ma
door makozie Sep 15, 2006 om 16:14
Huishouden & energie

Laminaat over vinyl

In mijn keuken ligt vinyl.Ik wil er eigenlijk laminaat overheen leggen.Is dit verstandig?En moet er dan toch een ondervloer over het vinyl gelegd worden?

35797 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 15, 2006 om 16:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

@makozie

Ik heb net dezelfde vraag gesteld. Alleen dan over de vloerbedekking. Kijk eens bij huis en tuin en selecteer vloeren, dan kom je de uitleg tegen die ook voor jou van toepassing is. Mvg. E

ve
door verwijderd - Sep 15, 2006 om 16:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het vlak en droog is, dan kan het, dus zelfs een dure ondervloer is geen garantie, er staat meestal niet zo duidelijk ook dat het vlak moet zijn, dus even kontroleren met rechte lat, enkele millimeters op een meter kan, maar opvullen die gaten is beter, want ze kunnen jarenlang kraakgeluiden geven... bobbels is lastiger, maar kuilen doe ik gewoon met kranten, hoeveel hangt van de kuil af.

Veel succes... en wie mijn oude huis koopt, ziet dus na vele jaren als hij ooit het laminaat weg haalt hoe oud dit is....!

ve
door verwijderd - Sep 15, 2006 om 16:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ haha gozik,

zo te lezen heb jij een vloer met heel wat verborgen schatten.

Maar antiek brengt veel geld op, toch, knipoog...............groetjes, E

ve
door verwijderd - Sep 16, 2006 om 00:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vinyl is te zacht om als geschikte ondervloer voor laminaat te kunnen fungeren. Leg onder het laminaat een ondervloer van groene platen van zachtboard om het laminaat voldoende stabiliteit te geven. Laminaat dat een puntbelasting ondergaat in combinatie met een te zachte vloer daar onder zal gemakkelijk kunnen beschadigen.

ve
door verwijderd - Sep 16, 2006 om 07:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

ook hier geldt eigenlijk hetzelfde als bij de vraag over vloerbedekking. Als het vinyl dik is en behoorlijk inveert zou ik het niet doen. Maar als het goedkoop was en dus hard is er geen probleem. Alleen dat geluid!!!!!!!!! Daarom zou ik eerst een isolerende ondervloer ( groene tegels) leggen. Succes ermee.