ka
door kassielinda Feb 22, 2006 om 00:27
Huishouden & energie

Nuon verkopers aan de deur

Vandaag had ik twee man sterk aan de deur, ze kwamen gelijk met de deur in huis vallen, u heeft  Eneco als gas leverancier ik ja nou en..

deze man van nuon vertelde mij dat ze vandaag in onze regio een actie hadden als wij alle  producten onder zouden brengen bij de nuon ze ons 1 cnt korting konden geven per m3 op gas, tarieven konden afgeven voor 10 jaar lang vast enz enz

dus ik zeg tegen deze heren dank u voor uw informatie als ik er interesse in heb neem ik contact met u op of lees even wat op internet maar dat was allemaal niet mogelijk ik moest direct beslissen, direct een contract ondertekenen en er was niets over deze actie te vinden op internet...

Toen ik zei dit beslis ik niet alleen en moet het even met de achterban over hebben vroeg men nog hoe laat is hij thuis en dan komen we weer langs... niet meer gezien.

Ik vind dit een zeer opdringerig iets, en raar dat er niets op internet te vinden is over deze actie.

wie o wie herkent dit verhaal en is er op ingegaan ??

grt Linda

5391 5 Rapporteer

hutch
door hutch - Feb 22, 2006 om 09:41
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Hallo Linda,

jij hebt goed gereageerd. Maar goed dat je sterk in de schoenen stond. Laat je nooit overrompelen door dit soort figuren. Dit is een agressieve wijze van "verkopen". Dit is een soort "overval-techniek". Sommigen zullen tekenen en achteraf spijt hebben.

Ik neem aan dat zij inderdaad wel voor de Nuon werken. Deze figuren werken op deze wijze, omdat zij betaald krijgen per contractant. En hier hoeft ook niets van op internet te staan, dat gebeurt wel vaker, niet alleen bij Nuon.

Dus zullen zij altijd wat druk proberen uit te oefenen (om het maar netjes uit te drukken).

Mocht er ooit weer iemand aan de deur komen en vragen gaan stellen... mijn advies is, geef nooit antwoorden, maar stel altijd wedervragen.

Bijv.: is Eneco uw leverancier? - Waarom vraagt u dat? enz. enz.

En aan het eind, als jij alles weet en je hebt geen interesse, is dat figuur niets wijzer geworden, maar jij wel.....

Gr. Hutch

cc
door cccnuon - Feb 22, 2006 om 19:06
11 Antwoorden / 0 Vragen

ik werk voor nuon maar herken ons bedrijf niet in deze werkwijze
nuon werkt voor het werfen van klanten met extrene bedrijven maar er is een strikte werkwijze en daar staat de klant centraal.

daarom vraag ik u op de site van nuon het klachten formulier in te vullen
1) het betreft iemand van nuon en deze word dan tot de orde geroepen
2) het betreft iemand van een ander bedrijf en dan zal nuon dit onderzoeken

in elkgeval excusses voor het ongemak

mr
door mr - Feb 22, 2006 om 23:07
26 Antwoorden / 6 Vragen

het kan best zijn dat deze heren van de nuon waren en uw reactie op hun opdringerige verkoop gedrag is precies wat ik ook altijd doe. Overigens is het vreemd dat als deze actie daadwerkelijk van de nuon afkomstig is er niets op de internetsite zou staan. Bij deze opmerking zou bij mij de alarmbel gaan rinkelen.....vreemde zaak voor zo'n groot bedrijf.

een andere mogelijkheid is dat dit duo niets met de nuon van doen heeft, maar op deze wijze toegang probeert te krijgen tot uw woning voor een of andere oplichtings- of beroveingstruc. Dat hoor je wel vaker dat dit onder het mom van de 'meteropnemer' of een andere medewerker van een bekend bedrijf gebeurd. dit soort praktijken steken met enige regelmaat weer de kop op.

Altijd oppassen dus, maar dat heeft u gelukkig gedaan.

mr

ka
door kassielinda - Feb 22, 2006 om 23:14
7 Antwoorden / 8 Vragen

beste meneer van de Nuon u hoeft geen excuses te maken hoor, maar ik ben van mening dat deze manier van diensten aanbieden averechts werkt.

Uiteraard heb ik gevraagd naar een ID en ik zag dat deze meneer een Nuon- batch had en hij was gekleed van top tot teen in een Nuon geel/paars outfit

omdat er een meneer met een 3 delig kostuum naast hem stond en niets zei denk ik zelf dat hij een accountmanager was die aanwijzingen gaf aan de desbetreffende meneer die mij te woord stond om zo goed mogelijk te kunnen scoren.

Uiteraard heb ik gezegd dat het geen goede zaak is dat er niets op internet te vinden is over deze actie, en ik vond het zeer opdringerig

deze meneer ratelde achter elkaar zijn verhaal door, had altijd wel een passend antwoordt in zijn voordeel klaar.

Al met al ben ik van mening dat het averechts werkt om zo opdringerig langs de deuren te gaan, want ik wist van mezelf al komt hij terug dan doen we de deur niet open.

Grt Linda

cc
door cccnuon - Feb 24, 2006 om 18:14
11 Antwoorden / 0 Vragen

een nuon id kaart heeft de grote van een creditcard en is gedeeltelijk doorzichtig.
ook vind u op deze pas een foto

de medewerker die u beschrijft was geheel gekleed in nuon kleding en dat vind ik vreemd
aangezien de aanbieding die de heren doen niet van nuon komt!
daarom twijfel ik er aan of we het hebben over een collega van mij

vandaar ook mijn verzoek om een klachtenformulier in te vullen, dan word er actie ondernomen