Kunnen incassokosten alsnog geïncasseerd worden na kwijtschelding (NLE)?
Vanaf de zomer een hoop gedoe gehad met NLE m.b.t de incassokosten over de energierekening. Deze incassokosten zijn ontstaan door fouten van NLE. Uiteindelijk kregen we een mail op 31-8 jl. dat het dossier nogmaals bekeken is en dat we de incassokosten niet hoeven te betalen. Wat is nu het gevel: elke 6e van de maand wordt het termijnbedrag van de energierekening automatisch geïncasseerd. Omdat ik zag dat dit deze maand niet was gelukt heb ik gelijk dezelfde week het termijnbedrag overgemaakt. Nu kreeg ik een aantal dagen later het bedrag teruggestort minus de incassokosten die ons eind aug. kwijtgescholden waren! Kunnen zij dit zomaar doen?
Topantwoord
Heeft u het handmatig overgemaakt, d.w.z. met hetzelfde kenmerk? Anders kan men uw betaling niet vinden noch de beloofde terugbetaling van de incassokosten.
Ja ik heb het handmatig overgemaakt. De incassokosten zijn nooit betaald omdat ze kwijtgescholden (zouden) zijn. Maar ik ga ervan uit dat ze ook op naam kunnen zien welke incasso niet gelukt is, ze hebben tenslotte ook de incassokosten kunnen vinden die ze eigenlijk als gecrediteerd zouden moeten hebben. Het is echt een vreselijk klantonvriendelijk bedrijf, ik ben nou al zo lang met ze bezig hierover en de eerste de beste mogelijkheid grijpen ze om de incassokosten alsnog te incasseren. Ik heb al eerder contact gehad met ze hierover en aangegeven dat we een mail hebben ontvangen dat deze kosten kwijtgescholden waren, dit werd ook beaamd maar toen werd er gezegd dat 'hogerhand' beslist en zij vinden dat deze kosten alsnog betaald moeten worden! Uiteraard heb ik toen gezegd dat deze werkwijze niet kan, eenmaal iets toegezegd kan je dit toch niet meer zomaar terugdraaien? Dan lijkt het mij dat ze daar intern over moeten praten en niet de klant hier de dupe van laten worden. En nu staat mijn termijnbedrag van deze maand nog 'open' dus zie die incassokosten maar eens terug te krijgen! Ze zijn zo ontzettend onredelijk!!
Wat gebeurt er als ik te laat ben met betalen?
Bij NLEx betaal je altijd via automatische incasso. Als de incasso mislukt, ontvang je van ons een kosteloze herinnering per e-mail. Je kan de factuur vervolgens via iDeal betalen. We willen je adviseren het volledige bedrag voor de vervaldatum in de mail te betalen. Zorg dat het bedrag op tijd binnen is om blokkering van je diensten te voorkomen. Heb je (nog) geen betaalmail ontvangen? Neem dan even contact op met onze Klantenservice.
Ik heb al eerder contact gehad met ze hierover en aangegeven dat we een mail hebben ontvangen dat deze kosten kwijtgescholden waren, dit werd ook beaamd maar toen werd er gezegd dat 'hogerhand' beslist en zij vinden dat deze kosten alsnog betaald moeten worden
Wat stond er precies in die mail.
@neodutchio dat is nou juist waar het hele probleem is ontstaan; wij ontvangen deze herinneringsmail niet altijd. Hierover is uiteraard ook al contact geweest en ze beamen dat die problemen er zijn. Omdat ik deze maand in de gaten had dat ze niet automatisch konden incasseren heb ik het handmatig overgemaakt. Dit had ik achteraf beter niet kunnen doen natuurlijk maar op dat moment leek mij dat het beste want als ik weer geen herinneringsmail zou ontvangen begint het gedoe weer van voor af aan. Ze sturen namelijk pas per post een brief als er al incassokosten bijzitten.
@panter22
|
Annechris, dat u niet altijd een mail ontvangt betekend dat er al vaker problemen zijn geweest met de betaling. Maar zoals NLE ook al aangeeft, krijg he geen mail, neem dan contact op. U besluit op eigen houtje dingen te gaan doen en vindt het dan gek dat het mis loopt.
@neodutchio dan moeten ze wel bereikbaar zijn!!! Het ging om 2 mislukte incasso waarvoor deze incassokosten waren. Als ik geen herinneringsmail ontvang dan weet ik toch niet dat er nog betalingen open staan?! Pas toen ik die brief kreeg per post en toen heb ik ook gelijk gebeld. NLE erkent zelf dat er vaker problemen zijn met mails die niet aankomen bij klanten.
Als u uw bankrekening in de gaten houdt, dan weet u precies of er iets niet afgeboekt is. Het is dus niet aan NLE om u er aan te herinneren dat u niet betaald hebt.
En u zegt van de zomer 2 mislukte incasso's te hebben gehad en deze maand weer. Dat is dus 3 keer. Een kwart van het jaar betaald uw dus niet of te laat.
Maar @neodutchio u blijft maar doorgaan over mijn huishoudboekje maar dat is nu toch niet waar het om gaat; NLE geeft zelf toe fouten te hebben gemaakt en de incassokosten te zullen kwijtschelden. Nu blijkt dat dit dus helemaal niet is gebeurd omdat ze deze alsnog hebben geïncasseerd. Ik heb geen betalingsachterstand maar vind het simpelweg onredelijk hoe zij werken en totaal geen interne communicatie lijken te hebben. Ook al gaat het misschien om een paar tientjes ik heb inmiddels een klachtenbrief gemaakt die ik ga versturen want zo ga je niet met je klanten om! Gelukkig loopt mijn contract daar bijna af.
@annechris, is best lastig uit te leggen op een forum waar en hoe dit probleem nu is ontstaan, hé? De één denkt dit, de ander dat. Maar zelf denk ik ook dat uw problemen zijn ontstaan toen u het zelf ging overmaken. Alles is geautomatiseerd, denk maar aan het invullen als u de Belasting moet betalen: al die cijfers heel goed invullen, zodat er een match ontstaat met waar u het naar over maakt. Klantnummer alleen schijnt niet voldoende te zijn; waarschijnlijk is het daar, toen al, misgegaan. Als u gewoon zorgt (bij uw nieuwe leverancier) dat u voldoende op uw rekening hebt staan kan het niet mislopen. Wat een gezeur en al zolang, ik zou ook hard wegfietsen daar. Succes bij uw nieuwe leverancier.
Neem altijd contact op met je leverancier als er een incasso niet automatisch is gebeurd en maak het niet over met de gegevens die ter beschikking zijn in de incasso. Dus vraag dan om een nieuw kenmerk (nummer of een code) en het bankrekening nummer waar je het naar toe kunt overmaken zowel nia Ideal of bankoverschrijving meestal gebeurd dit nog dezelfde dag of de dag erna.
@tenormin is inderdaad lastig uit te leggen omdat het al zo lang gaande is, maar deze maand is pas de eerste keer dat ik het handmatig heb overgemaakt dus daardoor zijn de problemen niet ontstaan. Deze zijn ontstaan toen in de zomer 2x een incasso niet gelukt is en ik geen herinneringsmail ontvangen heb van NLE. Maar wat ik wel vreemd vindt is dat ze dus bij de handmatige betaling van deze maand wél een match hebben gevonden want ze hebben tenslotte ook de incassokosten verrekend (die eigenlijk al gecrediteerd hadden moeten zijn) en het overige bedrag teruggestort, dus hadden ze toch ook kunnen zien dat de incasso mislukt was en dat bedrag open stond. Want het bedrag dat overgemaakt is komt toch overeen met het bedrag dat openstaat? Of zie ik het nou helemaal verkeerd!?
@annechris, ik heb werkelijk geen idee hoe zij denken, computer gegevens verwerken, wel dat het frustrerend moet zijn voor je. Ben ben dat jij (en ik) kennelijk te logisch denken met: dan zal het "weg reg kom". De digitale wereld is natuurlijk fantastisch maar er zitten haken en ogen aan. Vooral als men dan met echte mensen aan de de telefoon komt. A. zegt A en B zegt B. Maar je email bericht van hen zegt toch dat alles in orde komt (kwam/zou komen). Maar, men heeft je nu kunnen "vinden", zo te lezen is alles nu echt afgehandeld (hoop ik) en heb je ook opgezegd, op tijd? Nogmaals, hoop dat je bij je nieuwe (nieuwsgierig Aagje ben ik, wie) betere contactacten krijgt. Groetjes.
@tenormin het is inderdaad frusterend dat het zo lang al duurt, en dat ze -ondanks de mail die ze hebben gestuurd- nu toch hun incassokosten nog te pakken hebben gekregen. Gewoon omdat ik dan waarschijnlijk te naïef ben geweest om simpelweg iets op de ouderwetse manier heb willen betalen. Maargoed, ik laat het er toch niet bij zitten en heb al een klachtenbrief gemaakt. Het is een principe kwestie geworden. Ik zal wel zorgen dat ik op tijd overstap inderdaad, anders zit ik minstens nog een jaar aan ze vast! Bedankt voor je reacties
Betaal per omgaande die rekening. Dien een klacht in over die ingehouden incassokosten en als zij dat niet herstellen, ga dan naar de geschillencommissie. Laat hen ook weten dat u dat gaat doen.
Stap volgende keer over naar een normale energieleverancier.
Ja inderdaad, de geschillencommisie. Ik denk dat ik daar nu maar de klacht ga neerleggen want ik ben hier nu al zolang over bezig met NLE en al verschillende klachten ingediend, ook bij klachtenkompas en via twitter, Facebook. heb ik mijn ongenoegen al getoond. Het interesseert ze werkelijk niks!! Dat ik mijn huidige contract niet bij hun verleng is één ding wat zeker is. Gelukkig loopt deze nog maar een paar maanden maar dit is ook echt een principe kwestie geworden.
Houd op met al die flauwekul van Facebook, twitter en klachtenkompas, dien een schrifteljke klacht bij hen in. Geef ze 14 dagen te tijd om het te herstellen en zo niet, ga dan naar die commissie.
Ja dat ga ik nu zeker doen!
O.T. @tijger1, hou nu eens op met het afkraken van Facebook. Als ik, snel, een antwoord wil hebben van of Ziggo, ING, Eneco: binnen een uur heb ik een concreet antwoord, ook dus zwart op wit. Er is niets "engs" aan Facebook, als je je pagina gewoon afschermt. Je gaat altijd maar af op mensen die reclame daar gezien hebben en kopen; ik krijg geen reclame. Sorry @annechris, moest ik even kwijt.
Als men een klacht heeft over een bedrijf, moet men een schriftelijke klacht indienen bij dat bedrijf, mag ook per mail. Maar verhaaltjes op facebook, twitter of klachtenkompas zetten geen zoden aan de dijk. Of beter gezegd, zijn niet voldoende om nadien naar de geschillencommissie te kunnen gaan.
Het is hetzelfde als klagen tegen de buurvrouw over de een of ander, maakt ook niets uit.
Ik ga niet af op mensen die daar reclame gezien hebben of daar iets kopen. Als ik al een probleem heb zou hebben met een bedrijf, neem ik contact op met dat bedrijf. Heb ik al die flauwekul niet voor nodig. Zou ik een klacht hebben, dan zou ik ze dat, na telefonisch contact, ook nog mailen.
Facebook is compleet overbodig om je zaken te kunnen regelen. En daar is het ook al helemaal niet voor bedoeld.
Net zoals hier soms (nog) webcares langkomen, daar kan men een klacht, vraag of wat dan ook stellen, poneren. Plus een duidelijk antwoord. Plus, als men er daar niet uitkomt naar een speciale site verwezen wordt. That all. Makkelijk en doeltreffend. Zelfs door de KLM ben ik geweldig geholpen. Gaat uiteraard allemaal per privé bericht, net als bij alle andere bedrijven. Als ik problemen heb met b.v. een koffiemachine hoef ik het niet meer hier te vragen maar via FB, Excellent.
Wat heeft het maandelijkse voorschotbedrag eigenlijk met de kwijtgescholden incassokosten te maken als dat dossier van de incassokosten afgesloten is?
U zegt niet wat dat probleem vanaf de zomer was, betalingsachterstand opgelopen door de schuld van NLE?
En zit de afbetaling ervan in het maandelijkse voorschotbedrag?
En waarom is het bedrag teruggestort, heeft NLE nadien alsnog het termijnbedrag afgeboekt anders heeft u nu weer een achterstand.
Klacht indienen, schriftelijk een aangetekend verzenden. Tevens melding maken bij www.consuwijzer.nl (ACM)
Bedankt voor de tip! ben daar inmiddels mee aan de slag gegaan.
Als je op de 6de van de maand geen geld meer op je rekening hebt staan, dan kan de automatische incasso niet doorgaan enheb je achterstand. Elke maand weer, ook al betaal je later handmatig, op een gegeven moment krijg je te maken met incassokosten.
Met een paar maanden is je contract afgelopen. Zoek een energiebedrijf waar je handmatig kunt betalen of het moment van automatische incasso kunt kiezen. Zo blijf je aan de gang.
Wat een onzin. Je krijgt echt geen incasso kosten op je dak als je zelf snel de energiekosten alsnog betaald. Al was het maar, omdat je altijd nog eerst een aanmaning hoort te krijgen ZONDER kosten, op een rekening die je niet betaald hebt.
Mooi niet, zelfs voor de eerste herinnering mogen kosten worden berekend.
In alle gevallen geldt: na de start van de levering kost de eerste aanmaning voor termijnnota’s en jaarnota’s €15,00. Voor eindnota’s is de eerste aanmaning niet van toepassing. Bij de laatste aanmaning voor termijnnota’s worden de kosten tot €40,00 verhoogd. Voor jaar- en eindnota’s wordt het bedrag verhoogd tot 15% van het te vorderen bedrag met een minimum van €40,00.
https://www.nle.nl/energie/veelgestelde-vragen/betalingen
Waarom belt u hen niet even met de vraag of sprake is van vergissing?
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Ik ben hier al vanaf juni mee bezig mr. Monique Doomernik. De één zegt dit en de ander dat, telefonisch zijn ze bijna niet te bereiken (30 min in de wacht met steeds maar 10 wachtenden voor je) Ze hebben totaal geen interne communicatie. Hoe is het mogelijk dat ik eind augustus een mail heb gehad waarin stond dat de incassokosten niet meer betaald hoefden te worden maar naar nu blijkt was de CEO het er niet mee eens dat deze mail was gestuurd en moesten dus alsnog deze kosten betaald worden. In zo'n geval overleg je toch met de medewerker dat deze die mail niet had mogen versturen en dat die medewerker een eerstvolgde keer eerst moet overleggen?! Maar dan laat je het er voor de betreffende klant toch bij en laat je die hier toch niet de dupe van worden door het zomaar weer terug te draaien?
U zegt dat de betaling van deze maand niet gelukt is en u bent daar al 5 maanden mee bezig?
Sterk verhaal, een CEO gaat zich echt niet bezig houden met een paar tientjes incasssokosten.
Om een heel lang verhaal kort te houden: in het voorjaar zijn 2 incasso's niet gelukt maar hiervoor heb ik nooit een herinnering ontvangen per mail. Pas toen er incassokosten bijkwamen ontving ik een brief met het openstaande bedrag. Ik heb toen uiteraard gelijk gebeld en gezegd dat ik geen herinnering heb ontvangen. De medewerkster beaamde dat dit kon kloppen want het ging wel vaker mis. Een regeling afgesproken en de incassokosten hoefde ik niet te betalen. Alles netjes en op tijd betaald. Een tijd later ontving ik weer zo'n brief of ik de openstaande incassokosten per omgaande wilde betalen. Natuurlijk weer gaan bellen, echter waren ze telefonisch niet te bereiken; erge lange wachttijden en steeds 10 wachtenden voor me. Dit heb ik 3 dagen geprobeerd, tevergeefs. Toen heb ik via facebook contact met ze gezocht en een hele discussie volgde; ik had het openstaande bedrag van de eerst brief niet op tijd betaald! Dit was pertinent niet het geval maar ze bleven stug volhouden. Ik heb gezegd dat ze dan het telefoongesprek maar moesten terug luisteren die ik had met de medewerker waar ik de betalingstermijn mee af had gesproken en zei dat de incassokosten kwamen te vervallen. Uiteindellijk kreeg ik eind aug. een mail waarin stond dat het dossier opnieuw bekeken is en dat we de incassokosten niet hoefden te betalen.
Wat dit te maken heeft met de betaling van deze maand? Deze maand had ik in de gaten dat automatische incasso niet zou lukken dus heb ik een aantal dagen nadat het automatisch afgeschreven zou worden het termijnbedrag van deze maand handmatig overgemaakt. Ik dacht om het gedoe van de zomer voor te zijn. Echter kreeg ik dat bedrag terug gestort minus de incassokosten (die dus al kwijtgescholden waren). Vandaar mijn vraag, mag dit zomaar?
@diumenge volgens de medewerkster wel! Ze begreep mn verontwaardiging maar kon er niks aan doen want haar CEO heeft dit zo besloten...maar als ik zelf met die persoon wil spreken dan kan dat niet!! Ik ga nu een officiele klacht indien want het schiet op deze manier niet op. Iedereen zegt wat anders en de interne communicatie is ver te zoeken daar. Ben er nu wel klaar mee.
Misschien kunt er beter voor zorgen dat u uw huishoudboekje op orde heeft, 3 keer in een jaar tijd te laat met betalen ligt echt bij uzelf. Ook het niet controleren van de afschriften zodat u pas maanden later een herinnering met kosten krijgt is ook niet slim.
@neodutchio als ik de herinneringsmail van NLE gewoon had ontvangen was er niks aan de hand geweest. We zijn zelfstandig ondernemers en de ene maand is de andere niet, dit even terzijde. Ik heb het gewoon niet in de gaten gehad dat in het voorjaar het 2x niet is gelukt, we hebben wel meer automatische incasso's lopen natuurlijk. Maar waar het nou eigenlijk om gaat is dat NLE meerdere keren heeft toegegeven dat ze fout zijn geweest en dat de ene zegt dat de incassokosten vervallen en de ander zegt dat ze gewoon betaald moeten worden en -ondanks de mail die ik heb gehad- ze het gewoon nu alsnog incasseren!
Bij wie het fout gaat is bij uzelf. U kunt immers niet aan uw betalingsverplichting voldoen. Als uw klanten niet op tijd betalen komt u zelf ook in de problemen. Dus had u op tijd betaald was er niets aan de hand.
De problemen van van de zomer zijn al opgelost. Het nieuwe probleem is deze maand ontstaan toen u weer niet kon betalen en later, geheel tegen de afspraken in, het geld zelf hebt overgemaakt. Daar is iets mee aan de hand en de enige die daar antwoord op kan geven is NLE. Nergens geeft u aan dat u contact hebt gehad met NLE over dit laatste probleem. Het kan gewoon een foutje zijn. Maar wat het doel is van inhouding van een verkeerde storting, NLE is de enige die daar antwoord op kan geven.
@neodutchio de problemen van de zomer zijn helemaal niet opgelost; dat zijn nog steeds de incassokosten waar we het over hebben! Ik ging er vanuit dat het probleem met de incassokosten inderdaad opgelost was, zij hadden dit immers zelf per mail bevestigd. Omdat ik deze maand, en dan praten we over 9 nov jl. zag dat het termijn van de NLE niet afgeschreven was heb ik het handmatig gedaan. Achteraf had ik dat dus niet moeten doen maar ik dacht er op dat moment goed aan te doen, dan was het tenminste betaald. Maar toen ik het bedrag dus teruggestort kreeg minus de incassokosten (van de zomer!) begreep ik dat zij die incassokosten dus nog steeds open hadden staan en die op deze manier alsnog hadden geïncasseerd. De CEO had toch aangegeven dat deze niet akkoord ging met kwijtschelding van de incassokosten ondanks de mail die ik al had ontvangen dat de incassokosten niet betaald hoefden te worden. Ik heb inderdaad nog niet gebeld met NLE omdat ik eigenlijk overdonderd was van het feit dat ze op deze slinkse wijze alsnog deze kosten incasseren. Daarom heb ik ook de vraag op dit forum gezet 'mag dit zomaar'?
Dus u betaald wederom niet middels automatische incasso, u boekt handmatig en zonder overleg geld over, het geld komt terug waar een fout in gemaakt is en u gaat niet bellen met NLE? Maar wel al een klachtenbrief schrijven en gaan klagen hier. Neem maandag eerst eens de telefoon in de hand en VRAAG gewoon aan NLE wat er mis gegaan is. Wie weet is het gewoon ergens een foutje of kan NLE alles uitleggen. Dat kost een stuk minder moeite dan het bedrijf online zwart te maken.
@neodutchio, het handmatig betalen is alleen deze maand gebeurd! Dat ik dit niet had moeten doen is me nu wel duidelijk. Het loopt nu al zo lang dat ik bijna een boekwerk aan correspondentie heb. Zeg niet dat ik nu 'al' ga klagen, ik had dat al veel eerder moeten doen! Omdat de interne communicatie bij NLE ver te zoeken is wordt de klant hiervan de dupe; ze geven hun fouten toe, laten incassokosten vervallen, vervolgens wordt het weer teruggedraaid (intern, ik heb hier nooit iets over ontvangen) omdat 'hogerhand' het niet eens was met kwijtschelding van deze incassokosten, telefonisch zijn ze niet of heeel moeilijk bereikbaar, contacten via facebook loopt via verschillende medewerkers die niet hebben gelezen wat er eerder is besproken, de persoon van 'hogerhand' krijg je niet zelf te spreken, de medewerkers mogen zelf het slechte nieuws brengen. Dit is geen 'foutje' van NLE maar een bewuste handeling. Na een laatste telefoontje waarin ik mijn beklag had gedaan heb ik nooit meer wat gehoord over de openstaande incassokosten dus ging ervan uit dat het alsnog intern was teruggedraaid (naïef gedacht natuurlijk). Maar de eerste de beste gelegenheid benutten ze om alsnog hun geld te incasseren die al kwijtgescholden was. Overigens is het niet eens belangrijk wat er allemaal aan vooraf is gegaan want mijn vraag was heel simpel; Kunnen incassokosten die schriftelijk kwijtgescholden zijn (dan geef je toch al toe dat je fout bent geweest) zomaar alsnog geïncasseerd worden?
Andere invalshoek, wie zegt dat er incassokosten ingehouden zijn op de verkeerde betaling? Wie weet is er gewoon een verkeerde betaling naar u gedaan. Waarom zou NLE wachten met de incassokosten te verrekenen totdat u een verkeerde betaling heeft gedaan? Als ze de eerste de beste mogelijkheid genomen hadden hadden ze dat binnen een maand bij de volgende voorschotbetaling wel gedaan. U weet niet eens wat de reden is. U weet ook niet eens of het echt die incassokosten van toendertijd zijn geweest. En waarom weet u dat niet? Omdat u eerst hier gaat klagen voordat u informatie gaat inwinnen bij NLE. Een een bedrijf die telefonisch niet of heeel moeilijk te bereiken is geloof ik ook niets van. Of u moet op de zondagmiddag gaan bellen als ze dicht zijn natuurlijk.
Inderdaad is het totaal niet relevant wat er aan voor af is gegaan, u moet gewoon contact zoeken met NLE en vragen wat er mis is gegaan. Daar bereik je meer mee dan topics openen, klagen en sociale media opzoeken.
@neodutchio, andere incassokosten zijn er niet! Toevallig precies het bedrag geïncasseerd wat overeenkomt met de incassokosten en dan met de mededeling 'restant retour'. Dit is een bewuste betaling geweest en geen verkeerde betaling naar mij. Een automatische incasso kunnen ze niet zomaar verhogen met een bedrag dus dit was toch de uitgesproken kans? Een 'losse' betaling kan je alles mee doen. Tuurlijk kan ik NLE maandag bellen om te vragen hoe of wat maar dan krijg ik weeeer diezelfde discussie die al eerder gevoerd is! Daar ben ik nu klaar mee. Het is niet eens de bedoeling geweest om hier te gaan klagen maar ik had alleen een vraag of iets mogelijk was! Ik snap ook wel dat op een forum als dit sommige zaken anders overkomen en dat er eindeloze disussies kunnen ontstaan maar had gehoopt dat ik wat meer conretere antwoorden had gekregen 'het is mogeljik of het is niet mogelijk'. Ik heb alle telefoonspecificaties van de momenten dat ze niet te bereiken zijn en de wachttijd hiervan. En je hoeft maar te googelen naar reviews van NLE en dan zie je dat ik niet de enige ben die prolemen heeft met dit bedrijf.
Het enige concrete antwoord is al gegeven: bel ze op. En of u weer dezelfde discussie krijgt weet u niet. Tenzij u een glazen bol heeft. En googelen om meer klachten te lezen? Noemt u eens 1 bedrijf waar helemaal geen klachten over te vinden zijn?
Er lopen 2 zaken door elkaar. Bij uw jaarafrekening zijn fouten gemaakt, maar ook weer opgelost.
Tweede zaak is dat u uw voorschot van deze maand niet afgeboekt kon worden. U hebt het dan wel zelf later opnieuw overgemaakt, maar is dat naar het juiste rekeningnummer met juiste betalingskenmerk gedaan? Een handmatige overboeking komt alleen terug als deze niet gekoppeld kan worden.
U kunt het beste contact opnemen met NLE om tot een oplossing te komen.
Overigens, volgens de site van NLE kan je niet eens handmatig betalen.
Je kunt wel handmatig betalen als de automatische incasso niet lukt.
Bij NLEx betaal je altijd via automatische incasso. Als de incasso mislukt, ontvang je van ons een kosteloze herinnering per e-mail. Je kan de factuur vervolgens via iDeal betalen.
https://www.nle.nl/alles-in-1/veelgestelde-vragen/betalingen
Via ideal is dus geen handmatige overboeking.
Bij idealbetaling staat de rekening klaar, compleet met alle gegevens, en belangrijk, het factuurnummer. Je kan dus niet zelfstandig (handmatig) betalen.
Nee, die zijn toch kwijtgescholden. Heeft u de brief of email nog waar dit u gemeld is? Gelijk reageren naar NLE en zo snel mogelijk overstappen naar een andere leverancier.
Daar zat ik ook al mee. Kwijtgescholden is kwijtgescholden. Dat kan NLE niet terugdraaien. Behalve als die kwijtschelding onder voorwaarden is gedaan.bv. als er de laatste 2 maanden van het contract niet weer te laat betaald wordt. Ts was deze keer weer te laat met betalen. Maar het kunnen ook al nieuwe kosten zijn wegens te laat betalen.br />
Ja uiteraard heb ik al gereageerd naar NLE (zie reactie bij mr. monique Doomernik) en overstappen naar een andere leverancier zal ik ook zeker doen! Helaas zullen zij daar niet van wakker liggen en is het voor mij ook een principe kwestie geworden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Vattenfall
vattenfall heeft een fout in de afrekening van mei 2023 gemaakt. ze hebben de meterstanden omgedraaid en daardoor te veel terug betaald.
nu schrijven ze het verschil van 620 euro gewoon per 31 mei 2024 van mijn rekening af.mag dat?
Lees meer
Hoe krijg ik mijn hortensia weer tot leven?
Op mijn verjaardag kreeg ik een mooie hortensia voor op mijn balkon. Ik heb hem meteen in een grotere pot gezet, maar dat had ik beter niet moeten doen, want ik had er even niet bij nagedacht dat je moet wachten tot het najaar als de bloemen helemaal uitgebloeid zijn. Nu lijkt de plant dood te gaan. Lees meer
Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?
Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer