Ge
door Gerubo Aug 6, 2019 om 16:26
Huishouden & energie

Mijn indisit wasmachine is na 3 jaar defect,

Mijn wasmachine van 3 jaar oud lekt water ik heb een monteur laten kijken en die zij dat de lasnaad van de buiten trommel gescheurd is.nu zegt indisit dat zij een coulance regeling hebben dat de reparatie €200 gaat kosten.maar een lasnaad gaat toch niet zomaar kapot.
IS dit Mischien niet een fabrieksfout.

5965 16 Rapporteer

marita5
door marita5 - Aug 6, 2019 om 16:30
11519 Antwoorden / 15 Vragen
justmeagain
door justmeagain - Aug 6, 2019 om 17:03
623 Antwoorden / 8 Vragen

Nee dit is een ingecalculeerd risico bij een machine van dit merk in die prijsklasse.
Alle nog te komen verhalen over andere gebruikers die erg lang met hun goedkope machines hebben gedaan, dat zijn uitzonderingen!
Koop een Asko, Miele, Bosch of Siemens misschien een AEG dan heb je een schone was, minder slijtage aan kleding en langer plezier van uw machine.

Grunnen.
door Grunnen. Aug 7, 2019 om 12:10
509 Antwoorden / Vragen

Onzin ,volgens de experts is er behalve de prijs geen verschil van wassen tussen een dure of goedkope machine. Het procede is bij alle machines hetzelfde, water ,wasmiddel,spoelen en centrifiguren.Meer slijtage is ook niet waar tenzij je een rol prikkeldraad mee wast. Indesit is goed merk die moeiteloos 10 jaar meegaat ,maar TS heeft gewoon pech met haar machine.

ro
door ron503 Aug 7, 2019 om 14:38
1229 Antwoorden / 0 Vragen

@grunnen, Indesit was ooit een A merk maar dat was toen een wasmachine nog een kapitaal koste en kunststoffen enkel voor het front en de zeepbak gebruikt werden. De programma's werden ingesteld met een mechanische keuzeknop die door een motor aangedreven schakelklok contacten aanstuurde en aan het getik van die klok kon je horen of de klok nog werkte. Kuipen waren van roestvast metaal en er waren nog olie gevulde schokdempers gemonteerd elektronica zat er niet in dus de inlaatventielen, motor, verwarmingselement en afvoerpomp werden door contacten in die schakelklok aan of uit gezet al naar gelang dat noodzakelijk was. Alle merken machines uit die tijd werkten in principe hetzelfde maar de opties verschilden wel een beetje. Een wasmachine straalde ook status uit want de gewone man kon geen 2000 gulden voor een miele neer tellen en kocht een Indesit, Jan Modaal kocht een AEG of Bosch en boven modaal kocht een Miele maar dan om de huishoudelijke hulp tevreden te houden. Dat was in het kort de goede oude tijd maar terug naar nu. In Italië staan veel fabrieken die voor veel fabrikanten in licentie witgoed assembleren en dat zo goedkoop kunnen doen dat als er zeg 20 van de 100 machines uitvallen er nog winst gemaakt kan worden.

justmeagain
door justmeagain Aug 8, 2019 om 12:26
623 Antwoorden / 8 Vragen

..@grunnen, uw antwoord dat iedere machine hetzelfde wast geeft al aan dat u er geen bal vanaf weet.
Een Miele softcaretrommel houdt uw kleding absoluut langer mooi.
En het procede wassen kent veel verschillende technieken.
Maar goed koopt u toch fijn een Indesit die 10 jaar meegaat.

tenormin
door tenormin - Aug 6, 2019 om 17:19
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Heb, nadat mijn Bosch machine (uit 1996!) het begaf een paar maanden geleden een goedkope gekocht. Totaal onbekend merk, voor mij zeker. Een Haier van €499,00. Benieuwd hoe kort die het uithoud. Volgens mij is het een Belgische machine: er staat zwieren op i.p.v. centrifugeren. ☺ En de slogan van vroeger: "alles wat je ziet, hup in de Indesit" is al van heel lang geleden. Alle waar naar zijn geld, denk ik maar. Zou er geen €200,00 aan spenderen, wordt water naar zee dragen.

ro
door ron503 - Aug 6, 2019 om 17:33
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Indesit staat nu niet echt meer bekend als een goed merk en gescheurde naden in de kuip komen regelmatig voor vandaar ook die coulance. De kunststof kuip bevat weekmakers en door temperatuursveschillen harden die weekmakers uit met als gevolg scheuren, door speling uitlopende lagers, stenen contragewichten die spontaan loskomen en bevestingsogen die afbreken. De elektronica is door de plaatsing zeer storingsgevoelig en ook niet voldoende beschermd tegen vocht. 3 jaar zonder mankementen is voor een moderne indesit meer uitzondering dan regel maar u kunt geluk hebben dus is het aan u om die 200 euro uit te geven. Op uw vraag of dit een fabrieksfout is staat het antwoord al in uw vraag want er is een coulance regeling van toepassing. Als u doelt op gratis reparatie dan zal u moeten bewijzen dat het defect bij aanschaf al aanwezig was maar dat wordt moeilijk omdat de machine 3 jaar lang heeft gedaan wat de machine diende te doen namelijk wasgoed schoon wassen.

panter22
door panter22 - Aug 6, 2019 om 19:10
6599 Antwoorden / Vragen

Een wasmschine van 300 euro gaat gemiddeld 3 jaar mee.
kijk hier voor de gebruiksduurverwachting van witgoed.
https://www.laptopsvoorschool.nl/images/Flyer-gebruiksduurverwachting.pdf
Je kunt beter een nieuwe kopen. 200 euro betalen, dan heb je nog een oude machine die elk moment stuk kan gaan.
Koop geen AEG of Zanussi. Waardeloos.

ju
door juliomariner Aug 6, 2019 om 19:45
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Wat een discutabele lijst van verwachtigen. Volgens de lijst moet ik dus om de 2 tot 3 jaar de helft van mijn apparatuur vervangen hebben. Pure bullshit alleen maar opgesteld door de branche zelf om buiten garantieclaims te voorkomen. Nee mevrouw is geen garantie of coulance want dat apparaat gaat gewoon maar 2 jaar mee kijk maar op de lijst

panter22
door panter22 Aug 7, 2019 om 08:15
6599 Antwoorden / Vragen

Het is een gemiddelde gebruiksduurverwachting. Je merkt het aan de vraag. Die indisit ging ook maar 3 jaar mee.
Er zit natuurlijk verschil in of je een wasmachine 1 keer per week gebruikt of elke dag.
Apparatuur gaat tegenwoordig bijna geen 20 jaar meer mee. Er moet omzet gemaakt worden.

ma
door marie47 Aug 7, 2019 om 14:20
40 Antwoorden / 0 Vragen

Panter22,  Koop geen AEG schreef je maar daar ben ik het niet mee eens. Ik heb jaren lang zonder onkosten met een AEG
gewassen. Dus niks mis mee.
Daarna, ook zonder onkosten, 13 jaar met een Bosch en sinds 2 jaar weer een Bosch. En het waren niet de duurste machines van dit merk.

Ook mijn dochter heeft al heel lang een AEG.
Maar voor 300,00 euro koop je beslist geen goede wasmachine.
Mijn aller eerste wasmachine was ook een indisit en die was na 7 jaar stuk, dat viel me toen wel tegen.

panter22
door panter22 Aug 7, 2019 om 17:30
6599 Antwoorden / Vragen

Een kennis van mij had een AEG wasmachine, de trommel vloog uit de veren. Wasmachine gescheurd bij de naden. Wilde niet meer open en keuken lag vol plastic. Reactie van AEG.: Laat maar een monteur komen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 6, 2019 om 19:25
16861 Antwoorden / 202 Vragen

Mijn advies: een nieuwe machine aanschaffen of de coulance regeling accepteren. Het laatste zal het meest goedkope zijn. (Op basis van al reacties op eerdere vraag waar u een verwijzing naar kreeg).

tijger1
door tijger1 Aug 6, 2019 om 23:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat laatste is niet het goedkoopste, want je hebt dan nog steeds rotzooi.

tenormin
door tenormin Aug 7, 2019 om 02:15
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Heb je dan enig idee hoelang die Haier van mij meegaat? @heremietkreeft?

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 7, 2019 om 08:44
16861 Antwoorden / 202 Vragen

@T is dat dan een een Indesit? Wat ik wel weet is dat de, ook niet dure machine, die ik heb inmiddels 10 jaren probleemloos werkt.

Grunnen.
door Grunnen. Aug 7, 2019 om 12:13
509 Antwoorden / Vragen

Veel wasmachines komen met verschillende merknamen uit de dezelfde Italiaanse fabriek.

sira
door sira Aug 7, 2019 om 19:07
2348 Antwoorden / 24 Vragen

@Tenormin. Even off topic.
Ik had nog nooit van Haier gehoord, ben dus gaan googlen, het is inderdaad een Belg en de reviews zijn goed tot uitstekend. Mijn friteuse is ook een Belg, een Fritel. Uitstekend apparaat.
Die Belgen zijn dus nog niet zo gek. De naam Haier zal ik onthouden.

gerbera
door gerbera Aug 11, 2019 om 16:35
7367 Antwoorden / 14 Vragen

@sira, moet u helaas teleurstellen, Haier is een Chinees fabrikaat en de reviews die u gelezen heeft zijn vertaalde versies, o.a. uit Duits..

aurora1
door aurora1 - Aug 6, 2019 om 19:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou geen geld uitgeven aan reparaties voor die machine, maar bijv. de voordeligste Bosch van ca 350 euro aanschaffen.

simon55
door simon55 - Aug 6, 2019 om 23:49
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Indesit,  Marijnen,  Zoppas , Vendomatic , Zanussi,  kwamen allemaal uit dezelfde fabriek rollen. Bij goed geluk gaan ze plusminus 6 jaar mee , en dan kunt u ze naar t kerkhof brengen.

Koop voor n redelijk bedrag n Bosch , AEG , heeft u heel lang plezier van ,

gerbera
door gerbera Aug 7, 2019 om 10:33
7367 Antwoorden / 14 Vragen

en dan kunt u ze naar t kerkhof brengen.?;-))
AEG, als het om service gaat zou ik die ook maar vergeten. U bent dan afhankelijk van Electrolux die het woord service ergens onder in een lade hebben liggen.

ma
door marie47 Aug 7, 2019 om 14:32
40 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn dochter heeft al jaren een AEG en 1 keer een mankement gehad die meteen werd opgelost.

mo
door mof - Aug 7, 2019 om 12:02
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Hangt van uw was gebruik af. Iets in de machine gehad dat daarin niet thuishoort? Broekzakken leeg etc?

niet te beoordelen op grond van summiere gegevens

luppo
door luppo - Aug 7, 2019 om 13:39
69 Antwoorden / 0 Vragen

U hebt de slechtste wasmachine gekocht die er bestaat,dit is goedkope rotzooi en gaat maar een paar jaar mee,goedkoop is duurkoop. Mijn advies is gooi dat onding de deur uit en koop bij de vakhandel een Siemens/Bosh/Asko of een Miele.

Eem ervaren wasmachine monteur.

audb
door audb Aug 8, 2019 om 09:18
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Dat zou volgens uw woorden betekenen dat de zelfde machiene bij een niet vak handelaar veel slechter zou zijn omdat dze daar misschien enkele tienjes tot meer dan honderd euro goedkoper is ?.

Zelf hebben wij een Bosch gehad van de dudere selectie die gewoon door geroest was na tweejaar en nee die stond niet in een badkamer maar en een aparte ruimte.

Aparatuur wordt gewoon weg niet meer gemaakt om lang mee te kunnen gaan dat is allang bekend.

Grunnen.
door Grunnen. Aug 8, 2019 om 09:47
509 Antwoorden / Vragen

Als ervaren wasmachine monteur zou je dan ook weten dat de door jouw genoemde merken in dezelfde Italiaanse fabriek van de band rollen.

justmeagain
door justmeagain Aug 8, 2019 om 12:28
623 Antwoorden / 8 Vragen

@Grunnren uit dezelfde fabriek, wat pertinent niet waar is, betekent niet dezelfde kwaliteit en specificaties.

Grunnen.
door Grunnen. Aug 10, 2019 om 12:43
509 Antwoorden / Vragen

De wasprocedure is van alle machines hetzelfde .Ze gebruiken water en wasmiddel en 30gr is in alle machines 30 graden.Het kopen van een dure machine is volgens de experts weggegooid geld .

tijger1
door tijger1 Aug 10, 2019 om 12:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Men miet ook geen dure machine kopen omdat hij duur is. Men moet een goede machine kopen. En indesit is rotzooi.

justmeagain
door justmeagain - Aug 11, 2019 om 23:21
623 Antwoorden / 8 Vragen

@grunnen,
Dat zou ik dan graag zelf willen lezen. Waar is dat oordeel te vinden?
Nu is het gewoon iets roepen zonder onderbouwing.