david van dijk
door david van dijk Jan 24, 2018 om 19:32
Huishouden & energie

OPLICHTING OXXIO

BETAAL EERSTE MAANT 70 EURO  EN DE 2 DE MAAND 76 EURO MAAND EROP OOK WEER EN BEDRAG EN JE GEBRUIKT TOTAAL GEEN KACHELOF GAS ZELFS ALS JE DE KRAAN DICHT HEBT WORD ER TOCH GAS VERBRUIKT VIA DE APP EN REKENING DAT IS ERG RAAR ALS JE MAAND WEG BENT EN ALLES AFLUIT EN TOCH EN REKENING GRIJGT VAN 138 60 CENT EN ALS JE DE KLANTENCURFES MOET GELOVEN DAN IS ALLES GEREGELD EN KOMT ER WEER EN SPOOKNOTA AAN DIT ZIJN DE GROOTSTE OPLICHTERS

GR DAVID

4033 10 Rapporteer

Topantwoord

ne
door neodutchio - Jan 24, 2018 om 19:35
5165 Antwoorden / 12 Vragen

De verkoper van uw toetsenbord heeft u ook opgelicht. Deze is besmet met de capslockvirus.

Over welke kraan heeft u het? En als u niet thuis bent kan er wel degelijk gas verbruikt worden. De ketel slaat gewoon aan als de temperatuur in huis te laag wordt. En als u een ketel heeft wordt het water af en toe bijgewarmd.
En wat het verbruik op de rekening? Of was het verbruik nihil en is de rest belastingen en vaste kosten?

Uw relaas geeft meer vragen dan dat u een nuttig antwoord zou kunnen krijgen.Daarbij heet het hier 'Vraag en Beantwoord', niet 'Pleur je Gezeur'.

david van dijk
door david van dijk Jan 24, 2018 om 19:40
1 Antwoorden / 1 Vragen

ja zie beetje wazig sorry nee ben vaak weg dan sluit ik alles af de gaskraan stroom en aan het einde van het jaar nog toe betalen

ne
door neodutchio Jan 24, 2018 om 19:44
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Als uw voorschot niet voldoende is moet u bijbetalen. En alles afsluiten als u weg bent is niet slim. Des te harder moet de ketel werken om alles weer op temperatuur te krijgen. Veel beter is om de thermostaat op een vaste temperatuur te zetten.

Gr
door Grunn1 Jan 24, 2018 om 19:54
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Je betaald altijd bij wel of geen gebruik je aansluitkosten en belasting. Het grootste deel van een jaarafrekening bestaat uit kosten die niets met je verbruik hebben te maken maar vooral om de belastingspot te spekken. Ohja daar kom je niet onderuit tenzij je je laat afsluiten van gas en licht, kost je trouwens ook honderden euro’s .

tijger1
door tijger1 - Jan 24, 2018 om 19:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar op uw afrekening staat het verbruik en de standen. Zijn de standen correct? Dan hebt u dat verbruikt. Zijn de standen geschat? Kijk dan eens op uw meters.

Noteer zelf eens eens per week de standen, laat die app maar.

Maar u beweert nogal wat met oplichters, ook in uw reactie bij Eneco. Heel ongepast.

david van dijk
door david van dijk Jan 24, 2018 om 19:59
1 Antwoorden / 1 Vragen

spooknota's als je belt naar de klantencervrs dan word er geen gehoor aan gegeven essent daar kwam altijd geld terug en de eindjaars afrekening  en dan moet je bijna 500 euro extra bij betalen  en deurwaarders kosten dat kan echt niet eneco is het hoofd bedrijf van oxxio

jo
door jorisw Jan 24, 2018 om 22:59
4340 Antwoorden / 1 Vragen

@David: is het nu echt teveel moeite om een fatsoenlijke Nederlandse zin te schrijven zoals je dat op school hebt geleerd?

simon55
door simon55 - Jan 24, 2018 om 19:57
1556 Antwoorden / 5 Vragen

U hoeft niet zo te blerrén hier, misschien bent u zelf wel n oplichter.

david van dijk
door david van dijk Jan 24, 2018 om 20:02
1 Antwoorden / 1 Vragen

Lieve mensen, Oxxio.... ik zou zeggen NIET aan beginnen,
Ramon Knol uit in de buurt van deventer, 22 januari 2018

Ik betaalde eerst rond de 70 euro per maand dan kon je zien op de app, maar elke maand ging dat bedrag iets om hoog, 75, 80, 88, 92 ect, dat was eind Dec 2016, ik verbruik steeds minder omdat ik meer van huis ben, maar die rekeningen gaan wel elke maand omhoog,

ik woon alleen, heb NOOIT de verwarming aan, en ik kook op een Elektrische Kookplaat, die verbruikt dus geen gas,

afgelopen 14 tot 17 Jan was ik niet thuis, had de Gas kraan al dicht gedraaid, maar App geeft aan dat ik wel verbruikt heb , daar klopt natuurlijk gewoon weg niks van,

dan hebben zei ook al heel leuk en aardig de jaar afrekening berekend, waar op staat dat ik 700 mag bij betalen, Enexis er bij gehaald, omdat ze aan gaven dat er ook een storing in de kast zat, hen het verhaal uitgelegd en vertelde me dat ze dat helemaal niet hoeven te doen omdat er een slimme meter in zit... onzin dus Maar Oxxio gaat simpelweg wel schatten wat je verbruikt, dus ik heb al een heel erg slecht gevoel dat ik als nog lekker kan gaan bij betalen,

en dan kan fluiten na mijn centen,

ik ben al van plan over te stappen naar een andere leverancier, die wist me ook te vertellen dat die cijfers niet klopten van Oxxio

en door dit soort ongein komen vele gezinnen mooi in de problemen,

Dit bericht krijgt nog een staartje ik zal mijn update geven eind mei

Reactie van Oxxio , 23 januari 2018

Beste,

Bedankt voor jouw het delen van jouw ervaring. Meer dan vervelend dat er zoveel onduidelijkheden zijn met betrekking tot het tonen van het verbruik, en de betrouwbaarheid hiervan, binnen ons app. Dit lezen we niet graag. Wel gaan we heel graag met je in gesprek om uit te zoeken waar dit misgaat en wat er aan de hand is. Wil je ons om die reden een bericht sturen via ons Facebook- of Twitterkanaal?

Groet,

Oxxio Webcare

Reactie van Oxxio , 23 januari 2018

Beste Ramon,

Erg vervelend om te vernemen dat de jaarnota zo hoog is uitgevallen. Heb je dit ook al met ons besproken? Wij helpen je graag verder. We zien jouw gegevens graag via Facebook Messenger tegemoet of je kunt ons telefonisch bereiken via 088 - 89 55 999, zodat we ervoor kunnen zorgen dat wij dit uitzoeken en je kunnen voorzien van een terugkoppeling.

Met vriendelijke groet,

Oxxio Webcare

Reactie Ramon Knol uit Omgeving Deventer, 23 januari 2018

Ja ik heb bijna wekelijks contact gehad met jullie, Via de app, en ook elke keer lijkt het net als of jullie niet lezen wat ik daar schrijf,

En wat ik daar uit hoor is dat ik eigenlijk gewoon maar mag gaan betalen want het probleem blijkt nooit bij jullie te liggen, altijd maar door sturen naar Enexis.

ik word daar erg moe van,

Ik heb geen twitter of Facebook, en ik was ook niet van plan der 1 aan te maken,

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Prijs aanvraag bij lager dan bij de overeenkomst
Gerrits uit Almelo, 16 januari 2018

Oxxio geeft de prijs bij aanvraag lager op dan de overeenkomst, vind ik bijzonder jammer.

Frans

Reactie van Oxxio , 17 januari 2018

Beste Frans,

Bedankt voor jouw feedback. Ontzettend zonde natuurlijk dat er onduidelijkheid is ontstaan over de tarieven. Is dit je niet opgevallen in de bevestiging die je van ons hebt ontvangen? Mocht er namelijk iets niet kloppen aan de overeenkomst dan kun je dit binnen 14 dagen annuleren. We kijken uiteraard graag met je mee. Daarvoor hebben we wel je gegevens nodig. Wil je ons daarom een privébericht sturen via Facebook, Twitter? De interactie op die kanalen ligt hoger.

Groet,

Sabrina

Eneco Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Tevreden
John uit Helmond, 8 januari 2018

Ik ben al 7 jaar bij Oxxio.

Ik heb nooit problemen. Krijg elk jaar een mooi nieuw tarief en cashback.

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Eindnota van Oxxio na overstappen andere leverancier
Marieke uit Doetinchem, 29 december 2017

Ik had een contract afgesloten bij Oxxio voor 2 jaar, altijd kreeg ik op mijn jaarnota geld terug. Nu 2,5 jaar verder overgestapt naar een andere energiemaatschappij. Krijg ik een eindnota binnen van Oxxio en wordt er €134,- van mijn rekening geschreven.

Reden: 1.Leveringskosten stroom en gas en

2.Overige producten en diensten van Oxxio????

Waar komen deze bedragen vandaan? Mag Oxxio zomaar dit van mijn rekening halen? Ik heb 2,5 jaar altijd netjes betaald en kreeg altijd geld terug, minimaal boven de €100,-.. Mijn contract netjes uitgezeten en ineens een eindnota. Ik was altijd tevreden maar raadt Oxxio niet meer aan vanaf nu, niemand wil voor verassingen komen te staan en zeker niet op deze manier.

Reactie van Oxxio , 2 januari 2018

Beste,

Jammer om te vernemen dat je bent overgestapt!

Op de eindnota specificeren wij de kosten. Heb je die ontvangen? Mogelijk ligt het aan de tijd van het jaar dat je over bent gestapt wat net niet lekker in lijn viel met de jaarnota, of zijn er andere kosten berekend. Als we je meer duidelijkheid kunnen geven dan helpen we je graag als je ons contact via Facebook Messenger.

Met vriendelijke groet,

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Zeer ontevreden
Jasmijn uit Nieuwegein, 28 november 2017

Vele jaren al klant bij Oxxio, maar nu erg ontevreden geraakt.

Zal concreet toelichten waarom; de laatste periode komen steeds meer rekeningen om de hoek kijken, voorbeeld nog 1 openstaand van JUNI?! Hoezo dat?!

Tevens meerdere malen telefonisch contact gehad te hebben ( met verschillende personen) wordt er niets geregistreerd in het systeem van gemaakte afspraken/ gespreksonderwerpen. Conclusie mijn woord tegen die van hun, ik sta automatisch in mijn onrecht en zaken worden niet netjes afgehandeld, neem dit oxxio zeer kwalijk!

Communicatie zeer slecht!!!!

Wij gaan nu maar alles betalen en zeker overstappen, raad oxxio niet aan!

Reactie van Oxxio , 1 december 2017

Goedemorgen Jasmijn,

Wat jammer dat je dit zo hebt moeten ervaren. Mijn excuses hier voor!

Ik ga graag na wat er hier nu mis gaat en kijk dan wat er nog mogelijk is.

Zie jij kans om contact op te nemen via Facebook of Twitter? Wil je dan je klantnummer en verdere uitleg geven over de gang van zaken?

Met vriendelijke groet,

Vincent

Oxxio Webcare

Reactie Ramon uit Olst, 22 januari 2018

waarom mogen we niet weten hoe dit verder loopt? ik lees twee berichten en bij alle twee weet Oxxio niet hoe het kan en lokken ze je weg van deze website, ik wil dan ook graag lezen waar de fout ligt, en waarom Dit kan gebeuren

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Webcareteam Oxxio
John v/d Kamp uit Barendrecht, 6 november 2017

Als ik zo de ervaringen van mensen die bij bij Oxxio een contract hebben/hadden doorlees, kan ik niet anders dan tot de conclusie komen dat er bij Oxxio heel wat zou kunnen worden verbeterd als het gaat om de communicatie met hun klanten. Ook valt het me op dat er nogal wat mensen bij het 'Webcareteam' werkzaam zijn. Komt dit door het grote verloop onder het personeel (zo ja: hoe komt dit?) of zijn er zo enorm veel klachten? In alle gevallen: blij dat ik geen klant ben!!

Wat natuurlijk ook van de gekke is, is dat je via Facebook of Twitter contact met ze kunt opnemen als er problemen zijn. Het komt kennelijk niet bij ze op dat er heel veel mensen zijn die deze (a)-sociale media niet willen gebruiken. Het lijkt er sterk op dat ze liever geen 'lastige' klanten aan de telefoon hebben en da's natuurlijk veelzeggend . . .

Reactie van Oxxio , 7 november 2017

Beste John,

Bedankt voor het delen van jouw review. Ik kan me voorstellen dat negatieve ervaringen van anderen jouw mening over Oxxio kunnen beïnvloeden. Ik wil graag benadrukken dat wij open en duidelijke communicatie erg belangrijk vinden.

We nodigen je dan ook graag uit voor een verder gesprek hierover. Dat kan zoals bekend via een privébericht op Facebook of Twitter, maar zeker ook telefonisch op 088 89 55 999 (je betaalt je gebruikelijke belkosten). We spreken je graag!

Groet,

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
nooit overstappen
niesje mellink, 12 oktober 2017

Zou overstappen per 3-10-17, dit is nog steeds NIET geregeld, bij chatten hoor ik dat ze er niets aan kunnen doen en het handmatig wordt verwerkt. Een termijn kunnen ze niet geven. Bedenktijd is verstreken.

Mijn advies: nooit Oxxio nemen als energieleverancier, ik zit er nu helaas aan vast en weet neit niet vanaf wanneer.

Reactie van Oxxio , 13 oktober 2017

Goedemorgen,

Dank voor je review! De datum van overstap is wat uitgesteld, sorry. Maar het komt alsnog in orde hoor, ik verwacht binnen enkele dagen. Zonde dat je afraadt om over te stappen naar Oxxio. Geduld hebben is een schone zaak. ;) Het goed praten doe ik het zeker niet, maar wat later geleverd krijgen dan gepland is toch niet een heel groot probleem volgens mij?

Met vriendelijke groet,

Danielle

Oxxio Webcare

Reactie niesje mellink, 13 oktober 2017

Dank voor uw reactie. Maar wat ik het meest heb gemist is communicatie over de vertraging. Ik had het erg prettig gevonden als u mij op de hoogte had gehouden. En sorry voor die boze reactie, geduld hebben is soms moeilijk....

Reactie Customer Service Pro, 8 december 2017

Jeetje wat een on-professionele reactie van de webcare- Danielle.

Webcare Oxxio zou moeten beseffend at ze niet gezellig met hun vrienden zitten te appen maar dat ze een customer care functie hebben waar ze professioneel dienen te communiceren.

"geduld is schone zaak en smileys" heeft een klant niks aan. Doe je werk en zorg dat het geregeld wordt voor je klanten

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Onbeschoft
avatar
annemiek hermans uit Den Haag, 6 oktober 2017

Als Oxxio je belt, wordt dat gesprek opgenomen zonder dat je daarvan op de hoogte wordt gesteld. Wettelijk gezien is dit verboden!Wij overwegen stappen te nemen.

Wij wensen GEEN contact meer met Oxxio. Even goed lezen Oxxio:GEEN CONTACT!

Reactie van Oxxio , 12 oktober 2017

Beste Annemiek,

Bedankt voor het delen van jouw review. Wij stellen het bijzonder op prijs dat je ons hierop attendeert. Momenteel lijkt de verplichte meldtekst betreft de opname bij telefonisch contact niet na elk beschikbare optie in het menu hoorbaar.

Hier maken we direct werk van. Wanneer je hier toch nog vragen over hebt, of vanzelfsprekend eventueel andere opmerkingen, vernemen we het graag van je. Je kunt ons hiervoor bijvoorbeeld benaderen via Facebook of Twitter.

Met vriendelijke groet,

Rodney

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Boete door te vroeg in laten gaan van het abonnement
D Trouerbach uit Amsterdam, 28 september 2017

Van mijn vorige leverancier kreeg ik de melding dat ik mijn abonnement af zou lopen en ik dus kon verlengen of opzeggen. Na wat research besloot ik over te stappen naar oxxio, een overstap is nou eenmaal 'zo gefixt', aldus oxxio. Heel fijn die service, dacht ik, en goed dat ik dat gedoe kan overlaten aan de leveranciers. Tot ik een boete van €100 van mijn vorige leverancier ontving; mijn contract bij oxxio is (twee maanden) eerder ingegaan dan mijn abonnement bij mijn vorige leverancier is verlopen. Na verhaal halen bij de klantenservice krijg ik slechts een antwoord dat de einddatum van mijn vorige leverancier buiten 3 maanden lag en ze daarom maar zo snel mogelijk zijn overgestapt.. ???

Dus als ik het goed begrijp laat je je overstap 'fixen' door oxxio maar moet je er wel zelf bovenop gaan zitten of ze je abonnement wel in laten gaan zodra je huidige voorbij is?

Ze kunnen ze zichzelf indekken met die kleine lettertjes over de 3 maanden termijn maar als ik daar de tijd en energie voor had om alles tot in de puntjes door te lezen had ik mijn overstap toch zelf wel geregeld? Dat is toch een service van hun? Ze hadden ook gewoon kunnen bellen om te vragen of ik niet per november hun product af wil nemen.

We werken allemaal hard voor ons geld, en daar verdwijnt weer €100 als sneeuw voor de zon door zo'n onnozele actie waar niemand gebaat bij is, belachelijk.

Reactie van Oxxio , 5 oktober 2017

Beste heer, mevrouw Trouerbach,

Wat jammer dat U dit zo heeft ervaren.

Heeft U nog vragen over de overstap of wilt U een verdere toelichting, wilt U dan contact opnemen via Facebook of Twitter? Dan nemen we dit samen met U door.

Met vriendelijke groet,

Vincent

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Cashback niet op de jaarnota
Hon, 26 september 2017

Je zou het zo vergeten als je jaarnota aangeeft dat je geld terug krijgt omdat je teveel hebt betaald aan gas en electra, maar ook wij hebben geen cashback ontvangen van €100,-.

Klinkt als een piep- systeem wat meer bedrijven hebben : admin expres niet aanpassen en wachten tot klanten piepen! Dat schijnt heel lucratief te zijn. Hoop dat het bij Oxxio heel snel voor anderen mensen wordt opgelost. Ik heb al aan de bel getrokken. Nu nog een reactie maar die zal morgen wel komen.

Reactie van Oxxio , 27 september 2017

Hallo Hon,

Erg spijtig dat je de cashback niet op de jaarnota terug zag! We hebben problemen met ons systeem en daar zijn we met man en macht mee bezig. Sorry voor het ongemak.

Uiteindelijk komen de beloofde cashbacks alsnog goed terecht en worden ze uitgekeerd of verrekend.

Ik ga ervan uit dat je snel iets van ons verneemt n.a.v. jouw ingediende klacht. Anders kun je ons via Facebook benaderen!

Met vriendelijke groet,

Danielle

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Bonus van 200: LET OP!
Verbeeten uit Ottersum, 18 september 2017

Afgelopen jaar stroom en gas gehad van OXXIO. In het contract staat na een jaar welkomstbonus van 200 euro.

Maar daar hebben we wel zelf achteraan moeten bellen om dit te krijgen.

Dit was niet vermeld bij de jaarafrekening en schijnbaar een administratieve fout...

Als ze dit zo bij iedereen doen, en er wordt door de consument niet goed opgelet...

Dus let ook op of je deze bonus ook daadwerkelijk hebt mogen ontvangen!!!

Reactie van Oxxio , 20 september 2017

Beste heer, mevrouw,

Wat zonde dat we de bonus niet op je jaarafrekening hebben verwerkt. Het is zeker niet onze bedoeling om je het gevoel te geven dat dit bij iedereen voorkomt. We maken dit graag meteen in orde mocht dit niet het geval zijn. Uiteraard onze excuses hiervoor!

Groet,

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Geen aanrader!
Sarah Speelman uit Enschede, 17 augustus 2017

Door omstandigheden moest ik mijn contract opzeggen. Ik heb mijn huis verkocht en moet tijdelijk bij iemand anders inwonen dus geen gas/Electra nodig.. mijn contract zou lopen t/m september dus 1 maand voor de tijd opgezegd. Ik kreeg een eenmalige boete van 50,-. Deze is inmiddels 4x afgeschreven. 100,- zou binnen 2 weken weer worden teruggestort (waarom moet dit 2 weken duren)? Ook werd mij gezegd dat ik 2x 50,- moet betalen, voor beide producten, gas en licht... belachelijk. Daarnaast had ik geen recht meer op de welkomstpremie. Dus al met al ben ik meer geld kwijt dan als ik mijn contract 1 maand langer had gehad. Erg jammer, zal dan voor mijn nieuwe woning een andere leverancier kiezen en anderen Oxxio niet aanraden!

Reactie van Oxxio , 18 augustus 2017

Goedemiddag Sarah,

Spijtig dat dit allemaal zo heeft moeten lopen.

We gaan graag voor je na wat er precies is gebeurt. Wil je contact met ons opnemen via Facebook of Twitter?

Met vriendelijke groet,

Vincent

Oxxio Webcare

Reactie Emiel uit Havelte, 24 augustus 2017

In dit geval hoef je nooit een boete te betalen. Jij kan er immers niets aan doen dat je jou contract niet mee kan nemen. Hier heeft elke leverancier coulance regelingen voor. In deze situatie een boete in rekening brengen is Superslim en Supervoordelig... voor Oxxio! En in mijn juridische ogen, zeer onterecht.

De hoogte van de boete wordt trouwens niet door leveranciers bepaald. Dat zijn vaste landelijke regels.

Maar dit gedrag geeft duidelijk aan wat het standpunt van Oxxio is: Zo snel mogelijk, zoveel mogelijk geld verdienen, op wat voor manier dan ook!

Helaas is het vervallen van de welkomstpremie opgenomen in de voorwaarden. Dit stond in mijn geval trouwens niet in de actievoorwaarden vermeld. Het was verstopt in de algemene voorwaarden (welke toevallig recent waren geüpdatet). Ik had vast mijn recht kunnen halen via een rechter, maarja, dat doe je dan weer niet en dat weten deze leveranciers.

Uiteraard is de naam: welkomstpremie misleiding. Want als je dat letterlijk neemt heb je daar recht op omdat je klant bent geworden. In praktijk is het dus een: blijf-de-gehele-contractduur-bij-ons-premie!

Die naam was wellicht te lang voor de reclamecampagne ;)

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Cashback niet op jaarnota
A. Hermans-Broere uit Riel, 2 augustus 2017

Bij het nakijken van mijn Jaarnota, wat al geen eenvoudige klus is, viel mij ineens op dat ik de beloofde cashback van € 220,00 niet heb ontvangen!!

Gelukkig stond het zwart op wit op de leveringsovereenkomst.

Ik ben benieuwd of meer mensen dit hebben meegemaakt. Want wie checkt er de Jaarnota nu zo uitgebreid als dat ik gedaan heb?

Ik moet zeggen de telefonische bereikbaarheid was prima, 2 min. wachten. Binnen 3-4 weken zal het bedrag alsnog worden uitbetaald. IK BEN BENIEUWD!

Reactie van Oxxio , 3 augustus 2017

Beste A. Hermans-Broere,

Bedankt voor de feedback. Wij proberen onze jaarnota zo duidelijk mogelijk op te stellen. Goed dat je deze controleert. Het is natuurlijk niet onze bedoeling om de cashback te vergeten! Niet zo netjes van ons, excuses daarvoor.

Wij maken inderdaad het toegezegde bedrag alsnog zo snel mogelijk in orde.

Groet,

Oxxio Webcare

Reactie A. Hermans-Broere, 8 augustus 2017

Wat een teleurstelling wederom!! Krijg ik bericht dat ik € 110,00 cashback ontvang, terwijl in de leveringsovereenkomst zwart op wit een cashback van € 220,00 is afgesproken!!!

HOPELOOS OXXIO!

Reactie A. I.Scholte uit Groningen, 12 augustus 2017

Vandaag ook de jaarnota van Oxxio ontvangen. Helaas geen uitkering van de beloofde cashback van 190 euro. Maandag maar even bellen. Ze zullen het wel vergeten zijn. Niet zo netjes van Oxxio. Ik vergeet toch ook niet om mijn maandbedrag te betalen!!

Reactie Martijn van den heuvel , 14 augustus 2017

Ook de beloofde 205 euro niet verrekend op mijn jaarnota......

Reactie Verbeeten uit Ottersum, 18 september 2017

Klopt bij mij ook!!!

Gebeld met OXXIO, maar vanwege een schijnbar administratieve fout de bonus niet ontvangen...

Erg slecht, als je niet oplet ben je dat gewoon kwijt!

Reactie Hon , 26 september 2017

Wat erg dat er zoveel mensen het meemaken dat de korting niet is verwerkt doot Oxxio. maar zoveel mensen maar gewoon aannemen dat de

Cashback korting al wel keurig is verwerkt op de nota en het niet weten dat Oxxio liever heel veel geld uitgeeft aan de allernieuwste app maar hun administratie niet op orde hebben. En dan dat verhaal van de heer Hermans hierboven : wat zegt Oxxio ervan dat ze alsnog te weinig hebben overgemaakt? Hier moet wel aandacht op komen hoor!

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
geschat
avatar
peter schrieken uit daarlerveen, 24 juli 2017

ik ben al 3 jaar bij oxxio.

idd is heeft oxxio een hoop verborgen kosten maar ik vind wel dat we daar als consument wat beter in moeten verdiepen.

maar de laatste 3 jaar ben ik geschat en helaas kunnen ze daar niks aan doen????

ik woonde alleen en zat in de kost dus verbruikte ik

eigenlijk bijna niks.

ik heb oxxio gebeld toen mijn vrouw bij me kwam wonen n dat er een kleine onderweg was.

ze hebben toen iets verhoogt en elk jaar kreeg ik 500+ terug dus dacht ik zit goed.

toen er ook nog een tweeling aan kwam, toen uiteraard weer gebeld en er werd gebeld dat ik elk jaar geld terug krijg, en dus dat ik goed zit.

het laatste jaar kreeg ik dus weer 700 terug.

wel als ik mijn standen invulde gaf de mail aan onlogische stand??

daar belde ik dan weer netjes voor, maar werd tegen mij gezegd ik zie u standen daar is niks mis mee.

nu betaal ik me groen en geel en er is niks wat ze kunnen doen zeggen ze.

ik kreeg een aanslag van 5000+

idd ik had beter moeten lezen want als er een sterretje achter je meterstand staat dan ben je geschat dusss

nu flink in de problemen dank zij oxxio

met 3 jonge kinderen

( nee ik heb geen planten op zolder haha je zou het bijna gaan doen)

Reactie van Oxxio , 27 juli 2017

Beste,

Dank voor het delen van jouw ervaring. Meer dan vervelend dat de meterstanden al die tijd geschat bleken te zijn. Dit kan inderdaad zorgen voor een flinke naheffing. Ik zou graag onderzoeken waar dit is misgegaan in de communicatie.

Wil je ons om die reden een bericht sturen via ons Facebook of Twitteraccount?

Groet, Erica

Oxxio Webcare

Reactie Emiel uit Havelte, 24 augustus 2017

Oxxio is uiteraard er niet op uit om goed voor te lichten en dat is altijd te merken aan de kennis van haar medewerkers. De leugens die ik bijvoorbeeld heb gehoord van door-to-door verkopers mag absoluut zware misleiding worden genoemd (als niet ***).

Jij als verbruiker bent altijd de baas over jouw termijnbedrag. Je betaald uiteindelijk op de jaarnota gewoon wat je verbruikt. Helaas zijn leveranciers, zoals ook Oxxio heel slim. Ze geven jou een hoog tarief. Maar doordat meterstanden een tijdje geschat worden brengen ze een laag termijnbedrag in rekening. Er wordt niet naar de situatie gekeken, ook niet als jij zelf aangeeft hoe die is blijkbaar. Uiteindelijk kom je er bij dit soort leveranciers achter dat je helemaal niet goedkoper uit bent, maar dat je bent voorgelogen.

In dit geval is trouwens Oxxio wel degelijk verantwoordelijk. Namelijk wegens foutieve voorlichting en het niet herbereken van het termijnbedrag. Daar zouden ze zeker coulant mee om moeten gaan vor de berekening. Uit ervaring weet ik dat een rechter jou als gebruiker gelijk zal geven.

Het opnemen van meterstanden is een energieleverancier trouwens nooit verantwoordelijk voor. Facturatie zijn ze wel degelijk verantwoordelijk voor. In dit geval had Oxxio naar meterstanden moeten vragen en deze in het systeem moeten verwerken. Dan kunnen ze direct zien wat jou verbruik is vanaf datum inhuizing of overstap, die standen zijn namelijk bijna nooit geschat.

Daarnaast heeft elke leverancier een model voor verbruik van jou type woning met 5 personen. Dit is, als ik jou verhaal geloof, absoluut de fout van Oxxio.

Nog 1 detail, op het moment dat jij meterstanden doorgeeft aan een energieleverancier, zijn ze vanaf dat moment niet meer geschat natuurlijk. Jij hebt immers werkelijke standen doorgegeven. Dit is simpelweg verkapte ***. Wat Oxxio ook zegt, na 10 jaar ervaring in de energiewereld kan ik met zekerheid zeggen dat dit de fout van Oxxio is, mits jou verhaal klopt uiteraard ;)

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Waardeloos bedrijf
avatar
redouan el mouchriq uit Den haag , 10 juli 2017

Slechte afspraken

Moeilijk te bereiken klantenservice

Iedere moment dat ik wil aanmelden bij mijn oxxio lukt het niet .

Klantenservice onvriendelijk

Al met al zeer slecht bedrijf

Reactie van Oxxio , 11 juli 2017

Beste Redouan,

Bedankt voor het delen van jouw ervaring met ons. Wel enorm zonde dat dit geen positieve is! Als ik je goed begrijp lukt het inloggen op de app en/of Mijn Oxxio je niet? We helpen je hier graag verder mee. Via Facebook of Twitter staan we je bijvoorbeeld razendsnel te woord, we zien je berichtje graag tegemoet.

Alvast bedankt!

Oxxio Webcare

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer
Hoezo zorgeloos overstappen
De Leeuw, 6 juli 2017

Via Eigen Huis Collectief overgestapt naar Oxxio, nu moet ik meterstanden doorgeven, maar ik kan de opname datum niet wijzigen. Als je dan vervolgens wil bellen, sta je ruim 9 minuten in de wacht. Het bellen is dan ook nog een vrij duur, wat een gedoe zeg. Niets zorgeloos overstappen, eigenlijk ben ik er klaar mee. Al zou je maar een terugbel mail kunnen sturen. Kortom nu na 2 dagen proberen hebben we nog onze meterstanden niet in kunnen vullen.

Reactie van Oxxio , 7 juli 2017

Dag de Leeuw,

Bedankt voor je feedback. Dit is inderdaad te veel moeite voor een kleine handeling. Gelukkig zijn wij ook (gratis) te bereiken via de Mijn Oxxio app, Facebook of Twitter. Wil je via een van deze wegen contact met ons opnemen? Dan lossen we dit z.s.m. voor je op!

Groet,

Denise, Oxxio Webcare

Reactie De Leeuw, 11 juli 2017

op facebook kan je ook niet melden of zo. wat een vervelende toestand, nu heb ik nog steeds niet mijn meterstanden door kunnen geven.

Reactie Emiel uit Havelte, 24 augustus 2017

De datum van meterstanden is niet van groot belang (Er zit altijd een marge op dit soort dingen.) Als je uiteindelijk maar voor jou verbruik ergens betaald. Er mag best een paar weken afwijking in meterstanden opnamedatum zitten. Ook als je wat later standen door zou geven is dat geen ramp. Dan betaal je gewoon een paar euro meer verbuik bij de vorige leverancier. Ik zou zeggen gewoon de standen van vandaag doorgeven en alles is zonder zorgen afgehandeld. Anders maak je dit soort dingen veel moeilijker dan het hoeft te zijn. :)

Was bovenstaande ervaring nuttig voor u?
Reageer

ju
door juliomariner Jan 24, 2018 om 20:19
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Waa bovenstaand nuttig voor u: moet u dit forum vervuilen met dit soort onzin?

tijger1
door tijger1 Jan 24, 2018 om 20:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een idioterie, ik heb dit gerapporteerd.

ju
door juliomariner - Jan 24, 2018 om 20:20
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Sorry maar ik vind u een idioot. Waarom deze lap klachten van een andere site plaatsen. Was een link niet genoeg?

david van dijk
door david van dijk Jan 24, 2018 om 20:41
1 Antwoorden / 1 Vragen

nee doe alles via telefoon

Cookies
door Cookies - Jan 24, 2018 om 20:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Twee dingen weet ik zeker: Oxxio is geen oplichter en jij weet niet waar je het over hebt.

tijger1
door tijger1 - Jan 24, 2018 om 20:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb uw idiote sliert klachten gerapporteerd.

david van dijk
door david van dijk Jan 24, 2018 om 20:51
1 Antwoorden / 1 Vragen

ik ben zelf weer bij essent en geen problemen plus heb geld terug en niet eens terug betalen en betaal minder dat is toch raar de hele straat zat bij oxxio en nu geen problemen meer bij niemand in de straat

ju
door juliomariner Jan 24, 2018 om 21:20
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Dan snap ik het nut van uw topic helemaal niet meer behalve om het bedrijf doelbewust uit wraak proberen te beschadigen

costnix
door costnix Jan 25, 2018 om 03:34
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik verwacht, dat uw bij de eindafrekening van Essent flink zal moeten bijbetalen, omdat het maandelijks voorschot bedrag te laag is.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 25, 2018 om 00:47
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Als je nu geld bespaart, neem een schrijfcursus voor beginners. Ikzelf  schrijf zeker niet foutloos maar u lijkt zowat een andere taal te gebruiken.

costnix
door costnix - Jan 25, 2018 om 03:36
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Uw toetsenbord is besmet met het CapsLockStuck virus en de spellingcontrole voelt zich ook niet lekker :-(

Redacteur
door Redacteur - Jan 25, 2018 om 09:13
1057 Antwoorden / 62 Vragen

Graag alleen inhoudelijk reageren + verzoek aan de topicstarter om geen bijdragen met CAPS LOCK aan te typen.

De redactie

edrick3
door edrick3 - Jan 25, 2018 om 12:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je betaalt een voorschot(nota) per maand.
Op je jaarafrekening staat je jaarverbruik en wordt het eindbedrag bepaald.
Al naar gelang van je werkelijke verbuik moet je dan bijbetalen of krijg je een bedrag terug.