po
door poockey May 21, 2016 om 21:05
Huishouden & energie

Oxxio

oxxio heeft mij een device beloofd een laptop lenovo I5 met 500gb hdd nu blijkt dat ze mij een alleen een I3 met 128 gb ssd kunnen bieden mag dat, want dit is geen vergelijkbare device. wat kan ik hier aan doen?

2177 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 21, 2016 om 21:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En waarom hebben ze u dat beloofd? Driejarig contract afgesloten? Is dat eerste ding dan niet meer te koop?

po
door poockey May 21, 2016 om 21:41
2 Antwoorden / 2 Vragen

ik had een 3jarig contract afgesloten ja en was pas terug bij essent nu vergoedt Oxxio ook maar max 75 euro per levering qua opzegvergoeding maar doordat het device een I5 processor had ben ik overgestapt en dus al 100 euro zelf moeten bijleggen maar dat was mijn eigen keuze en paradigit kon ze wel nog leveren maar moest Oxxio toestemming geven en dat doen ze dus niet. ze blijven erbij dat het een vergelijkbaar device is. ik heb de reclamefolder van de colporteur bewaard en ook richting Oxxio gemaild maar die zeggen gewoon, wij mogen van device wisselen en daar heb ik op geantwoord klopt maar de vervanging moet dan toch minimaal gelijkwaardig zijn maar een I3 is niet vergelijkbaar met een I5.

po
door poockey - May 21, 2016 om 21:30
2 Antwoorden / 2 Vragen

ik had een 3jarig contract afgesloten ja en was pas terug bij essent nu vergoedt Oxxio ook maar max 75 euro per levering qua opzegvergoeding maar doordat het device een I5 processor had ben ik overgestapt en dus al 100 euro zelf moeten bijleggen maar dat was mijn eigen keuze en paradigit kon ze wel nog leveren maar moest Oxxio toestemming geven en dat doen ze dus niet. ze blijven erbij dat het een verglijkbaar device is.

diumenge
door diumenge - May 21, 2016 om 21:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat is natuurlijk absoluut geen vergelijkbaar device. Zij dienen hun deel van de overeenkomst overeen te komen.

po
door poockey May 21, 2016 om 21:44
2 Antwoorden / 2 Vragen

dat vind ik dus ook maar zij willen er niets van weten en blijven bij hun standpunt en zeggen dat de zaak klaar en afgehandeld is

Cookies
door Cookies - May 21, 2016 om 21:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik heb heel wat liever 128ssd dan een 500 GB hdd. Welke Lenovo (model enz.) was je toegezegd en welke Lenovo krijg je nu?

Je weet dat je deze laptop zelf betaald met je 3-jarig contract?

po
door poockey May 21, 2016 om 22:26
2 Antwoorden / 2 Vragen

ik zou de 5200 U krijgen en nu de 5005 U is toch wel een groot vershil hoor I5 of I3 en beide 5de generatie

Cookies
door Cookies - May 21, 2016 om 22:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Weet niet waarvoor je de laptop gaat gebruiken, maar met een beetje surften/mailen enz. merk je die verschillen nauwelijks. De mindere processor wordt weer wat gecompenseerd met de veel snellere ssd. http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i5-5200U-vs-Intel-Core-i3-5005U

po
door poockey May 21, 2016 om 22:42
2 Antwoorden / 2 Vragen

ja maar is geen vergelijkbare device vind ik en ik zou er nog over gaan nadenken als het 500 ssd was maar dit gehele plaatje is minder

Gerry1969
door Gerry1969 - May 22, 2016 om 01:59
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Vroegah ging je voor een device (luxe woord voor laptops dit geval) naar een computerboer en niet naar een energieleverancier.?
Dan zag je iets en nam je het door jou gekozen apparaat mee naar huis.
Maar ja vroegah was alles beter
Diewilik

Ma
door Mat Matheij May 22, 2016 om 02:17
986 Antwoorden / 3 Vragen

In het verleden had je meer van dit soort acties. Zo had ik mijn Acer voorheen via Tele2 in een soort van koppelverkoop met toeslag natuurlijk. Gewoon rekenen. Oxio loopt via Paradigit die ondanks hun faillissement hun internetdivisie in stand hebben gehouden en de garantie van Paradigit winkels hebben overgenomen zo bleek. En die het nu nog niet begrijpen steken nu hun vinger op. Want melk komt van de AH en niet uit enige koe en Apple koop je -met verlies- bij de NRC.

akkerdistel
door akkerdistel May 31, 2016 om 18:33
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Hoho, maar deze laptop is helemaal gratis (inclusief het helemaal voor niks aantasten van jouw privacy door Lenovo), bij die computerboer moet je toch echt centjes aftikken. Oh wachts een eventjes, iets met wijze woorden van Carola..

Ma
door Mat Matheij - May 22, 2016 om 02:11
986 Antwoorden / 3 Vragen

Nee dat mag uiteraard niet. Het gebodene is niet in overeenstemming met het beloofde alsook niet vergelijkbaar. Echter kreeg U deze laptop erbij of betaalde U ook een toeslag op uw berekende maandtermijn. Liep waarschijnlijk via Paradigit.

po
door poockey May 22, 2016 om 08:52
2 Antwoorden / 2 Vragen

eigenlijk betaal je hem zel omdat Oxxio 34,50 euro vastrecht vraagt per afname.

frtits22
door frtits22 - May 22, 2016 om 02:24
46 Antwoorden / Vragen

Als u nu de Lenovo-modellen zou neerzetten en niet alleen de processoren zou opnoemen, dan was het wat beter vergelijkbaar.
U geeft zelf aan dat het aangeboden model nog verkrijgbaar is, dus is er geen dwingende reden voor Oxxio om te zien naar een vervangend model. Ze dienen dus gewoon het aangeboden model te leveren. Doen ze dat niet, dan kunt u de overeenkomst ontbinden.

po
door poockey May 22, 2016 om 08:49
2 Antwoorden / 2 Vragen

het gaat om een lenovo 5200U en ze willen een lenovo 5005U aanbieden het is toch echt een iets te groot verschil.
En contrakt ontbinden zou mogelijk zijn maar dan heeft het mij al 200 euro gekost en nog niet gekregen wat aangeboden is en dit is nu een principe questie geworden omdat ze klanten werven onder valse voorwenselen en dat zou verboden moeten zijn want betaal jij twee maanden niet krijg je een boete of je betaald te min dus is de consument weer de dupe ook al kun je aantonen dat het een fout van derden is.

frtits22
door frtits22 May 22, 2016 om 13:28
46 Antwoorden / Vragen

Lenovo heeft geen notebooks met typenummers 5200U en 5005U.
5200U is het modelnummer van de i5-processor van Intel en 5005U is het modelnummer van de i3-processor.
Lenovo kan verschillende notebooks leveren waar dezelfde Intel processor in zit.
Om een goed vergelijk te kunnen maken is het van belang de Lenovo-modelnummers te geven. Een notebook bestaat immers uit meer onderdelen dan alleen de processor.

Het is verboden klanten onder valse voorwendselen te werven. Daarom kunt u de overeenkomst ook ontbinden.
Bij ontbinding wordt alles teruggedraaid. U betaalt de verbruikte energiekosten dan aan uw oude leverancier en Oxxio dient reeds gedane  betalingen aan u terug te storten.
Dat is een hoop administratieve rompslomp, dus Oxxio zou er verstandig aan doen alsnog de beloofde notebook te leveren als deze nog leverbaar is. Dat is voor Oxxio de goedkoopste oplossing. Kortom: u heeft een sterke onderhandelingspositie.

po
door poockey May 22, 2016 om 19:34
2 Antwoorden / 2 Vragen

weet ik maar de advocaat kosten is een kostenplaatje van min 130 euro tegenwoordig en dat heb ik niet en volgens dhet juridisch loket kost het mij meer als ik een rechtzaak aanspan dan dat ik genoegen neem met die andere

Ma
door Mat Matheij - May 22, 2016 om 10:14
986 Antwoorden / 3 Vragen

@POCKEY Omdat U de laptop zelf moet betalen maar dan in termijnen kunt U verzoeken om een gelijkwaardig model van hetzelfde fabrikaat. De actie wordt door Paradigit uitgevoerd neem met hen contact op via het gratis nummer 088 04050505 en kies voor de Oxxio optie.

po
door poockey May 22, 2016 om 19:29
2 Antwoorden / 2 Vragen

heb ik al gedaan maar ook hun zeggen is oxxio die de toestemming moet geven hu mogen alleen die geven

reflecs
door reflecs - May 22, 2016 om 12:13
1859 Antwoorden / 4 Vragen

poockey schrijft in een reactie:

po
door poockey 21 mei 2016 om 21:41
1 Antwoorden / 1 Vragen

ik had een 3jarig contract afgesloten ja en was pas terug bij essent nu vergoedt Oxxio ook maar max 75 euro per levering qua opzegvergoeding maar doordat het device een I5 processor had ben ik overgestapt en dus al 100 euro zelf moeten bijleggen maar dat was mijn eigen keuze en paradigit kon ze wel nog leveren maar moest Oxxio toestemming geven en dat doen ze dus niet. ze blijven erbij dat het een vergelijkbaar device is. ik heb de reclamefolder van de colporteur bewaard en ook richting Oxxio gemaild maar die zeggen gewoon, wij mogen van device wisselen en daar heb ik op geantwoord klopt maar de vervanging moet dan toch minimaal gelijkwaardig zijn maar een I3 is niet vergelijkbaar met een I5.

zoekster1
door zoekster1 - May 22, 2016 om 12:25
1583 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt Oxxio aan de overeenkomst houden. Anders of naar de geschillencommissie of de overeenkomst ontbinden.

Met zo'n onbetrouwbare partij zou ik het wel weten. Weg wezen daar.

An
door Anoniem1989 - May 31, 2016 om 08:33
1 Antwoorden / Vragen

Voor zover ik weet geldt inderdaad dat je gewoon in je recht staat. Zij horen gewoon een vergelijkbaar model of in iedergeval van dezelfde waarde te leveren. Dit is in jou geval natuurlijk niet het geval. Je kan het via de geschillencommissie doen, maar ik denk niet dat je daar vrolijik van word. Ik zou lekker het contract laten ontbinden.

Soms heeft het ook zin om een review achter te laten bij een website misschien dat ze het dan wel wat serieuser nemen
http://www.onlineenergievergelijken.nl/energieleveranciers/oxxio/

po
door poockey May 31, 2016 om 10:32
2 Antwoorden / 2 Vragen

bedankt voor de tip ik heb een 2 met commentaar achter gelaten

akkerdistel
door akkerdistel - May 31, 2016 om 18:42
1790 Antwoorden / 3 Vragen

De beloofde laptop kost 500 euro, was je nu via 'n BepaaldE interNetsite overgestapt, had je sowieso een welkomsbonus gehad van 175 euro, nu bij Oxxio betaal je vast, tegenover de goedkoopste (exclusief de ingebouwde prijs voor de laptop) 'n tientje per maand meer.
175 + 360 = 535 euro, moet ik dat nog verder uitleggen? Nee hè?