mu
door muisje57 Jan 12, 2011 om 18:48
Huishouden & energie

Nederlandse energie maatschappij

ik heb in augustus 2010 een eind afrekening ontvangen van de Nederlande Energie Maatschappij
de standen die ik kreeg waren
2 nov 2009 17.575 25 juli 2010 27171 hoog
2 nov 2009 9747 25 juli 2010 13314 laag

over deze standen kreeg ik een nota van maar liefst 1803.92 euro die ik moet betalen
toen ik deze standen kreeg heb ik gelijk een email gestuurd dat deze niet klopte en dat ze gecorrigeerd moesten worden.
Volgens de Nederlandse Energie Maatschappij kon dat alleen als de netwerkbeheerder de goede standen doorgaf.
IK gebeld en de Netwerk beheerder heeft direct de goede standen gecorrigeerd.
de standen die de netwerk beheerder doorgegeven heeft zijn
2 nov 2009 10.044 25 juli 2010 12.331 hoog
2 nov 2009 8.003 25 juli 2010 9.717 laag

zoals u ziet een hele andere meterstand dus ik weer gevraagd om een nieuwe gecorrigeerde eindafrekening
dit heb ik tot 4 keer over gevraagd .
uiteindelijk kreeg ik bericht dat ik uitstel kreeg om te betalen en hun de zaak zouden bekijken en den een gecorrigeerde nota zouden sturen.
Ik kreeg eind oktober inderdaad een gecorrigeerde eindafrekening dus alles nakijken
Wat schets mijn verbazing hebben ze de nieuwe standen erop staan en gaan deze verrekenen met de niet bestaande standen dus met de nota van 1803,92 euro
Ik weer een email gestuurd dat ik de nota niet betaal omdat hij is gebaseerd op verrekening met standen die ik nooit heb gehad.
Dus ik wilde een eindafrekening gebaseerd op de standen die ze van de Netwerkbeheerder hadden gekregen.
en ik niet van plan was een bedrag te moeten betalen over standen die ik pas mogelijk over 3 jaar bereik.
geen reactie meer vanuit de Nederlanse Energie Maatschappij.
Tot november ik in 1 keer een brief kreeg van Intrum Justitia dat ik een bedrag moet betalen van 925,15 ten aanzien van de Nederlandse Energie Maatschappij .
Ik gelijk een mail gestuurd dat ik het er niet mee eens ben daar de nota niet correct is.
pfpfpfpfpfpf 6 keer een telefoontje van Intrum Justitia en uitgelegd wat het probleem is .
5 keer een mailtje gestuurd waarom ik het er niet mee eens ben ook de standen doorgeven die de N.E.M gebruikt en de standen van de netwerkbeheerder doorgegeven
Dat ze dan corrigeren maar dan het bedrag gebruiken van meterstanden die ik nog nooit heb bereikt dus die ook volgens mij niet geclaimd kunnen worden en ik een nieuwe nota wil met de goede standen en met de correcte bedragen.
ze zouden de zaak doornemen met de Nederlandse energie Maatschappij.
eind december weer een brief van Intrum Justitia ik moet binnen 5 dagen betalen ander wordt ik afgesloten
Knap als je weet dat ik vanaf juli geen klant meer ben bij de Nederlandse Energie Maatschappij.
Nu kreeg ik vandaag weer een brief met binnen 5 dagen betalen anders volgen er gerechtelijke stappen .
Loonbeslag of beslaglegging op mijn bankrekening nummer.
IK weer gemailt dat ik zolang ik geen goede gecorrigeerde nota krijg ik niet betaal en dan afwacht wat de rechter over deze hele toestand zegt .
Ik ga niks betalen over een bedrag van een eindafrekening met hele verkeerde standen .
ik weet niet of er mensen zijn die ook zoiets aan de hand hebben gehad .
Graag zie ik reacties tegemoet en mogelijk ideeen wat ik nu verder nog kan doen

1352 7 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Jan 12, 2011 om 19:34
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja zo gaat dit met al die energie leveranciers(de prijsjagers) ze hebben maling aan de klanten als ze eenmaal bij hun de energie betrekken u geeft dus geld voor hun bedrijfsvoering hoeven zij het niet te lenen dus goed koop bedrijfskapitaal.

invalide
door invalide - Jan 12, 2011 om 20:32
787 Antwoorden / 5 Vragen

Wegens de hoge score wil ik deze goedkope aanbieder niet eens te woord staan als ze voor mijn deur staan....

Niet alleen hun tarieven, ook de service is erg goedkoop.
Gewoon niets betalen want zij dienen de juiste standen te gebruiken en tijdig te corrigeren.

Omdat U schreef dat U daar nu weg bent, prima maar verrekenen kan dan niet eens meer.
Meld wel even bij de netwerkaanbieder deze gegevens dat ze onterecht willen afsluiten en als zij Uw gegevens weten zullen ze deze afsluiting weigeren.

Als je op Consuwijzer kijkt online zie je hoe je ook bij de overheid tegen deze aanbieder kunt klagen want dan weet Den Haag het ook hoe slecht ze daar zijn.
Bij teveel klachten is intrekken vergunning mogelijk dus ook daar Uw klacht melden.

Succes met deze onzin incasso procedure en laat hun maar een rechtszaak beginnen want U wint dat toch.

mu
door muisje57 - Jan 12, 2011 om 20:58
1 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb inmiddels de nieuwe leverancier ingelicht dus afsluiten staan ze niet toe
bedankt beide voor U reactie .
En ik zal zeker deze klacht ook neer leggen bij de Consuwijzer ik vindt dat dit gewoon niet kan je hoopt dat je een goede leverancier krijgt maar je komt inderdaad tot de ontdekking dat je maar een nummer bent klachten intresseren ze niet.
en hun administratie is al helemaal een puinhoop

langlief
door langlief - Jan 18, 2011 om 14:35
5 Antwoorden / 3 Vragen

Als ik het goed zie heeft u een dubbele meter, maar gebruikt u meer KWu tegen hoog tarief dan tegen laag tarief.
Mogelijk is het voordeliger om een enkele meter aan te vragen.

as
door asmaraatjuh - Jan 19, 2011 om 10:58
2 Antwoorden / 1 Vragen

Wij hebben hetzelfde meegemaakt maar dan bij Greenchoice, wij hadden alleen de pech dat wij aan automatische afschrijving doen. Er is dus onterecht 600 euro van onze rekening geschreven. Gebeld etc. jammer maar helaas een hele toestand om dit terug te draaien. Hou ze dus in de gaten die energie leveranciers, je wordt besodemieterd waar je bij staat!!!!

valerius-2
door valerius-2 - Jan 19, 2011 om 15:28
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ik zit met verbazing te kijken naar hun reclame over verkoop van nuon 10 milliard Dat bedrag zou dus terug verdiend moeten worden.
Ze hebben zeker nog nooit gehoord van rendement, dat je daarvoor eerst geld moet uitgeven.
Dus sprookjes zijn zij goed in. Zij hoeven dus alleen maar op hun inverstering een % geld terug te verdienen

Redacteur
door Redacteur - Jan 19, 2011 om 15:40
1068 Antwoorden / 62 Vragen

Onze rubriek Vraag & Beantwoord is bedoeld voor consumentenvragen. Wilt u uw vraag in die rubriek stellen? Discussies willen wij alleen voorbehouden voor consumentendiscussies. Alvast bedankt.

De redactie