cl
door cleas May 2, 2005 om 18:33
Huishouden & energie

Lekke Thermopane ramen

ik heb lekke thermophaneramen in een huis van 1999 Het bouwbedrijf wil hier niets van weten en praat over een jaarlijkse kitcontrole waar ik niets van af weet en wil zich zo er van af doen.Kan dat??? Ik heb toch 10 jaar garantie op die ramen??? Ik snap er niets vanWie kan me helpen?????

2664 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - May 2, 2005 om 18:38
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik zou in eerste instantie de klacht schriftelijk (aangetekend) bevestigen en daarbij het verzoek voegen om schriftelijke uitleg.

Het zou natuurlijk kunnen dat de Kitnaden aan de buitenkant de ruit goed moet beschermen tegen weersinvloeden. Zelf ben ik een leek wat dat betreft, maar volgens mij zit er ook een kitlaag tussen de beide ruiten die het dubbelglas vormen. Deze kitlaag is natuurlijk onmogelijk te controleren ;-)

ve
door verwijderd - May 2, 2005 om 19:05
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Als u goed gaat kijken kunt u ergens onder/boven het merk vinden van de fabrikant/leverancier van de Thermopane ruiten.Elke leverancier van thermopane heeft 10 jaar garantie gegeven. ik heb het idee dat het bouwbe-drijf u een kunstje wil flikken, jaarlijkse kitcontrole ?dit slaat nergens op wie moet dat doen?Dus het bouwbedrijf heeft een probleem, u krijgt een probleem, want lekke thermopane gaat op termijn zwart worden (5 jaar) en u ziet amper daglicht. Dus haast maken !! fred

ve
door verwijderd - May 2, 2005 om 19:11
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

in principe heb je 10 jaar garantie op de ruit echter de plaatsingskosten zijn voor eigen rekening.


de garantie geld alleen voor de ruit niet voor de arbeidsuren.


betrefd het een woning die gebouwd is onder het GIW garantie,


dan heeft u maximaal 5,5 jaar garantie.


teken je voor het GIW dan vervalt/doe je afstand van de product garantie!

ve
door verwijderd - May 2, 2005 om 19:22
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dan laat je er (als je de kit controleerd ofzo) per ongeluk een trapje doorheen vallen. Glasverzekering bellen............

ve
door verwijderd - May 5, 2005 om 12:15
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Even voor alle duidelijkheid: Thermopane is een merk-handelsnaam en geen algemene benaming voor dubbele beglazing (wordt wel vaak zo genoemd..)


Je hebt inderdaad (vaak) 10 jaar garantie op lekkage (maar niet altijd, zie hiervoor de garantiebepalingen van de fabrikant/leverancier), indien dit natuurlijk niet door eigen toedoen gebeurd is (logisch).


Aan de binnekant van de dubbele beglazing staat de naam van de fabrikant en een (o.a.) de code van fabricage, bij.: 05-99 = mei 1999.


De leverancier is, zoals gewoonlijk, verantwoordelijk en het aanspreekpunt. De mogelijkheid heb je natuurlijk ook om de fabrikant op te bellen.


Het bouwbedrijf kan wel 1000 x per jaar de kit controleren, maar lekkage = lekkage !!!


Hutch

ve
door verwijderd - May 15, 2005 om 19:21
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Meestal wanneer dubbele beglazing lek is heeft dat weinig te maken met het afkitten . De oorzaak is dan meestal verkeerde montage van het dubbele glas,wanneer dit niet zorgvuldig gebeurt,zie je meestal dat de ene ruit t.o.v.de andere verschuift en daardoor krijg je dan lekkage.Dus terug gaan naar het bedrijf die de ramen geplaatst heeft.

ve
door verwijderd - May 15, 2005 om 21:16
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dit kan weleens een langdurig welles nietes spelletje worden.


De bouwer heeft waarschijnlijk geen 10 jaar garantie op fabricagefouten gegeven, het inbouwen valt dus niet onder de 10 jaar garantie. Als de bouwer u probeert te overtuigen dat er een jaarlijkse kit-controle moet plaatsvinden, zal hij papieren moeten laten zien waar dat op staat, die u ook in bezit moet hebben. Persoonlijk heb ik nog nooit gehoord van een jaarlijkse kit-controle maar misschien heeft deze bouwer op voorhand al weinig vertrouwen in het  personeel dat de ruiten plaatst en heeft hij op een zondagmiddag deze regeling bedacht.


Ik raad u aan nog eenmaal met de bouwer in kontakt te treden en op een rustige manier een verzoek tot reparatie in te dienen. Gaat hij hier niet op in dan is het inschakelen van een raadsman raadzaam, bij Vereniging Eigenhuis kunnen ze u waarschijnlijk wel verder helpen, veel succes.

ve
door verwijderd - Jul 27, 2005 om 13:29
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

U heeft inderdaad onderhoudsplicht voor de sponningafdichting, maar uit niets blijkt, dat dat onvoldoende is gebeurd.


U heeft fabrieksgarantie dus u kunt contact opnemen met de leverancier en dan komt een controleur langs om te kijken of onderhoud en plaatsing in orde zijn en er dus een defect is aan de ruit zelf. De naam van de leverancier vindt u in de spouw tussen de ruiten en het adres kunt u opvragen bij Kiwa/Komo (ook via de site onder Komo certificatie van dubbel glas)


Het bouwbedijf maakt zich duidelijk met een smoesje van de zaak af, maar dit hoeft niet te betekenen dat de leverancier dat ook doet, zeker niet als dat een Nederlandse firma is. Lukt het niet met Komo, zet u de tekst in de spouw maar op deze site en ik zal u de leverancier melden


 

ve
door verwijderd - Jul 27, 2005 om 14:48
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ook een oud glaasje



Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer

wi
witteke - May 14, 2024 om 10:47
Computers & telefonie

Windows life mail mappen verdwenen

Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda ... Lees meer