jc
door jcaspers Mar 4, 2006 om 19:16
Huishouden & energie

Nieuwe leverancier kan meterstanden toch aanpassen?

Ik heb een foutieve meterstanden nota ontvangen


De netbeheerder Essent heeft er een potje van gemaakt, nu lijkt het of ik over enkele jaren maar 600 KWH verbruikte en daarna 6000kwh


dus geld terug van leverancier die mij in eerdere jaren van stroom heeft voorzien en heeeel veel betalen aan de nieuwe


Dit klopt en deugt niet en kost mij veel geld niet alleen aan de enorme kosten tijd, prints etc maar ook aan het gegeven dat de stroom omhoog gegaan is en dat ik gewoon voor ongeveer 2000 KH per jaar wil betalen dan klopt het en heb ik geen reuze verschillen


Dit is toch zo? Greenchoice kan zich toch niet drukken (is nieuwe leverancier maar niet lang meer als het zo doorgaat) Zij moeten de meterstanden toch aanpassen en evt geld terugstorten als dit aan hen betaald is en aan de andere leverancier betaald had moeten zijn???????


WEER NAAR DE SGC getver ik blijf bezig

342 1 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sh
door shopaholic - Apr 2, 2006 om 20:13
5 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste mr. Jelle,


Ik zie dat je al eerder een vraag had gesteld mbt de meterstanden. Voor de zekerheid geef ik je nogmaals mijn antwoord.


Wanneer een consument veranderd van leverancier moet dit worden goedgekeurd door de netwerkbeheerder. De beheerder van de meter die bij u in huis hangt.


Eerst wordt er een datum vastgesteld, deze dient goedgekeurd te worden door de netbeheerder en deze wordt naar beide (oude en nieuwe) leveranciers doorgegeven via een landelijk berichtenverkeer. Wanneer dit gebeurd is krijgt u een brief van de nieuwe leverancier dat uw levering vast staat en u een meterstand door dient te geven rond de datum van de werkelijke switch.


Deze meterstand moet binnen 15 (werk)dagen, dat weet ik niet precies, bij uw Greenchoice moet dit bekend zijn. Gebeurd dit niet dan mag uw netbeheerder adhv van het standaard jaarverbruik op uw woning een berekening maken van de meterstand op de switchdatum. Deze meterstand wordt ook in het landelijke berichtenverkeer verwerkt.


Vervelende is dat het standaard jaarverbruik van veel mensen afwijkt. Daarom kunt u in deze situatie een verzoek doen bij de nieuwe leverancier tot correctie vd beginstand. Alléén de nieuwe leverancier mag namelijk de netbeheerder vragen de stand te wijzigen in het landelijke berichtenverkeer.


Voor wijziging moet er een minimaal verschil zijn bij stroom van minimaal 25 % van het standaard jaarverbruik, bij de netbeheerder die voor mij bekend is. Wellicht is dit bij uw netbeheerder anders. Dit kunt u navragen bij de nieuwe leverancier.


Vervelende is natuurlijk dat u eerst die hoge rekening dient te betalen bij de oude leverancier. Dit is niet om u te pesten. Geval is dat bij switches alles nog langzaam verloopt door de liberalisering. Wanneer uw nieuwe leverancier een verzoek indient voor wijziging van de meterstand, maar er gebeurd niets mee moet Geenchoice het verbruik alsnog betalen. Als zij u dus uitstel geven en er komt geen correctie kost dit heel veel geld. Zeker met de enorme concurrentie tussen leverancier en daardoor veel switches op dit moment.


Hopelijk heeft u hier iets aan. het is een lang verhaal, maar wel duidelijk meen ik...


En inderdaad dit overkomt veel mensen. Ik vind dit persoonlijk vooral de schuld van de overheid. Zij hadden eerst met de netbeheerders en leverancier om tafel moeten gaan zitten om dit (en andere problemen bij switches) te voorkomen. Op deze manier wordt het echt een zootje!

Groetjes, Shopaholic

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Br
Brko - Sep 21, 2024 om 21:58
Geldzaken & recht

Factuur onterecht ontvangen

Situatie:
- onlangs is er lekkage geweest op de 2e verdieping en is er een bedrijf gebeld, deze zouden langskomen en kijken of het ook hersteld kan worden (kapotte dakpan?). 
- het bedrijf is geweest maar ze hebben de dakpan niet rechtgelegd, ze zijn met ladder niet verder gekomen dan de dakgoot aangezien ze het een te stijl dak vonden
- er blijkt meer aan de hand te zijn dan allee ... Lees meer

sn
snokiedeath - Sep 10, 2024 om 18:12
Auto & vervoer

Beeindigen ov chipkaart expres ingewikkeld

Hoi, een ov-chipkaart heeft een houdbaarheidsdatum. Alleen dat is al een zinloze aanslag op het milieu, maar dat even ter zijde. Mijn ov-chipkaart is bijna eindig, dus ontving ik automatisch een nieuwe kaart. Deze nieuwe kaart vervangt de oude. Fysiek gebeurd dit dus vanzelf maar achter de schermen blijft een resterend saldo van €35 achter op mijn oude kaart. Daar wordt niet over gerept.  Om ... Lees meer

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer