Nieuwe leverancier kan meterstanden toch aanpassen?
Ik heb een foutieve meterstanden nota ontvangen
De netbeheerder Essent heeft er een potje van gemaakt, nu lijkt het of ik over enkele jaren maar 600 KWH verbruikte en daarna 6000kwh
dus geld terug van leverancier die mij in eerdere jaren van stroom heeft voorzien en heeeel veel betalen aan de nieuwe
Dit klopt en deugt niet en kost mij veel geld niet alleen aan de enorme kosten tijd, prints etc maar ook aan het gegeven dat de stroom omhoog gegaan is en dat ik gewoon voor ongeveer 2000 KH per jaar wil betalen dan klopt het en heb ik geen reuze verschillen
Dit is toch zo? Greenchoice kan zich toch niet drukken (is nieuwe leverancier maar niet lang meer als het zo doorgaat) Zij moeten de meterstanden toch aanpassen en evt geld terugstorten als dit aan hen betaald is en aan de andere leverancier betaald had moeten zijn???????
WEER NAAR DE SGC getver ik blijf bezig
Beste mr. Jelle,
Ik zie dat je al eerder een vraag had gesteld mbt de meterstanden. Voor de zekerheid geef ik je nogmaals mijn antwoord.
Wanneer een consument veranderd van leverancier moet dit worden goedgekeurd door de netwerkbeheerder. De beheerder van de meter die bij u in huis hangt.
Eerst wordt er een datum vastgesteld, deze dient goedgekeurd te worden door de netbeheerder en deze wordt naar beide (oude en nieuwe) leveranciers doorgegeven via een landelijk berichtenverkeer. Wanneer dit gebeurd is krijgt u een brief van de nieuwe leverancier dat uw levering vast staat en u een meterstand door dient te geven rond de datum van de werkelijke switch.
Deze meterstand moet binnen 15 (werk)dagen, dat weet ik niet precies, bij uw Greenchoice moet dit bekend zijn. Gebeurd dit niet dan mag uw netbeheerder adhv van het standaard jaarverbruik op uw woning een berekening maken van de meterstand op de switchdatum. Deze meterstand wordt ook in het landelijke berichtenverkeer verwerkt.
Vervelende is dat het standaard jaarverbruik van veel mensen afwijkt. Daarom kunt u in deze situatie een verzoek doen bij de nieuwe leverancier tot correctie vd beginstand. Alléén de nieuwe leverancier mag namelijk de netbeheerder vragen de stand te wijzigen in het landelijke berichtenverkeer.
Voor wijziging moet er een minimaal verschil zijn bij stroom van minimaal 25 % van het standaard jaarverbruik, bij de netbeheerder die voor mij bekend is. Wellicht is dit bij uw netbeheerder anders. Dit kunt u navragen bij de nieuwe leverancier.
Vervelende is natuurlijk dat u eerst die hoge rekening dient te betalen bij de oude leverancier. Dit is niet om u te pesten. Geval is dat bij switches alles nog langzaam verloopt door de liberalisering. Wanneer uw nieuwe leverancier een verzoek indient voor wijziging van de meterstand, maar er gebeurd niets mee moet Geenchoice het verbruik alsnog betalen. Als zij u dus uitstel geven en er komt geen correctie kost dit heel veel geld. Zeker met de enorme concurrentie tussen leverancier en daardoor veel switches op dit moment.
Hopelijk heeft u hier iets aan. het is een lang verhaal, maar wel duidelijk meen ik...
En inderdaad dit overkomt veel mensen. Ik vind dit persoonlijk vooral de schuld van de overheid. Zij hadden eerst met de netbeheerders en leverancier om tafel moeten gaan zitten om dit (en andere problemen bij switches) te voorkomen. Op deze manier wordt het echt een zootje!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Factuur onterecht ontvangen
Situatie:
- onlangs is er lekkage geweest op de 2e verdieping en is er een bedrijf gebeld, deze zouden langskomen en kijken of het ook hersteld kan worden (kapotte dakpan?).
- het bedrijf is geweest maar ze hebben de dakpan niet rechtgelegd, ze zijn met ladder niet verder gekomen dan de dakgoot aangezien ze het een te stijl dak vonden
- er blijkt meer aan de hand te zijn dan allee
...
Lees meer
Beeindigen ov chipkaart expres ingewikkeld
Hoi, een ov-chipkaart heeft een houdbaarheidsdatum. Alleen dat is al een zinloze aanslag op het milieu, maar dat even ter zijde. Mijn ov-chipkaart is bijna eindig, dus ontving ik automatisch een nieuwe kaart. Deze nieuwe kaart vervangt de oude. Fysiek gebeurd dit dus vanzelf maar achter de schermen blijft een resterend saldo van €35 achter op mijn oude kaart. Daar wordt niet over gerept. Om ... Lees meer
Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is
Hallo,
Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?
Wij vinden d
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer