jd
door jdbeste1 Mar 18, 2011 om 23:11
Huishouden & energie

Meterstanden bijhouden

Wie weet er een programma waar je op een eenvoudige manier je meterstanden kunt bijhouden.Het liefst op jaar basis of maandelijkse basis?

30792 9 Rapporteer

freya
door freya - Mar 18, 2011 om 23:28
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo jdbeste1,

Als je het niet al te moeilijk wil maken en je beschikt over het Microsoft Office pakket, dan is Excel een aardig programma om die gegevens in te verwerken. Zelf doe ik dat al jaren in Excel. Gewoon een kolom met weeknummers maken en elke volgende kolom een jaargang. Wekelijks de meterstand invullen en je kunt b.v. per kwartaal optellen om te zien hoe het verbruik in het jaar verloopt.
Grafiekje erbij en je hebt een visueel overzicht van je verbruik.

m.vr.gr. Freya

remi
door remi - Mar 19, 2011 om 11:17
317 Antwoorden / 84 Vragen

Bijhouden van uw energieverbruik en analyseren van de kosten op uw eigen pc
Met ECOhome maakt u snel en eenvoudig een gedetailleerde analyse van uw energieverbruik en de daaraan verbonden kosten.
Door slechts de invulling van uw meterstanden verschijnt een uitgebreide reeks kengetallen van uw gas-en elektriciteitsverbruik en de daarbijbehorende kosten op het beeldscherm. Of u nu inzicht wilt hebben in het totaal verbruik, het verbruik per dag in hoeveelheden of in geld, in de cijfers per eenheid (m3/kwh) of per kostensoort (netwerk, levering, belasting) over een lange of korte periode, het is allemaal te vinden in de standaardoverzichten van ECOhome.

om het gratis programma te downloaden (versienummer 2010d dd 22 juli 2010, ca. 2,3 mb).klik hier.

tonjakassa
door tonjakassa - Mar 19, 2011 om 12:39
165 Antwoorden / 0 Vragen

Simpel programma, gebruik ik al jaren.
Klik HIER maar eens.

Gratis te downloaden

astoria
door astoria - Mar 19, 2011 om 13:36
362 Antwoorden / 55 Vragen

Hallo jdbeste 1,

Mocht u toevallig Essent als energie leverancier hebben , gebruik dan de Gebruiks
Manager . 4 Keer per jaar controle en een advies m.b.t uw maandbetaling . Er is dan geen nabetaling op de jaarafrekening!. Succes Fred

albert-m
door albert-m - Apr 18, 2012 om 18:30
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb wel een zelfgemaakte programma voor je, maar het is op week basis.
Als je miij je mail adres doorgeeft dan zal ik het sturen. Wel even bij vermelden wat je wil noteren. (Gas / Elektra enkel of dubbel meter? )
albert-m.

eh
door ehzdhz - Apr 18, 2012 om 18:53
98 Antwoorden / 1 Vragen

Je kan het gewoon in een schrift noteren of op een oude envelop van het energiebedrijf.

ka
door karinhvm - Jun 13, 2013 om 13:23
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=albert-m schreef op woensdag 18 apr 2012, 18:30]Ik heb wel een zelfgemaakte programma voor je, maar het is op week basis.
Als je miij je mail adres doorgeeft dan zal ik het sturen. Wel even bij vermelden wat je wil noteren. (Gas / Elektra enkel of dubbel meter? )
albert-m.

Albert kan ik dit programma ook krijgen? Hoe kom ik met jou in contact?
Karinhvm

tijger1
door tijger1 - Jun 13, 2013 om 13:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Op Gaslicht.com kan je een heel handige meterkaart downloaden. Werkt prima.

jd
door jdbeste1 - Jun 13, 2013 om 18:57
24 Antwoorden / 73 Vragen

Hallo Albert-M,

Ik ben het destijds helamaal vergeten te vragen maar kom het nu weer tegen.....kun je mij het programma toch sturen? Mijn mail adres is jdbesten@hotmail.com

Alvast bedankt

Jan