fo
door fossengineer Sep 13, 2007 om 23:04
Huishouden & energie

Meerjarig contract energieleverancier

Beste mensen

Ik zit weer te overwegen om nu 2 jaar mijn Gas en Stroom vast te zetten, omdat de boel weer open is na einde vorige contract

zelf verwacht ik toch zeker voor het gas een prijssstijging, wat denken jullie ervan?

groet

theo

506 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 13, 2007 om 23:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Bij welke leverancier? En over het algemeen gaat het over weinig geld wat er echt te verdienen is. Overstappen kan ook problemen opleveren. Als u tevreden bent over uw huidige leverancier is overgaan misschien niet handig.

Vr.gr. Poltol

ve
door verwijderd - Sep 13, 2007 om 23:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik blijf gewoon bij de Nuon, overstappen vind ik echt geen nut(s) :)hebben, dat blijkt wel op meerdere sites

tis meer bedoeld om eens te peilen wat de verwachtigen zijn

ve
door verwijderd - Sep 14, 2007 om 06:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Theo.

Het is en blijft koffiedik kijken. De prijs is niet alleen afhankelijk van vraag en aanbod. Ook de valutamarkt speelt een rol. Internationaal wordt olie en gas afgerekend in US $. Enkele jaren geleden kostte de $ € 1,17 en de laatste koers was € 0,72. De grote vraag is dus ook wat gaat de $ verder doen en in hoeverre heeft dat invloed op de $prijs van olie en gas?

Overigens hebben de energie bedrijven zich bij een 2 jaar prijsvast contract zich al ingedekt. U start al met een hoger tarief dan normaal en dan maar hopen dat u deze achterstand inloopt.

De winst zal normaliter "peanuts" zijn en u zit in ieder geval 2 jaar aan Nuon vast.

Groeten Harrie

ve
door verwijderd - Sep 14, 2007 om 09:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag theo,

Energieprijs vastleggen:

Ik heb ook zo'n soort aanbieding gehad van mijn energieleverancier en besloten om het NIET te doen. Het lijkt een aantrekkelijk aanbod, maar..........................je zit dan wel voor die periode vast aan die leverancier. Een ander nadeel is dat de vastgestelde prijs per eenheid is vastgesteld op de gemiddelde prijs die de betreffende leverancier zelf verwacht. En zeg nu zelf, wie heeft er het meeste verstand van de energieprijzen? Juist, dat is de leverancier zelf. Je loopt een dikke kans dat je op termijn teveel betaalt, want met name energieprijzen schommelen sterk en zijn in wezen onvoorspelbaar. Dus jouw leverancier is niet gek, maar zal de afgesproken eenheidsprijs vaststellen aan de bovenkant en niet op de onderste lat. Waarom?, omdat sinds de liberalisering alle leveranciers gewone bedrijven zijn geworden waar winstmaken de belangrijkste doelstelling van is en waar directeuren tonnen verdienen. Als je geluk hebt zal met zo'n voorstel over de gehele periode een mogelijke besparing van maximaal enkele tientjes kunnen worden behaald, maar mijn inschatting is, dat je gezien de fluctuerende marktontwikkeling eerder enkele tientjes duurder uit bent.

Sukses met je besluitvorming. Read2.

ve
door verwijderd - Sep 14, 2007 om 10:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

niets aan deze opmerking toe te voegen behalve dan dat ook de euro nog altijd duurder wordt t.o.v. de dollar en de afrekeing nog altijd plaats vindt op basis van de USD. Gas zou dan goedkoper moeten worden?

ve
door verwijderd - Sep 14, 2007 om 17:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

OK

de reacties zijn duidelijk, en geven voor een groot deel mijn "gevoel" ook weer, bedrijven geven niks weg, al lijkt het soms zo, zie verzekeraars, hypotheekverstrekkers, pensioenen etc etc we kennen allemaal die telefoontjes wel...echter je vraag je wel eens afnog ff met het meissie=baas :) bespreken , maar jullie waren een goede hulp bedankt allen

groet