Kapotte electrameter
hallo
Ik moest october 2011 de meterstand doorgeven,de electra en gas voor de eind afrekening,en toen bleek dat de electriciteitmeter 3x zoveel aangaf dan wij al 32 jaar gewoon zijn,dus ik naar enexis gebeld en die zeiden,dat ik 189,81 euro moest overmaken,en als die gestort waren kwamen ze de meter ijken,nou was ik het daar niet mee eens,want tenslotte huren wij dit apparaat,maar als ik niks overmaakte kwamen ze gewoon niet,en moest ik dan toch die rekening die 3x hoger was toch betalen,dus heb ik uit goed fatsoen die rekening betaald,14 dagen daarna kwamen ze inderdaad van enexis langs,en ze hebben hem geijkt,en het bleek dat deze meter een afwijking had van 300%,dus dat komt overeen met wat ik schrijf.Ze hebben middels een nieuwe meter geplaatst en alles is weer goed,dachten we,3mnd daarna krijg ik een brief van enexis,dat het onze schuld is dat die meter kapot was,nou daar schrooken wij nogal van,want wat moet ik dan kapot gemaakt hebben,wij betalen al 32 jaar lang altijd alles netjes,en nu krijgen we een rekening dat we even 187,00 euro over willen maken,want dat waren de kosten van het plaatsen e.d,nou zijn wij het hier absoluut niet met eens,want we hebben niks verkeerds gedaan,hoe los ik dit op,voordat ze ons afsluiten? Ze schrijven dat er of bliksem inslag,of een magnetisch veld of oververhiting moet hebben plaats gevonden,nou sluiten ze zelf uit bliksem en oververhitting is uitgesloten,dus moet het een magnetisch veld zijn geweest,nou weet ik zelf niet wat dit is,wat moet ik me daarbij voorstellen,maar het is onze schuld schrijven ze.hoe los ik dit op? mvg caj jansen
Hallo cajjansen,
Dat is wel heel erg makkelij van Enexis, om zo de schuld bij de klant te leggen. Dan ben je als klant toch een hele knappe jongen, als je in staat bent om een elektrameter dusdanig kapot te maken dat deze 300% 'meet' inplaats van 100%...... Mijns inziens gewoon een elektronisch defect waar de klant niets aan kan doen.
Ik heb inmiddels via twitter een berichtje gestuurd naar Enexis, met een 'link' naar dit topic. Wellicht melden ze zich hier om je probleem 'echt' op te lossen.
m.vr.gr. Freya
Beste cajjansen,
Uit uw bericht begrijp ik dat u uw meter hebt laten ijken en dat Enexis u de schuld geeft van de uitgekomen afwijking. Graag wil ik uw situatie uitzoeken.
Hiervoor heb ik wel persoonlijke gegevens van uw nodig. Ik vraag u daarom een e-mail te sturen naar webcare@enexis.nl, met daar in uw telefoonnummer en eventuele aanvullende adresgegevens. Ik of mijn collega zal dan op korte termijn telefonisch contact met u opnemen.
Ik zie u gegevens graag tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Sarena
Enexis Webcare
Ben benieuwd hoe dit opgelost gaat worden en ik hoop dat de TS dat hier ook nog even komt posten....
Freya
We gaan het afwachten Freya,erg bedankt dat u daar zo snel op reageerde,ik heb middels enexis een bericht gehad, ze vroegen om een adres en wat persoonlijke gegevens,ze zouden het uitzoeken, en zouden dan zo snel mogelijk contact opnemen met mij telefonisch,dus als ik iets meer weet laat ik het u gelijk weten.
mvg cees jansen.
Mocht u toch moeten betalen, misschien even contact opnemen met uw eigen inboedelverzekering? Misschien kunnen die het vergoeden.
[quote=getty schreef op woensdag 15 feb 2012, 11:26]Mocht u toch moeten betalen, misschien even contact opnemen met uw eigen inboedelverzekering? Misschien kunnen die het vergoeden.
Wat zou de inboedelverz. moeten vergoeden dan?
De meter bleek kapot, dus 1. moeten de kosten van de monteur worden terug betaald door Enexis; 2. de kosten voor vervanging v.d. meter zijn voor rekening Enexis; 3. De eindnota hoort gecorrigeerd te worden door het gemiddelde te berekenen van het verbruik over de 3 laatste jaren.
Als Enexis verschillende mogelijke oorzaken opgeef, betekent dat gewoon dat men u uitprobeert. Intimidatie als eerste wapen om toch de centjes binnen te krijgen. Pas als men één duidelijke oorzaak aangeeft zóu het kunnen dat de oorzaak aan omstandigheden bij u ligt. Dat betekent overigens nog niet dat het door uw handelingen komt of dat het uw schuld is. Het feit dat Enexis Webcare reageert zegt genoeg. Ze willen vast ook de Belbus niet langs zien komen.
Wat een rare reactie van Enexis! Maar ik begrijp dat door een snelle, sympathieke en to-the-point actie van Freya de zaak nu bij Enexis ligt, en nu met hopelijk een betere reactie..
Maar waar ik nog wel even nieuwsgierig naar ben;
-je huurt een meter;
-als er iets mee is wordt bijna 200 Eur. 'voorrij- en onderzoekskosten' gevraagd;
-nu is gebleken dat er inderdaad iets mee is, moet u nóg een keer bijna 200 Eur. voor een nieuwe meter incl. plaatsing betalen?
Wat houdt huur van een meter dan in? Dan is iem. anders de eigenaar, die is toch verantwoordelijk voor storingen en event. vervanging?
Hoe lang hoort een meter mee te gaan, wanneer is de 'normale' vervangingstermijn, heb je nog keuze in het soort meter dat er terugkomt, kan je een 'eigen' meter hebben (dus eigendom ipv huur) (bestaat dat).
Succes met de zaak!
beste freya
enexis heeft mij gebeld en heeft gezegd dat ik toch moet betalen,omdat ik verantwoordelijk bent voor de electrische meter,ze zeggen dat hij kapot is gegaan door een magnetisch veld,maar ik weet echt niks van een magnetisch veld af zei ik tegen hem,dat maakte niet uit zei hij,u bent gewoon verantwoordelijk voor de meter,misschient heeft het een ander gedaan zei hij,waarop ik zei dat ik zeker wist dat dit niet waar is,dat ik al 33 jaar hun meter gebruik en nooit iets en nu dit,daarop zei hij,maakt niet uit wie,u bent verantwoordelijk,en tijdens hun onderzoek weten hun zeker dat dit zo is gebeurd,dus door een magnetisch veld,en nu weet ik eigelijk helemaal niet meer wat ik moet doen met hun stelling,ik weet voor 100% zeker dat er niks met die meter is gebeurd,ik zou niet eens weten hoe,maar hun zeggen van wel,dus betalen of straks afsluiten denk ik.Wat moet ik hiermee?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Smartphone APPS werken niet
Heb een Poco x3 van 35 mnd oud.
Sinds kort openen enkele APPS niet.
Moet tel herstarten dan probleem verholpen (tijdelijk)
Heb op advies fabrikant de Mi versie opnw gedownload. Hielp niet. Cache van app verwijderd. Hele toestel terug gezet nr fabrieksinstellingen en opnw geïnstalleerd. Probleem blijft bij v.n mail app en bank app zich voordoen.
Hoe los ik dit o
...
Lees meer
Zelfscan kassa proces wel legaal wet 27wvs zecht nee wet art282a nee
Betaal aan de band of weiger je tas te openen zelfs de politie mag je tas niet in Google maargoed hoe meer je in de stront roert hoe meer die stinkt
Leuke uit!ending zeker weten een topper
De zelf scan kassa vs vara kassa
Lets get redy for rumble
Lees meer
Moet je voor een 14 jarige audi 4 die nieuwe verplichtingen ook in laten bouwen
Er valt weinig toe te lichten. Het betreft een Audi 4 station 14 jaar oud, 167.000 km gereden, perfect onderhouden volgens het boekje, zonder grote boemsera's alleen hier en daar gerepareerde blikschade en een enkele lakkras. Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer