Niet gekregen wat besteld is. moet maar vertrouwen hebben!
Goedemorgen,
In augustus 2005 hebben we een boxspring met twee matrassen gekocht. De matrassen die we bestelden (7 comfortzones) waren niet diegene die in de showroom op de boxspring lagen (5 comfortzones).
De matrassen zijn afgeleverd en toen ontdekte ik dat op de matrassen duidelijk stond aangegeven 5 comfortzones ipv 7.
De bezorger heeft contact opgenomen om te vragen of de matrassen geruild konden worden. Dat kon maar dan moesten we wel de totale kosten betalen. omruiling zou dan naderhand kunnen. Is zo ook op de bon genoteerd door de bezorger.
na het vertrek van de bezorgers kreeg ik een telefoontje van het filiaal waar we de spullen hadden besteld. de leverancier wilde graag even langskomen want hij was toevallig daar aanwezig. ik vond dat geen probleem en de leverancier is komen kijken. hij constateerde dat er ook duidelijk 5 comfortzones werd aangegeven. Hij gaf aan dat het toch echt een 7-comfortzone matras was maar het bewijs me daar niet van kon geven. Informatie vanuit de fabrikant zou me worden toegestuurd.
om infomatie te krijgen over het prijsverschil tussen 5-7 comfortzones ben ik naar het filiaal gegaan waar we de bestelling hadden geplaatst. in hun map stond alleen een 7-comfortzone genoteerd. 5 van dit type hadden zij niet in hun bestelmap zitten. contact is gelegd met de fabrikant en afgesproken is dat ze me informatie zouden toesturen van hoe het nou precies zat.
omdat ik tot nu toe geen informatie heb ontvangen vond ik het welletjes en heb vorige week gebeld met het filiaal met de vraag of ze andere matrassen wilden bestellen waar wel duidelijk aangegeven staat dat het 7-comfortzones betreft. ze gaven aan dat ze dit een rare vraag van mij vonden want ik had moeten aangeven dat ze nogeens met de fabrikant contact moesten opnemen. ze hadden immers al van alles voor me geprobeerd! na een welles/nietes gedoe werd mij geadviseerd verder de zaak met de klantenservice af te handelen. ik de dag erna gebeld met de klantenservice. zij waren op de hoogte van het hele verhaal en vonden dat ik geen recht meer had op omruil omdat ze nadat het opgeschreven is op de bon nog allerlei dingen geprobeerd hadden voor mij. afgesproken is dat ze nog eens contact zouden leggen met de leverancier en dat ze me terug zouden bellen. even daarna is op mijn thuisnummer inderdaad teruggebeld met de mededeling dat ik door de directie 's avonds of de volgende dag zou worden gebeld. is ook weer niet gebeurd.
kunt u me aanraden wat ik het best nu kan doen? tijdens het gesprek met de klantenservice heb ik aangegeven rechtstreeks contact op te willen nemen met de fabrikant als zij dat zelf niet prettig vinden.
ik hoop dat jullie me een goede tip kunnen geven, want ik heb mijn verplichtingen gedaan, het hele bedrag netjes betaald. Nu zij nog.
bedankt in ieder geval alvast voor de te nemen moeite.
groetjes, annelies wouters
wat ik niet begrijp is het volgende u heeft in de showroom op een 5 zone matras gelegen , maar toch een 7 zone besteld, en die dus uiteindelijk niet gekregen
ik vermoed dat de fout gewoon in het boek van de verkoper zit en dat daar per abuis 7 vermeld is ipv 5
belangrijkste vraag echter hoe ligt het bed
om een beter antwoord te kunnen geven is het nodig om merk van de matrassen te weten en informeer dan eens naar het verschil tussen 5 en 7 zones
Hoi Annelies,
Het is een heel verhaal, maar de intentie van het verhaal is duidelijk. Je hebt een 7-comfortzones matras bestelt en je krijgt een 5-comfortzones.
Kort door de bocht:
De verkoper moet gewoon deze matras gewoon leveren, dat staat zwart op wit. Jij hebt ook niets met de fabrikant te maken, maar alleen met de verkopende partij. Ik zou ook geen contact meer zoeken met de fabrikant. Dan heb je de kans dat jullie allemaal langs elkaar heen werken en zou zelfs in jouw nadeel kunnen werken. Als de verkoper niet meer wil meewerken, kun je de koop (wat de matras betreft) ongedaan maken. Hij heeft niet geleverd wat besteld is (en zwart op wit staat). Blijf aandringen in die winkel en het beste is om er in persoon heen te gaan; telefoontjes worden vaak snel afgedaan.
Hieronder nog een link naar "Sta ik sterk" waar de rechten en plichten van consument en ondernemer op staan.
en een link naar de Centrale Branchevereniging Wonen, waar je na kunt gaan of betreffende ondernemer hier lid van is. Daar zou je dan eventueel daar een klacht in kunnen dienen (deze site staat ook onder Staiksterk, maar plak deze er toch nog onder).
Succes, gr. Hutch
Bedankt Hutch voor je informatie.
Ik heb de sites bezocht en net een brief geschreven met het verzoek om omruiling. Hopelijk zijn ze zo professioneel om hun gedeelte van de afspraak na te komen.
groetjes,
Annelies
Bedankt Frans5 voor je reactie.
In de week van de aflevering ben ik naar het filiaal gegaan waar we de bestelling hebben gedaan met de vraag of ze me het verschil konden aangeven tussen 5 en 7-comfortzones. Omdat een 5-zone niet bij hun bekend is konden ze me het verschil ook niet aangeven.
Op internet heb ik wel gevonden dat bij een 7-zone matras (in het algemeen dan niet specifiek bij dit matras) de lende extra wordt ondersteund.
Ik heb net een brief geschreven met het verzoek om omruiling. Hopelijk zijn ze zo professioneel om hun gedeelte van de afspraak na te komen.
We wachten nog heel even af. Wordt zeker nog vervolgd. Ik baal er wel van dat het zo moet gaan hoor. Maar goed. Weer wat geleerd door dit hele gedoe!
Groetjes,
Annelies
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webshop Salura
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen. de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...
Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer