door wiljaha Feb 17, 2013 om 00:34
Huishouden & energie

Opzeggingstoeslag gas en electra

Mijn partner, met wie ik een LAT-relatie had, is in december vorig jaar overleden.Hij had een overeenkomst voor levering van gas en electra bij NEM tot 4 juni. Op 15 januari j.l. is de levering gestopt en ik heb, op verzoek van NEM, een copie van de overlijdensverklaring aan hen toegestuurd. Nu heb ik de eindafrekening ontvangen en daar staat een bedrag op vermeld van 100,-- opzeggingstoeslag gas en electra die betaald moet worden omdat de overeenkomst vroegtijdig is gestopt. Mag dit zomaar, het betreft een opzegging ivm een overlijden en niet vanwege een overstap naar een andere energieleverancier..

5041 12 Rapporteer

sw
door swat1500 - Feb 18, 2013 om 01:12
3795 Antwoorden / 0 Vragen

U zou de voorwaarden moeten nalezen van het betreffende energie contract. Ik kan mij echter niet voorstellen dat er een "boete" wordt gezet op het overlijden van de klant en ervaar dit als uitermate onkies. Ik zou als ik u er nog een brief aan wagen richting de NEM en mocht u er niet uitkomen deze zaak echt aan kassa melden middels de "contact" link onderaan deze pagina.

nleservice
door nleservice - Feb 18, 2013 om 08:07
26 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Wiljaha

U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. De Nederlandse Energie Maatschappij zou graag contact met u opnemen om te onderzoeken of we een passende oplossing kunnen bieden.

Om u beter van dienst te zijn vragen wij ons uw klantnummer te sturen.

Met vriendelijke groet,

NLE Klantenservice

freya
door freya - Feb 18, 2013 om 09:56
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@nleservice:

Eerst over de rug van andermans ellende €100 uit de zak proberen te kloppen en wanneer de openbaarheid wordt gezocht is er opeens 'een passende oplossing' mogelijk? Er is maar één oplossing, in dit soort gevallen moet je gewoon kosteloos kunnen opzeggen......
Jullie moesten je diep schamen....

Freya

zoekster
door zoekster - Feb 18, 2013 om 10:41
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dat was precies mijn gedachte. De NEM moest zich diep schamen. Bah!
Gelukkig geen klant bij die club.

bp
door bpholland - Feb 18, 2013 om 12:49
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=freya schreef op maandag 18 feb 2013, 09:56]@nleservice:

Eerst over de rug van andermans ellende €100 uit de zak proberen te kloppen en wanneer de openbaarheid wordt gezocht is er opeens 'een passende oplossing' mogelijk? Er is maar één oplossing, in dit soort gevallen moet je gewoon kosteloos kunnen opzeggen......
Jullie moesten je diep schamen....

Freya

klopt helemaal,arbeids etos

dearagain
door dearagain - Feb 18, 2013 om 13:47
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*gezien alle berichten over dit bedrijf (de NLE/NEM dus), ben ik helemaal niet verbaasd over deze wel zeer onbeschofte benadering

*passende oplossingen zijn er niet meer als je al dood bent

*shame on you !!!

ro
door ron530 - Feb 18, 2013 om 14:08
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ik had toen de vraag zondag gesteld werd wel de voorwaarden door gespit maar contract beëindigen bij overlijden had ik niet gevonden. Wordt toch tijd dat NLE die eens grondig gaat aanpassen.

ma
door mascherm - Feb 18, 2013 om 14:39
13 Antwoorden / 0 Vragen

Beste wiljaha,
Allereerst mijn deelnemeing met het overlijden van uw partner aangezien het altijd een sckkende ervaring zal zijn voor degeen die achterblijft.
Het soort uitbeenbedrijven, zoals de NEM, proberen altijd een optimaal rendement te krijgen op hun investering.
Alleen door de publieke mening grootschalig in te schakelen is is het nog mogelijk enig recht te krijgen.Verder wens ik u heel veel sterkte en succes in de strijd tegen de NEM.

danath
door danath - Feb 18, 2013 om 15:18
88 Antwoorden / 1 Vragen

Weer een bewijs dat je bij dit soort achterlijke bedrijven gewoon een nummer bent.?
Mensvriendelijkheid is hun vreemd.

Wiljaha; Mijn medeleven en sterkte.

wi
door wiljaha - Feb 18, 2013 om 23:40
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor alle reacties. Heb inmiddels een email en brief gestuurd naar de NEM, ben benieuwd wat hun reactie is.

testcase
door testcase - Feb 18, 2013 om 23:52
189 Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk dat het juridisch wel klopt. ALs er in de voorwaarden geen uitzondering wordt gemaakt, dat er geen opzeggingskosten worden gerekend bij overleden, dan mogen ze ditdoen. Het wordt echter in het algemeen als onfatsoenlijk gevonden.

Het zelfde geld bijvoorbeel als er een dag voor overlijden een bankstel wordt gekocht. Koop is koop en ban dient betaald te worden door erfgenamen.

ma
door manwijf - Feb 20, 2013 om 10:17
574 Antwoorden / 1 Vragen

Kan niet anders dan zeggen dat ik bij mijn overstap naar de NEM in 2012 en het afhandelen van de eindfactuur keurig behandeld ben.
Was een klein foutje ingeslopen, maar na mijn mail ben ik gebeld en alles is rechtgezet en schriftelijk bevestigd. Hou nog even hoop.