angeleyes
door angeleyes Mar 4, 2009 om 19:52
Huishouden & energie

Koel/Vries combi Bosch KGN33V03

Vorig jaar augustus heb ik een koel/vries kast gekocht,Bosch KGN33V03. Werkt(e) goed,ben in december verhuist. Heb volgens de regels de koelkast verhuist en deze is ongeschonden in de nieuwe woning gezet. Na 24 uur is deze pas aangezet. Laatste tijd (sinds een week of 5) hoor ik vreemd geluid een tik,soms zacht soms ook vrij hard. Erg onregelmatig ook,soms met regelmaar soms ook uren niet. Kan niet lokaliseren waar het geluid exact is.. maar het is van de koel/vries combi.

Ergens op internet had ik eerder gelezen dat dit vaker voorkomt maar kan het nergens terugvinden wat het is,of het kwaad kan en wat er evt aan te doen is/aan gedaan kan/moet worden.

Wie kan mij helderheid verschaffen wat het eventueel kan zijn of wat ik er zelf aan kan/moet doen? Eventueel zal ik Bosch bellen voor reparatie (2 jaar garantie) maar ik zit niet te wachten op een periode zonder koelkast omdat deze in reparatie moet.

1526 5 Rapporteer

kenwel2
door kenwel2 - Mar 5, 2009 om 14:56
1574 Antwoorden / 13 Vragen

@angeleyes: Wat kiran schrijft spreekt voor zich. u heeft deze prima koel/vries combinatie nu meer dan een half jaar, nog zo'n anderhalf jaar te gaan, en denk dat het nogal los zal lopen, temeer omdat het geluid(je) er wel bij zal horen, misschien is het op de oude locatie niet opgevallen, en is het nu pas bij u op gaan vallen? Andere ruimte? Het model wat u heeft, komt overigens goed uit de bus verder...prima combi!

Succes, Gr. Henri

kiran
door kiran - Mar 5, 2009 om 16:18
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@angeleyes

Als er verder niets aan de hand is, en koelgedeelte en vriezer doen wat ze moeten doen ..... lekker laten gaan. Je hebt toch 2 jr. garantie dus je kunt het nog aanzien.

Maar krijg het idee dat dit bij een Bosch hoort. :-) Heb ook een Bosch koel/vriescombinatie staan [1997 gekocht] en die vertoont dezelfde kuren. Nadat de thermostaat afslaat, hoor je hier ook een tik of harde knal. Ook niet altijd, maar wel regelmatig. Maar zoals gezegd: verder is er niks aan de hand. En hij draait hier al aardig wat jaartjes!

Maar als je erover in zit, informeer je toch even in de winkel waar je hem heb gekocht?    M.vr.gr.

angeleyes
door angeleyes - Mar 5, 2009 om 16:27
4 Antwoorden / 9 Vragen

Moet wel vermelden dat ik vroeger een aparte keuken had en ik evt extra geluid waarschijnlijk niet heb waargenomen en nu inmiddels een open keuken waardoor het allemaal iets duidelijker is xD. Verder werkt het prima.

Bedankt voor de reactie(s),ik ben gerustgesteld :-)

toolboy
door toolboy - Mar 5, 2009 om 16:27
965 Antwoorden / 40 Vragen

Het komt met zeer grote regelmaat voor,dat na verplaatsen de start relais problemen gaat geven.  Groet T

kenwel2
door kenwel2 - Mar 5, 2009 om 16:35
1574 Antwoorden / 13 Vragen

@angeleyes: Fijn! Veel gemak met uw combi verder nog, Gr. Henri