ar
door ariens_1 Mar 4, 2012 om 21:34
Huishouden & energie

Nuon & liander twee keer meterstand opgeven?

Ik woon in een gesplitst huis met drie meters voor stroom.
Ik betaal NUON voor gas/electra.
Heb aan Nuon mijn jaarlijkse meterstanden doorgegeven en jaar nota's ontvangen;
Nu komt liander door met vraag meterstand voor 1 (een) van de meters (opname nummer 13134712)
Ik dacht dat NUON ook de netbeheerder kosten berekende/doorbetaald, waarom dan dezelfde info aan Liander sturen.
Waarom komt Liander door met een (1) meterstand kaart en niet drie?

9281 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

audb
door audb - Mar 5, 2012 om 12:07
1668 Antwoorden / 5 Vragen
0

Het kan gaan om een controle of omdat ze twijfelen aan de juiste meterstand.
Maar voor de zekerheid zal ik als ik u was de standen doorgeven Nuon kennende zijn ze heel goed om boetes op te leggen als iets niet gebeurt vandaar dat ik snel over gestapt ben naar Oxxio daar heb "slimme meters" gekregen waardoor ik geen gegevens meer hoef door te geven en later ben ik overgestapt naar Energie Direct.
En ja energie direct is VEEL goedkoper dan Nuon

bm
door bmtrommelen - Mar 5, 2012 om 12:12
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Bij mij wordt de meterstand ook door de leveranciers (water/Waterschap, gas/Greenchoice en electriciteit/Eon) gevraagd en het bedrijf (Endinet) die de meters heeft geplaatst.
Hoe zit dat?

En laatst is er een nieuwe watermeter geplaatst. Voordat ik water had gebruikt, had de meter al 90 liter verbruik aangegeven. Ik had dit meteen doorgegeven en laten weten dat ik dat niet ga betalen. Toch werd daar alleen op gereageerd dat er 90 liter door de meter is gekomen en ik gewoon moet betalen.
Kan dat?
Kloppen die meters wel?

anduril
door anduril - Mar 5, 2012 om 12:20
167 Antwoorden / 1 Vragen
0

Nuon vraagt de meterstanden om de jaarnota te kunnen opmaken en Liander vraagt op een ander tijdstip de meterstanden voor haar eigen administratie. Lekker handig! Dan loop je nog - zoals in mijn geval - de kans dat Nuon verkeerde, op de administratie van Liander gebaseerde en geëxtrapoleerde meterstanden hanteert voor de jaarnota. Dan moet je weer mailen voor een correctie en als die - afhankelijk van de 'welwillendheid' van Liander! - wordt doorgevoerd stuurt Nuon een nieuwe jaarnota, zonder de onjuiste jaarnota te crediteren of vervallen te verklaren. Is dat dom? Nee, dat is stupide. Boekhouden les 1!

jantje7
door jantje7 - Mar 5, 2012 om 13:18
1459 Antwoorden / 23 Vragen
0

[quote=bmtrommelen schreef op maandag 5 mrt 2012, 12:12]Bij mij wordt de meterstand ook door de leveranciers (water/Waterschap, gas/Greenchoice en electriciteit/Eon) gevraagd en het bedrijf (Endinet) die de meters heeft geplaatst.
Hoe zit dat?

En laatst is er een nieuwe watermeter geplaatst. Voordat ik water had gebruikt, had de meter al 90 liter verbruik aangegeven. Ik had dit meteen doorgegeven en laten weten dat ik dat niet ga betalen. Toch werd daar alleen op gereageerd dat er 90 liter door de meter is gekomen en ik gewoon moet betalen.
Kan dat?
Kloppen die meters wel?

Ja, 90 liter water kost toch zeker (bij een m3 prijs van € 0.42) 0,090 x 0,42 = 4 euro cent. Zou dit zeker in mindering brengen.

Jantje

Vattenfall Medewerker
door Vattenfall Medewerker - Mar 5, 2012 om 13:40
118 Antwoorden / 0 Vragen
0

Geachte Ariens,

In uw bericht stelt u enkele vragen over de meterstanden. Graag ga ik hier op in.

METERSTANDEN
De regionale netbeheerders beheren de meterstanden. De leveranciers hebben de meterstanden ook nodig voor het factureren van energie. Beiden kunnen u dus om de meterstanden vragen. Dit kan verschillende oorzaken of redenen hebben. Hier vindt u meer informatie http://bit.ly/zkN0Qs hierover. Eens in de paar jaren stuurt de netbeheerder een meteropnemer om de meter zelf af te lezen.

GEGEVENS
Om voor u na te kijken wat in dit geval de precieze oorzaak is geweest, kunt u uw klant- of adresgegevens via een privé bericht sturen.

Met vriendelijke groet,

Suraya
Nuon Webcare

anduril
door anduril - Mar 5, 2012 om 15:07
167 Antwoorden / 1 Vragen
0

@jantje7
Al is het bedrag gering, de fout blijft even groot. Precies de reactie van de waterboer maakt dat je er geen genoegen mee neemt. Al te vaak wordt de klant afgebluft door dit soort horkerige monopolistische instanties. Als het andersom zou zijn geweest, dan staan ze meteen op de stoep met aanmaningen en bedreigingen.

ko
door kobje - Mar 5, 2012 om 15:53
8 Antwoorden / 1 Vragen
0

Dit verhaal is niet nieuw, Essent en Enexis doen het zelfde, ik heb Essent hierop aangesproken er zijn dus 2 kaarten (meterstanden/ eindafrekening) verstuurd maar Essent tellen alleen de standen van hun kaart/pc!.
Beste Vara ik heb jullie einde 2011 een klacht gestuurd over Enixis omdat mijn buurvrouw op hoge leeftijd( alleenstaande) een te hoge eind afrekening had en mogelijk iets mis is met de meter, maar Enexis komt alleen bij betaling van bijna 200 euro kijken of de meter afwijkt/defect is! anders bekijk het maar. Energiebedrijven/netwerkbeheerders vergelijk ik met politiek een corrupte bende, vroeger betaalde we wat we verbruiken nu komen er door onze lieve overheid belastingen extra bij! Zo zie ik dat ook met de eigen bijdrage zorg NIET NODIG volgens deskundigen, we mogen voor andermans schulden /crisis opdraaien.

viejo
door viejo - Mar 6, 2012 om 19:59
63 Antwoorden / 4 Vragen
0

Voor mijn eigen administratie vul ik ook de eerst-opgevraagde meterstanden in + de datum. Deze standen stuur ik naar ieder vrager. Het blijft zo overzichtelijk en eenvoudig.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Da
Dave007 - Jun 22, 2024 om 11:53
Geldzaken & recht

Aegon woeker polis

ik had een woeker polis van Aegon en heb me aangesloten bij woekerpolis.nl
Aegon is met een zak geld over de brug gekomen.

wanneer hoor je wat van de stichting woekerpolis.nl of je aan de eisen voldoet en wat het bedrag is?
of wanneer hoor je zo ie zo iets?
op tv hadden ze er over een paar maanden, maar we zijn nu ruim een half jaar verder ... Lees meer

mgroen
mgroen - Jun 23, 2024 om 19:11
Huishouden & energie

bouwer plaatst geen Douche WTW installatie

Ik zit met het volgende:

ik ben koper van een nieuwbouwwoning, onderdeel van een nog te realiseren nieuwbouwproject van in totaal 75 woningen.
Start bouw verwacht najaar 2024. Mijn woning zal voorzien worden van zonnepanelen, warmtepomp en 200 liter boiler. En is geen douche WTW (DWTW) installatie voorzien. Deze wordt ook niet als optie aangeboden in een meerkeuze/meerwerk lijst. ... Lees meer

M
M Bourgondien - Jun 21, 2024 om 11:57
Auto & vervoer

Scootmobiel ellende

21-06-2024   Goede morgen   Wij mijn man en ik rijden beide een scootmobiel vanuit de gemeente Heiloo WMO op zich zijn wij er blij mee dat die mogelijkheid bestaat .   Ik rijd al 26 jaar en mijn man 11 jaar   in het verleden bij Hulpmiddelencentrum ook het een en ander meegemaakt 3x een wiel verloren onder het rijden (3 wieler) en dat de scootmobiel of bij het sturen naar links of naa ... Lees meer