Niet tevreden met klachtafhandeling
Wij hebben in december 2012 een eettafel gekocht, deze werd in januari 2013 geleverd. We zijn niet tevreden over hoe de tafel eruit ziet, wijkt teveel af van de tafel die we hebben gezien in de showroom. We hebben hierover in de winkel gesproken, via de mail inclusief foto's hebben we nogmaals onze klacht ingediend, op verzoek van de verkoopster. Winkel wil niets ondernemen mbt onze klacht. Hieronder de mailwisseling tussen ons en de winkel.
Door privéomstandigheden zijn wij wat laat met het indienen van onze klacht. Wij zijn destijds bij jullie in de winkel geweest. Daar werd ons verteld dat wij de klacht per mail in moesten dienen. Bij deze doen wij dat.
In december 2012 hebben wij deze tafel aangeschaft. Wij hadden deze in de winkel gezien en vonden hem erg mooi. Bij levering vonden we de tafel toch erg afwijken van het showmodel. De middelste twee planken in de tafel wijken erg af van de buitenste planken. Daardoor is het niet één geheel. Wij zijn twee keer bij jullie in de winkel geweest. De eerste keer werd ons verteld dat niet één tafel gelijk is. Daar kunnen wij inkomen. Hadden wij deze tafel die wij nu thuis hebben in de winkel gezien dan hadden wij deze niet uitgezocht.
We hebben een aantal foto’s bijgevoegd.
Over de andere aangeschafte meubelen zoals bank, salontafel en karpet zijn wij uiterst tevreden.
Hopelijk kunnen we tot een oplossing van onze klacht komen.
Wij hopen op een spoedige schriftelijke reactie van uw kant.
Beste Margriet,
We hebben uw klacht nogmaals bekenen en besproken met de fabrikant, we blijven van mening dat het erbij hoort en dat iedere tafel dezelfde uitstraling heeft, maar toch bijzonder is.
Goed blijven behandelen met houtzeep zal de tafel naar verloop van tijd egaler maken.
U kunt altijd nog even een flesje houtzeep op komen halen.
Met vriendelijke groet,
wellicht bestaat er een misverstand. Het gaat ons niet om eventuele kleurverschillen, maar om oneffenheden in de planken zelf. Met andere woorden er zitten “kuilen” in. Lijkt mij sterk dat die verdwijnen door er houtzeep op te smeren. Misschien dat je het even met eigen ogen moet gaan bekijken.
Met vriendelijke groet,
Margriet
Beste Margriet,
Oneffenheden, kuilen en verschil in planken en kleur is een kenmerk van deze tafels. Iedere tafel is anders.
Er zijn zelfs tafels met oneffenheden tot 7mm, ook dit hoort erbij.
Ten tweede is de tafel nu 9 maanden gebruikt.
We kunnen dit probleem helaas niet voor u oplossen.
Met vriendelijke groet,
Jammer dat jullie de klacht zo afhandelen. Wij beraden ons op verdere stappen.
Met vriendelijke groet,
Margriet
Hoe nu verder?? Wat kunnen we nog doen?? Er is ons nooit verteld dat er zulke grote verschillen zoals vermeld in de mail konden zitten, anders hadden we zeker voor een andere soort tafel gekozen.
Als de tafel in de showroom wel totaal anders dan u daar ook de verschillende kenmerken kunnen zien, omdat elke tafel anders ja en niet is verteld dat dat zo is dan zullen zij toch wat moeten doen. Maar omdat er zoveel verloren is gegaan zal het wel moeilijk worden om de zaken recht te zetten.
Ik denk dat alleen verborgen gebreken kans van slagen hebben in deze zaak.Dus echt wel die pas na een bepaalde tijd zichtbaar zijn geworden.
[quote=margriet25 schreef op zondag 29 sep 2013, 15:08]Wij hebben in december 2012 een eettafel gekocht, deze werd in januari 2013 geleverd.
Dit is het probleem: we zitten nu bijna in oktober 2013, privé-omstandigheden of niet.
Hallo margriet25,
Is de zaak aangesloten bij het CBW?
Dan zou je contact kunnen opnemen met de Geschillencommissie.
Suc6
Afgezien van het feit dat je vrij laat je klacht indient, over welke houtsoort gaat het. Houtzeep word wel vaak gebruikt voor grenen en eiken maar als je oneffenheden hebt krijg je dat met houtzeep ook niet weg. Als het om krassen alleen zou gaan kan je Frisson gebruiken, maar nogmaals, de betreffende houtsoort is wel belangrijk te weten of "het hoort" of niet.
[quote=ltmvz schreef op zondag 29 sep 2013, 16:04][quote=Ymargriet25 schreef op zondag 29 sep 2013, 15:08]Wij hebben in december 2012 een eettafel gekocht, deze werd in januari 2013 geleverd.
Dit is het probleem: we zitten nu bijna in oktober 2013, privé-omstandigheden of niet.
TS schrijft: Wij zijn destijds bij jullie in de winkel geweest. Daar werd ons verteld dat wij de klacht per mail in moesten dienen.
Neem dus aan dat de klacht tijdig is ingediend, maar dat de mail later is gestuurd.
Sneller reageren was natuurlijk verstandiger geweest! (Daar heb je volkomen gelijk in).
Met vr.gr.
De geschillencommissie kan een probleem worden, omdat je binnen drie maanden nadat je voor het eerst de klacht hebt gemeld een klacht bij de geschillencommissie wonen moet neerleggen. U heeft nu zelf al in uw mail gezegd dat u al in een veel vroeger stadium de klacht hebt gemeld.
Als u een rechtsbijstandverzekering heeft, dan kunt u daar een beroep op doen.
Anders moet u zelf de gang naar de rechter zetten. Dan wordt het een afweging van het kostenplaatje en ook of u dit werkelijk gaat winnen, want anders bent u nog verder van huis.
Verder zal het van de houtsoort afhangen of dit 'normaal' is of niet.
[quote=dearagain schreef op zondag 29 sep 2013, 18:35]*slechte firma!
*wat is de naam en het adres van deze winkel?
Ah, zo doen we dat. Zonder enige kennis van zaken een winkel afserveren en omdat de argumenten ontbreken hangen we ze net zo lang aan de publieke schandpaal tot ze toegeven.
Noord Korea is een fijn vakantieland niet waar ?
[quote=user123 schreef op donderdag 3 okt 2013, 06:14][quote=dearagain schreef op zondag 29 sep 2013, 18:35]*slechte firma!
*wat is de naam en het adres van deze winkel?
Ah, zo doen we dat. Zonder enige kennis van zaken een winkel afserveren en omdat de argumenten ontbreken hangen we ze net zo lang aan de publieke schandpaal tot ze toegeven.
Noord Korea is een fijn vakantieland niet waar ?
Helaas word deze opmerking telkens herhaald als de naam en adres er niet bijstaat. Zeker een "standaard button" op toetsenbord van dearagain; zou niet mogen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
2 stoelen niet goed winkel doet niets wat kan ik nog doen
6 stoelen gekocht bij 2 is de vulling gezakt zouden omgeruild worden maar wordt niet gedaan
na veel gepraat konden we 6 nieuwe uitzoeken alles op papier gezet
nu blijkt dat dat ook niet gedaan wordt
wat kunnen we doen reageren doen ze niet aangetekende brief gedaan
maar geen antwoord
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer