Meterstanden
Namens mijn zoon het volgende:
Vorige week heeft hij de meterstanden aan Essent doorgeven. Daarbij bleek dat hij meer dan 21.000 kwh meer verbruikt zou hebben dan vorig jaar. Hij helemaal in paniek natuurlijk en veel gebeld met Essent, nou ja met het callcentre. De meter draait razendsnel, maar de electricien van de woningvereniging vond het wel normaal. Alle groepen een voor een aan en uit gezet. Bij de keuken draait de meter het snelst. Alle apparaten, op de boilers na, uitgezet. De meter draait met een enorme snelheid. Ik heb zelf een soortgelijke oude meter (1968) en die draait veel langzamer. Er is een meterijking aangevraagd, maar we hebben er niet veel vertrouwen meer in. Dat komt doordat er deze week gebeld werd door Essent met de mededeling dat het stroomverbuik 'slechts' 6000 kwh zou zijn. Nog altijd zo'n 1500 kwh meer dan vorig jaar. Waar die gegevens vandaan komen weten we niet.
De vraag is: Moet mijn zoon de rekening vooruit betalen als niet duidelijk is of de meterstanden wel kloppen? Dat kan hij namelijk niet. Wat te doen?????
Hij heeft zelf de meterstanden doorgegeven via de telefoon. Toen bleek dat hij veel meer verbruikt zou hebben dan vorige jaren. Volgens Essent waren de standen die bij de vorige afrekening gebruikt zijn geschat, omdat mijn zoon één maand een andere leverancier heeft gehad. Daarna is hij weer terug gegaan naar Essent.
Als uit de test blijkt dat de meter veel te hard loopt (check verbruik per apparaat en kijk of dat klopt met verbruik op meter) dan is ijking van de meter de enige oplossing. Op welke wijze is het verbruik door Essent nu eigenlijk bepaald (schatting of controle van de meterstand) ?
Inderdaad per groep gaan uitzoeken van de stroomvreter is, daarna binnen de groep steeds een apparaat uitzetten, totdat je het juiste apparaat hebt. Is het gewoon een apparaat dan kan je volgens mij niet de energie leverancier aansprakelijk stellen. Is dit het niet, dan een electriciën erbij halen. Misschien is inderdaad de meter stuk.
Succes
Beste Yvonne09,
In uw bericht van 14 september op dit forum geeft u aan dat uw zoon een hoog verbruik op zijn jaarafrekening heeft.
Graag wil ik telefonisch contact met u of uw zoon opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.
Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u het klantnummer van uw zoon mailen naar forum@essent.nl. Hiermee kan ik de contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u of uw zoon op.
Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijk groet,
Annemarie
Essent medewerker
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Alternate weigert terugbetaling of Een niew Moederbord stomme oplichters
nou ik heb eens een pc besteld alternate leek wel de goedkoopste ( is ook zo ) maar ja alles werkt behalve het moederbord denk nou dat komt wel goed veel 5 sterren op de website maar ja ik stuur dus een mailtje van hey ik heb een moederbord ontvangen maar dees is defect geleverd nou alternate test het zegt vervolgens dit is gebruikers schade dus je garantie vervalt oke dus garantie heb je geen r ... Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer