ma
door margriet25 Sep 29, 2013 om 15:08
Huishouden & energie

Niet tevreden met klachtafhandeling

Wij hebben in december 2012 een eettafel gekocht, deze werd in januari 2013 geleverd. We zijn niet tevreden over hoe de tafel eruit ziet, wijkt teveel af van de tafel die we hebben gezien in de showroom. We hebben hierover in de winkel gesproken, via de mail inclusief foto's hebben we nogmaals onze klacht ingediend, op verzoek van de verkoopster. Winkel wil niets ondernemen mbt onze klacht. Hieronder de mailwisseling tussen ons en de winkel.


Door privéomstandigheden zijn wij wat laat met het indienen van onze klacht. Wij zijn destijds bij jullie in de winkel geweest. Daar werd ons verteld dat wij de klacht per mail in moesten dienen. Bij deze doen wij dat.

In december 2012 hebben wij deze tafel aangeschaft. Wij hadden deze in de winkel gezien en vonden hem erg mooi. Bij levering vonden we de tafel toch erg afwijken van het showmodel. De middelste twee planken in de tafel wijken erg af van de buitenste planken. Daardoor is het niet één geheel. Wij zijn twee keer bij jullie in de winkel geweest. De eerste keer werd ons verteld dat niet één tafel gelijk is. Daar kunnen wij inkomen. Hadden wij deze tafel die wij nu thuis hebben in de winkel gezien dan hadden wij deze niet uitgezocht.
We hebben een aantal foto’s bijgevoegd.

Over de andere aangeschafte meubelen zoals bank, salontafel en karpet zijn wij uiterst tevreden.

Hopelijk kunnen we tot een oplossing van onze klacht komen.

Wij hopen op een spoedige schriftelijke reactie van uw kant.

Beste Margriet,

We hebben uw klacht nogmaals bekenen en besproken met de fabrikant, we blijven van mening dat het erbij hoort en dat iedere tafel dezelfde uitstraling heeft, maar toch bijzonder is.
Goed blijven behandelen met houtzeep zal de tafel naar verloop van tijd egaler maken.

U kunt altijd nog even een flesje houtzeep op komen halen.

Met vriendelijke groet,

wellicht bestaat er een misverstand. Het gaat ons niet om eventuele kleurverschillen, maar om oneffenheden in de planken zelf. Met andere woorden er zitten “kuilen” in. Lijkt mij sterk dat die verdwijnen door er houtzeep op te smeren. Misschien dat je het even met eigen ogen moet gaan bekijken.

Met vriendelijke groet,

Margriet

Beste Margriet,

Oneffenheden, kuilen en verschil in planken en kleur is een kenmerk van deze tafels. Iedere tafel is anders.
Er zijn zelfs tafels met oneffenheden tot 7mm, ook dit hoort erbij.
Ten tweede is de tafel nu 9 maanden gebruikt.

We kunnen dit probleem helaas niet voor u oplossen.


Met vriendelijke groet,

Jammer dat jullie de klacht zo afhandelen. Wij beraden ons op verdere stappen.

Met vriendelijke groet,

Margriet

Hoe nu verder?? Wat kunnen we nog doen?? Er is ons nooit verteld dat er zulke grote verschillen zoals vermeld in de mail konden zitten, anders hadden we zeker voor een andere soort tafel gekozen.

787 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

valerius-2
door valerius-2 - Sep 29, 2013 om 15:14
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

Als de tafel in de showroom wel totaal anders dan u daar ook de verschillende kenmerken kunnen zien, omdat elke tafel anders ja en niet is verteld dat dat zo is dan zullen zij toch wat moeten doen. Maar omdat er zoveel verloren is gegaan zal het wel moeilijk worden om de zaken recht te zetten.
Ik denk dat alleen verborgen gebreken kans van slagen hebben in deze zaak.Dus echt wel die pas na een bepaalde tijd zichtbaar zijn geworden.

ltmvz
door ltmvz - Sep 29, 2013 om 16:04
949 Antwoorden / 18 Vragen
0

[quote=margriet25 schreef op zondag 29 sep 2013, 15:08]Wij hebben in december 2012 een eettafel gekocht, deze werd in januari 2013 geleverd.
Dit is het probleem: we zitten nu bijna in oktober 2013, privé-omstandigheden of niet.

edrick3
door edrick3 - Sep 29, 2013 om 16:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo margriet25,

Is de zaak aangesloten bij het CBW?
Dan zou je contact kunnen opnemen met de Geschillencommissie.

Suc6

tenormin
door tenormin - Sep 29, 2013 om 16:16
16895 Antwoorden / 108 Vragen
0

Afgezien van het feit dat je vrij laat je klacht indient, over welke houtsoort gaat het. Houtzeep word wel vaak gebruikt voor grenen en eiken maar als je oneffenheden hebt krijg je dat met houtzeep ook niet weg. Als het om krassen alleen zou gaan kan je Frisson gebruiken, maar nogmaals, de betreffende houtsoort is wel belangrijk te weten of "het hoort" of niet.

edrick3
door edrick3 - Sep 29, 2013 om 16:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

[quote=ltmvz schreef op zondag 29 sep 2013, 16:04][quote=Ymargriet25 schreef op zondag 29 sep 2013, 15:08]Wij hebben in december 2012 een eettafel gekocht, deze werd in januari 2013 geleverd.
Dit is het probleem: we zitten nu bijna in oktober 2013, privé-omstandigheden of niet.

TS schrijft: Wij zijn destijds bij jullie in de winkel geweest. Daar werd ons verteld dat wij de klacht per mail in moesten dienen.
Neem dus aan dat de klacht tijdig is ingediend, maar dat de mail later is gestuurd.

Sneller reageren was natuurlijk verstandiger geweest! (Daar heb je volkomen gelijk in).

Met vr.gr.

zoekster
door zoekster - Sep 29, 2013 om 18:34
10966 Antwoorden / 34 Vragen
0

De geschillencommissie kan een probleem worden, omdat je binnen drie maanden nadat je voor het eerst de klacht hebt gemeld een klacht bij de geschillencommissie wonen moet neerleggen. U heeft nu zelf al in uw mail gezegd dat u al in een veel vroeger stadium de klacht hebt gemeld.

Als u een rechtsbijstandverzekering heeft, dan kunt u daar een beroep op doen.
Anders moet u zelf de gang naar de rechter zetten. Dan wordt het een afweging van het kostenplaatje en ook of u dit werkelijk gaat winnen, want anders bent u nog verder van huis.

Verder zal het van de houtsoort afhangen of dit 'normaal' is of niet.

dearagain
door dearagain - Sep 29, 2013 om 18:35
2462 Antwoorden / 7 Vragen
0

*slechte firma!

*wat is de naam en het adres van deze winkel?

user123
door user123 - Oct 3, 2013 om 06:14
1346 Antwoorden / 3 Vragen
0

[quote=dearagain schreef op zondag 29 sep 2013, 18:35]*slechte firma!

*wat is de naam en het adres van deze winkel?

Ah, zo doen we dat. Zonder enige kennis van zaken een winkel afserveren en omdat de argumenten ontbreken hangen we ze net zo lang aan de publieke schandpaal tot ze toegeven.

Noord Korea is een fijn vakantieland niet waar ?

tenormin
door tenormin - Oct 3, 2013 om 12:48
16895 Antwoorden / 108 Vragen
0

[quote=user123 schreef op donderdag 3 okt 2013, 06:14][quote=dearagain schreef op zondag 29 sep 2013, 18:35]*slechte firma!

*wat is de naam en het adres van deze winkel?

Ah, zo doen we dat. Zonder enige kennis van zaken een winkel afserveren en omdat de argumenten ontbreken hangen we ze net zo lang aan de publieke schandpaal tot ze toegeven.

Noord Korea is een fijn vakantieland niet waar ?

Helaas word deze opmerking telkens herhaald als de naam en adres er niet bijstaat. Zeker een "standaard button" op toetsenbord van dearagain; zou niet mogen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Au
Autotje1 - Jul 24, 2024 om 21:43
Auto & vervoer

2e hands auto kapot met grote kosten

Maand geleden auto gekocht die binnen 24 uur mankementen vertoonde.
Garage heeft hem 'gemaakt', probleem was er echter nog steeds.
Auto heeft vervolgens een week daar gestaan was helemaal uit elkaar geweest en niets aan de hand (u kan veilig rijden mevrouwtje).
Omdat het onveilig voelde naar de officiële  dealer geweest o.a differentieel kapot totale kosten 11.000,-.
Nu moet ... Lees meer

An
Anja Sportel - Jul 25, 2024 om 17:06
Garantie & verzekeringen
Dynafix

Dynafix

Hoi.
Mijn zoon heeft in januari een nieuwe Samsung telefoon gekocht. Hij heeft hem 1 keer laten vallen in het begin helaas. Er zit een klein barstje bovenin de hoek. Hij doet het hier om enorm goed!! 
Tot ongeveer 4 weken geleden wil hij niet meer opladen. Dus waarschijnlijk ligt dit aan het oplaadpunt, hebben al heel wat laders getest.
Dynafix heeft de telefoon gehaald en wij hebb ... Lees meer

ia
iaresibel - Jul 26, 2024 om 16:07
Garantie & verzekeringen

Verzekeraar wil schade kapotte waterleiding niet dekken

Goedemiddag,

Vorige week heb ik een lekkage ontdekt nadat ik waterschade aan de muur zag. Die avond heb ik direct de hoofdkraan dichtgedraaid en de volgende ochtend een loodgieter gebeld. Hij vertelde dat de lekkage in de kruipruimte zit en dat dit ook zonder twijfel vergoed zal worden door de verzekeraar. Ik heb een schadeclaim ingedient bij de verzekeraar met de melding dat de lekka ... Lees meer