cv
door cv Oct 11, 2004 om 12:01
Huishouden & energie

Karwei-tuinset zakt door scharnieren

na 3 zomers zitten op de houten tuinset van karwei zakt de een na de andere stoel door z'n scharnieren.Ik had het houtwerk goed onderhouden (2 x per jaar met verzorgingsprodukt ingesmeerd en bij regen afgedekt) dus het hout ziet er nog heel goed uit. Maar de scharnieren die er aan zitten beginnen allemaal door te zakken, het lijkt wel een soort metaal-moeheid. Bij Karwei hebben ze verschillende keren geprobeert voor mij scharnieren bij te bestellen maar de fabrikant heeft ze niet is nu de uitkomst. Moet ik nu mijn drie jaar oude stoelen weggooien? Ik baal als een stekker want nu ben ik jarenlang voor nix zo zuinig geweest op m'n tuinset. En diezelfde tuinset staat ook nog steeds in de schappen bij Karwei dus ik ben bang dat er meer mensen zo'n'"foute"tuinset kopen. Wat moet ik doen?

1192 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 11, 2004 om 12:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na drie jaar zal er geen garantie meer op het tuinstel zitten, misschien kan je het adres van de fabrikant eens vragen en zelf contact opnemen met de fabrikant.

succes en groeten tuinfreak

ve
door verwijderd - Oct 11, 2004 om 13:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag cv,

Omdat dezelfde tuinstoelen ook nu nog in de schappen van Karwei staan is het natuurlijk onzin dat Karwei zegt dat de fabrikant de scharnieren niet meer heeft. Probeer zelf in kontakt te komen met de betreffende fabrikant om zo aan de scharnieren te komen. Desnoods kun je ze zelf bij de fabriek ophalen. Sukses, groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Oct 11, 2004 om 13:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nogmaals Dag CV,

Sorry ik zie nu pas dat Tuinfreak dit advies ook al gegeven heeft en dubbel op is natuurlijk ook weer niet nodig. Groetjes, Ton.

ve
door verwijderd - Oct 11, 2004 om 16:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik denk dat je inderdaad pech hebt.

Helaas is de service van karwei in dit soort zaken zwaar onder de maat. Ik kocht iets meer dan een jaar geleden een echte leren bureaustoel bij karwei en net na de garantieperiode begon deze flink te scheuren. Het "leer" bleek zo dun als papier.

De stoel staat ook bij karwei nog steeds in de schappen, alleen voor een goedkopere prijs.

Bij reclamatie kreeg ik het antwoord dat een leren stoel van 75 euro best na net een jaar mag scheuren, dat komt door de lage prijs. Hoezo? lage prijs! Dat is wel erg duur zitten zo , 75 euro per jaar.

Maar zoals je ziet , ook ik kon , terwijl de stoel ook goed was onderhouden, fluiten naar enige oplossing.

Goed bezig KARWEI, hiermee hou je klanten!!

ve
door verwijderd - Oct 11, 2004 om 20:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het probleem is dat klanten graag de allerlaagste prijs willen hebben. Hiervoor haalt Karwei of elke willekeurige bouwmarkt produkten uit china, maleisie en verweggistan. Even een paar scharnieren bestellen gaat dus gewoon niet. Het alternatief is logisch: het artikel vervangen voor een nieuwe en het beschadigde artikel in de vuilnisbak kieperen. En dat willen ze dus niet.

ve
door verwijderd - Oct 11, 2004 om 22:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als Karwei nog steeds dezelfde tuinset verkoopt, zou ik daar de scharnieren afhalen. Bewerk die man van Karwei maar dat hij daar toestemming voor geeft.  Niet opgeven hoor. succes..