verwijderen van die vloer c.q. planken en het weer opnieuw leggen van de juiste vloer, waar u formeel gezien recht op heeft (maar dit alles is dan weer afhankelijk van de totale prijs). De wet stelt dan wel: ".....vervanging van de afgeleverde zaak, tenzij de afwijking van het overeengekomene te gering is om dit te rechtvaardigen, ......."

en

"Bij een consumentenkoop komt de koper in afwijking van lid 1 slechts dan geen herstel of vervanging van de afgeleverde zaak toe indien herstel of vervanging onmogelijk is of van de verkoper niet gevergd kan worden."

Leest u ook het volgende eens: Burgerlijk Wetboek, artikels 21 en 22.

Zoals u kunt lezen, kunt u dan wel een bepaald bedrag aan korting bedingen.

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Aug 30, 2006 om 20:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voordat er allemaal onzin verhalen door deze en gene word geschreven het volgende

-Blijkbaar is de vloer op zijn noesten na gelijk aan de geleverde vloer

-Elke eiken vloer heeft noesten afhankelijk of men a/ b of een c kwaliteit koopt ( in a zitten de minste noesten b meer enz daarnaast is de grote van de noest in deze klasse bekend

-Kosten voor het kleuren van de noesten weegt niet op tegen alle eerder genoemd mogelijkheden

-Als verkopende partij de noesten kleurt zoals in het monster ( showroom ) heeft miz verkopende partij geleverd wat hij moest leveren zonder verder allerlei kortingen te moeten geven ( hij heeft al kosten om het werk na behoren op te leveren )

Theo

ve
door verwijderd - Aug 30, 2006 om 23:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u een rustiek eiken parketvloer besteld heeft en deze geleverd hebt gekregen dan is dat op zich correct. Om welke reden de aanwezige knoesten zijn opgevuld is me echter onduidelijk, want elke rustiek parketvloer bevat een grote hoeveelheid knoesten en gaten, want dat hoort bij zo'n type vloer. Heeft u een eiken vloer besteld en werd aan u een rustiek eiken vloer geleverd dan heeft Hutch gelijk en kunt een herlevering aanvragen en wellicht in een later stadium tot ontbinding van de overeenkomst overgaan.

ve
door verwijderd - Aug 31, 2006 om 00:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

"Deze vloer wijkt af van showroomvloer wat onze koopkeuze was."

"Reactie verkoper van verkeerd geleverd door de fabriek geen zorgen uw vloer wordt 100%."

Mogelijk dat in de toonzaal bijv. een A-kwaliteit lag en dat aan de klant een mindere kwaliteit geleverd is. Dit hoeft de klant natuurlijk niet te accepteren. En ik weet waar ik over praat.

Buiten dat,  is (begrijpend) lezen voor sommigen een probleem.

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Sep 16, 2006 om 21:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij ons in de parketzaak liggen ook een aantal rustiek eiken vloeren waarbij de kleur per levering kan wisselen. Het is dus zeker niet ondenkbaar dat dat in uw geval ook is. Verkleuren van grijs naar donkerbruin lijkt mij onwaarschijnlijk, het zou eerder andersom zijn... De vloeren waarbij het stopsel van kleur wisseld zijn van de goedkopere kwaliteiten, en in de verpakking is (*in het klein)  te lezen dat dit kan voorkomen. Als het bedrijf deze gestopte noesten naar wensen van kleur kan veranderen is dit een correcte oplosssing. Wat betreft de betaling weet ik niet of je dit kan, maar met een geval tussen mij en een meubelzaak heeft mijn rechtsbijstand dit afgeraden.

Groet, Nico

ve
door verwijderd - Sep 17, 2006 om 09:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sluit mij aan bij het geschrevene zoals verwoord door nico ( zoals ook al eerder door mij geschreven )

Daarnaast moet mij van het hart dat de sneer eerder verwoord begrijpend lezen nergens op slaat

Er is op de kleur stopsels na geleverd rustiek eiken vloer Nogmaals er zijn kleur stiften waarbij dit probleem zonder enige moeite is te verhelpen Bestelling van deze stiften en het werk om te kleuren (afhankelijk van afsturen bestelling) kan het kleuren binnen een week gedaan zijn

Het vast houden van teveel geld zal nogmaals door geen enkele rechter u in dank worden afgenomen, daar u op de stopsels na geleverd heeft gekregen wat u hebt gekocht

Theo

Uitbreken van de vloer gaat nergens over zoals eerder geopperd