Mag dit zomaar ? energie maatschapij
heb het nu al met 2 energie maatschapijen meegemaakt e.o.n en nu eneco, ik machtig ze om maandelijks geld af te schrijven dan word het niet gedaan, valt me pas maand later op dus ik neem contact op word genegeerd dan krijg ik een brief dat ik achterstand heb met al een dikke boete erop, email ze voor betalingsregeling en maak zeker dat ikzelf die maand wel geld overmaak, krijg ik een betaalregeling aangeboden die ik acepteer en begin te betalen en word gewoon doorgestuurd naar das terwijl er al betaald word. dan krijg ik een brief van enexis dat de energie maatschapij het contract heeft opgezegd en ik naar andere moet zoeken binnen 10 dagen. dan krijg ik afrekening van de energie maatschapij waar dikke boete opzit zodat zelfs het geld dat ik terug zou moeten krijgen over wat ik verbruikt heb overschreden word.zodat ik met een dikke schuld blijf zitten die ikzelf niet veroorzaakt heb .
Nee, die onzin heb ik nog nooit meegemaakt. Volgens mij maakt u er zelf een potje van. Als er niet geincasseerd wordt, dient u per omgaande zelf te betalen en niet om ern betalingsregeling te vragen.
Helaas in uw geval is het uw eigen verantwoordelijkheid om uw verplichtingen na te komen. Als er een incasso niet wordt uitgevoerd, is het niet de verantwoordelijkheid van de contracthouder om het geld alsnog te incasseren.
Mijns inziens is er dan ook niets aan de boete te doen, daar het aan u was om actie te ondernemen als een bedrag niet geïncasseerd wordt.
ik heb een chronische ziekte en een uitkering ik kijk echt niet elke dag of er wel afgeschreven word ik kijk pas maand later, omdat ik er vanuit ga dat als ik mensen machtig ze het zelf afschrijven wanneer het geld op de rekening komt.zoals de meeste doen .ik weet wat ik per maand kan uitgeven aan mijn boodschappen en de rest laat ik staan zodat er afgeschreven kan worden wat er afgeschreven moet worden. dus nee ik maak er zelf geen potje van.
Uw gedachtengang is totaal verkeerd. Bedrijven hebben geen afdeling die bij iedereen gaat kijken of er geld op de rekening staat en dan gaan afschrijven daar zijn ze ook helemaal niet bevoegd toe.U moet zelf zorgen voor voldoende saldo. Bij Rabo is het zo dat je kunt zien welke bedragen er binnenkort afgeschreven gaan worden.Ik weet niet of dat bij andere banken ook zo is. Bij de meeste ebnergie bedrijven kunt u wel aangeven op welke datum de maandelijkse incasso moet plaars vinden dit i.v.m. storting uitkering.Maak een overzicht van wat er betaald moet worden en zorg dan dat er voldoende saldo is op die data.
groeten Henk
Bij Rabo is het zo dat je kunt zien welke bedragen er binnenkort afgeschreven gaan worden
Ook bij ING, is wel zo makkelijk.
Vertrouwen is goed, controle is beter
Hallo Pegatje ,
Vreemde situatie , maar in 2008 had u hetzelfde probleem .
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/mag-het-gasbedrijf-dat?id=375537
@marita5. Dus 10 jaar later hetzelfde probleem nog. Denk dat de TS hulp nodig heeft.
Met welke reden wordt er niet geincasseert? Als EON en Eneco de fout maakt zal er echt geen boete of betalingsregeling komen. Daarbij, als ze niet incasseren houdt u geld over, dus waarom een betalingsregeling?
Heeft u zelf wel de uitgaven op orde en staat er genoeg op de rekening als er geincasseert gaat worden?
”omdat ik er vanuit ga dat als ik mensen machtig ze het zelf afschrijven wanneer het geld op de rekening komt”. Een bedrijf incasseert niet als er geld op uw rekening komt, ze incasseren op vaste momenten.
ja ik blijf tegen dit probleem aanlopen omdat ik maatschapijen moet machtigen als ikzelf betaal heb ik geen problemen, dat heeft te maken met dan mijn uitkering heel laat binnen komt vaak pas op de laatste dagen van de maand maar de maatschapijen willen de eerste week van de maand al incasseren dus lopen die maanden dan door elkaar ofzo daar ik weet niet hoe dat gaat met de verwerking daar .
Elk bedrijf incasseert op een vaste dag in de maand. Er kan wel eens een dag verschil in zitten vanwege het weekend of feestdagen, maar verder wordt het op een vaste datum afgeschreven. U moet er dus voor zorgen dat u op die datum voldoende saldo heeft.
en het probleem is dat de uitkering soms al op de 25ste binnen komt maar soms ook op de 29ste .dus daar zit het hem in denk ik .
Dat maakt voor de incassant niet uit. Zij incasseren op een bepaalde dag. Als u er dan niet genoeg saldo is, kan er niet betaald worden.
@Pegatje ,
Laat 1 maand extra geld op de rekening staan ( dus 2x bedrag energie ) , dan loopt u niet meer tegen dit probleem aan .
ja ik blijf tegen dit probleem aanlopen omdat ik maatschapijen moet machtigen als ikzelf betaal heb ik geen problemen, dat heeft te maken met dan mijn uitkering heel laat binnen komt vaak pas op de laatste dagen van de maand maar de maatschapijen willen de eerste week van de maand al incasseren dus lopen die maanden dan door elkaar ofzo daar ik weet niet hoe dat gaat met de verwerking daar .
dus dan betaal ik idd het zelf maar met de verwerking bij het bedrijf gaat het dan fout zoals ik al zei . ik heb zelfs gebeld en dan moest er gezocht worden naar waar het geld was terwijl ik er toch mijn klantnummer bijgezet had.
Heeft u alleen uw klantnummer erbij gezet en geen factuurnummer? Dan is het niet zo gek dat een geautomatiseert systeem uw betaling niet kan vinden. Elke factuur naar elke klant heeft een uniek nummer. Dat nummer in het betaalscherm wordt gelezen door de computer. Alle andere betalingen die niet gekoppeld kunnen worden aan een factuur komt in een aparte map. Deze zal handmatig verwerkt moeten worden wat tijd kost. En zo lang het niet gekoppeld is aan uw factuurnummer heeft u niet betaald.
Merkwaardig verhaal en vergelijkbaar met uw eerdere probleem.
Volgens mij lees ik dubbele dingen: u stelt dat u machtigingen tot afschrijven geeft maar ook, als ik het goed lees, dat u zelf betaalt omdat u dat wilt doen op tijdstippen dat het u uitkomt m.b.t. de data waarop u inkomsten ontvangt.
Normaliter is het zo dat als een bedrijf niet kan incasseren en geen probleem behoeft te zijn als u daarna wel zelf betaalt. Normaliter volgt er dan wel een melding. U zegt ook 'wat ik verbruik heb ik overschreden'. Wat bedoelt u daarmee? U kunt het verbruik van u zelf niet overschrijden. U kunt niet meer verbruiken dan dat u verbruikt.
U doelt mogelijk op het hoger zijn van uw werkelijke verbruik dan hetgeen in de maandelijkse betaling wordt verrekend.
Al met al om een lang verhaal kort te maken: neem contact op met een instelling in uw gemeente die u met dit soort zaken kan helpen bijv. een sociaal raadsman / sociale hulpverlening om u te doen helpen bij het ontwarren van deze knopen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
2 stoelen niet goed winkel doet niets wat kan ik nog doen
6 stoelen gekocht bij 2 is de vulling gezakt zouden omgeruild worden maar wordt niet gedaan
na veel gepraat konden we 6 nieuwe uitzoeken alles op papier gezet
nu blijkt dat dat ook niet gedaan wordt
wat kunnen we doen reageren doen ze niet aangetekende brief gedaan
maar geen antwoord
Lees meer
Zomerbloesen met borstzakje moeilijk te krijgen
Ik heb altijd wat in mijn borstzakje ,diabetes meter ,maar bloezen met zo'n zakje zijn bijna niet meer te krijgen in NL Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer