de
door demk Feb 8, 2006 om 19:17
Huishouden & energie

Metroflor

Wij hebben onlangs een nieuwbouwwoning gekocht, waar op de begaande grond vloerverwarming als hoofdverwarming in zit. We wilden in eerste instantie graag hout op de vloer, maar zijn er inmiddels achter dat als je een lichte vloer wilt dit niet kan, omdat lichte houtsoorten niet geschikt zijn op vloerverwarming. Hout is sowieso niet zo geschikt als je vloerverwarming als hoofdverwarming hebt (heb ik inmiddels begrepen).En hout isoleert natuurlijk, wat nou net niet de bedoeling is.
Nou hoorden we toevallig van een Metroflor vloer. We zijn inmiddels in een aantal zaken geweest en het lijkt ons wel wat. Als het op de grond ligt is het net hout. En ons werd verzekerd dat dit prima op vloerverwarming kan. Het verkooppraatje van de winkelier was prima, maar graag wil ik wat meer informatie van mensen die zo'n vloer hebben/kennen. Ik heb al wel gehoord van mensen die zeggen dat er doffe strepen op de vloer komen die er niet meer afwillen. Maar zijn er hier nog mensen die ervaring met deze vloer hebben? Al dan niet met vloerverwarming eronder.

Groeten Demk.

2205 3 Rapporteer

hutch
door hutch - Feb 9, 2006 om 13:02
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Hallo Demk,

om te beginnen heeft u in feite weinig tot niets aan een aardig verkooppraatje, van die verkoper, op zich.

Mocht u wel met hem in zee willen gaan en daar zo'n vloer kopen: zet alles zo uitgebreid mogelijk zwart op wit en laat deze tekenen door die verkoper. Zet er vooral bij, dat hij adviseert c.q. verzekerd, om deze vloer te nemen en dat deze bestand is tegen een daaronder aangebrachte vloerverwarming (als hoofdverwarming).

Zo niet, zult u zien, dat als er iets mis gaat, die verkoper plotseling lijdt aan geheugenverlies.... en waarschijnlijk nergens meer wat van af weet.

Ik heb wel de ervaring met vloerverwarming, alleen met plavuizen. En dat bevalt prima.

Hier een forum over deze vloer: Nieuwbouwforum

Gr. Hutch

de
door demk - Feb 11, 2006 om 10:41
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je reactie. Jammer dat er niemand is die echt ervaring heeft met deze vloer.

or
door orpheus - Jul 7, 2006 om 14:28
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik werk zelf bij een projectstoffeerbedrijf.

We hebben talloze malen reeds metroflor toegepast op zwaar belopen plaatsen, bijv. entrees van gebouwen en in kantoren.

Ook verscheidene malen op vloerverwarming.

Toto op heden heeft dit nog geen enkele klacht opgeleverd, het 'verkooppraatje' van de verkoper is geloofwaardig