an
door angela.b Sep 7, 2013 om 19:41
Huishouden & energie

Oxxio en beloften

Ik werd gebeld door Oxxio. Mooi... een ipad en goedkopere stroom en gas werd me beloofd. Wij zijn altijd goedkoper.
Er loopt een bandje en er wordt mij een (nog niet ontvangen) ipad beloofd. Nu krijg ik het eerste voorschot. 35 Euro per maand hoger dan mijn vorige provider. Een snel rekensommetje 420 euro per jaar duurder dus. Tsja... dan had ik er zelf een kunnen kopen en was ik goedkoper uit geweest. Ik kan er volgens hen niet meer onderuit. Heeft iemand hier tips over? Ik voel me opgelicht!

4213 15 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Sep 7, 2013 om 20:06
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Efficiënt gezien moet u uw jaarafrekening door 12 delen en dan weet u uw echte maandbedrag, wat u eigenlijk als voorschot had moeten betalen. En zoals op andere vragen al geantwoord is één ding duidelijk, de kosten exclusief alle toeslagen van gas en electra verschillen minimaal. En die "gratis" I pad betaalt u of linksom of rechtsom. Als u uw jaarnota van uw vorige leverancier door 12 deelt (bij gelijk energie verbruik en geen extreme lage temperaturen) heeft u een redelijk maandtermijn bedrag. En u heeft een bandje ingesproken, dus een contract getekend, dus u zit er aan vast. U mag zich opgelicht voelen, maar u bent er als zovelen "ingelopen". En u kunt beter een normale maandtermijn betalen als achteraf een dikke vette definitieve eindrekening krijgen waarop u veel moet bijbetalen.

diumenge
door diumenge - Sep 7, 2013 om 20:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Tip voor de volgende keer, zeg niet direct ja en vergelijk even de tarieven op de site. Dan zie je dat je iPad zelf gaat betalen door de hogere tarieven. De voorschotten zeggen inderdaad niet zoveel, maar de tarieven wel, de tarieven zijn bij Oxxio hoger als je 'n "gratis" iPad krijgt.

an
door angela.b - Sep 7, 2013 om 20:12
9 Antwoorden / 2 Vragen

Ja, dat begrijp ik nu... te goed van vertrouwen geweest;-)
Wat ik vooral zoek is de oplossing. Is die er? Wat is de handigste weg?

mahadma
door mahadma - Sep 7, 2013 om 20:24
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Je bent naar alle waarschijnlijkheid uit de "afkoelings periode" waarbinnen je het contract terug kan draaien. Dus of het contract uitdienen of naar een andere gaan die de boete (afkoop contract) voor zijn rekening neemt. Maar die doet dat ook niet voor niets ........... Dus zoals @Diumenge zegt vergelijk EERST en beslis dan pas. Biedt aan om bij een soortgelijk gesprek dat u hen wel terugbelt als er voor u een duidelijk antwoord is.

diumenge
door diumenge - Sep 7, 2013 om 20:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Weinig aan te doen, je bent een overeenkomst met ze aangegaan. Jaarcontract? Dan dat uitzitten en zodra het mogelijk is opzeggen en verder maar gewoon genieten van je iPad.

dearagain
door dearagain - Sep 7, 2013 om 20:26
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*bij het horen van de naam OXXIO hadden alle alarmbellen bij je moeten gaan rinkelen

an
door angela.b - Sep 7, 2013 om 20:34
9 Antwoorden / 2 Vragen

Ja, dat weet ik nu ook. Het is een 2 jaars contract. Ik betaal voor die ipad dus bijna het dubbele.
Je weer binnen laten halen door een ander is dus ook geen optie.
Helaas sturen ze alle papieren en berekeningen pas na ern maand op. Te laat om nogmaals op he gemak alles te bekijken.
Het toppunt was dat ik meteen nadat ik hun eerste overzicht gekregen had gebeld heb en door de persoon die me te woord stond te horen kreeg dat ik een hoger tarief betaalde omdat ik een ipad "kado" kreeg.
Jezus wat ben ik dom geweest....
Bedankt voor jullie reacties

dearagain
door dearagain - Sep 7, 2013 om 20:46
2462 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=angela.b schreef op zaterdag 7 sep 2013, 20:34]Ja, dat weet ik nu ook. Het is een 2 jaars contract. Ik betaal voor die ipad dus bijna het dubbele.
Je weer binnen laten halen door een ander is dus ook geen optie.
Helaas sturen ze alle papieren en berekeningen pas na ern maand op. Te laat om nogmaals op he gemak alles te bekijken.
Het toppunt was dat ik meteen nadat ik hun eerste overzicht gekregen had gebeld heb en door de persoon die me te woord stond te horen kreeg dat ik een hoger tarief betaalde omdat ik een ipad "kado" kreeg.
Jezus wat ben ik dom geweest....
Bedankt voor jullie reacties

*het blijven nu eenmaal OXXIANEN!

diumenge
door diumenge - Sep 7, 2013 om 20:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Jammer dat in april de prijspakker niet hebt gezien... Je zit er 'gelukkig' maar twee jaar aan vast.

zoekster
door zoekster - Sep 7, 2013 om 21:33
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=angela.b schreef op zaterdag 7 sep 2013, 20:12]
Wat ik vooral zoek is de oplossing. Is die er? Wat is de handigste weg?

Heel zuinig zijn met energie. Bijv de verwarming een graad lager, een minuut minder korter douchen, of lauw douchen ;-)
Er valt wel wat te verzinnen. Een voorschot is tenslotte maar een voorschot, het gaat uiteindelijk om je echte verbruik. Dus om de jaarafrekening.

Van het contract kun je niet meer af, tenzij je de iPad niet krijgt.

Gerry1969
door Gerry1969 - Sep 7, 2013 om 23:51
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Per 1 augustus moet oxxio de transportkosten aan u berekenen, deze werden meestal bij een andere partij (bv Liander) voldaan.
Om het overzichtelijk te krijgen betaald u nu dus ook de leveringskosten aan Oxxio. En ja dat zit rond do 30 -34 euro.

Misschien valt de schade nu weer mee, na dit bericht

mahadma
door mahadma - Sep 8, 2013 om 00:20
11569 Antwoorden / 51 Vragen

@diewilik,

daar kan je best gelijk in hebben. Wij betalen nu ook € 34 per maand aan de energieleverancier extra i.p.v. aan de transporteur van de electra en het gas. Dus per saldo blijft het te betalen bedrag voor energie een soort van aanvaardbaar.

an
door angela.b - Sep 8, 2013 om 00:54
9 Antwoorden / 2 Vragen

De transportkostendie betaalde bij mijn vorige leverancier had ik natuurlijk al meegenimen. Ons verbruik is al 10 jaar nagenoeg hetzelfde en loopt zelfs terug ivm zuinigere apparaten etc .
Nee, ben er gewoon ingetrapt. Nee mevrouw, u gaat heel zeker minder betalen, wij zijn ECHT de goedkoopste. Pffffff

ar
door arjenvd - Sep 8, 2013 om 01:21
22 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Angela,

heb je ook een bevestiging gekregen van de 'goedkopere stroom en gas' of staat overal net zoals op de website 'scherpe tarieven'? Als dat zo is (of op de tape staat) dan klopt het voorstel wat je is gedaan mogelijk niet, zo te zien liggen de tarieven van het iPad pakket iets hoger dan het vaste tarief van bijv. Essent, mogelijk dus ook hoger dan het tarief van je huidige aanbieder. Maar.. wil je hier iets mee kunnen moet je dus wel bewijs hebben dat je goedkopere stroom en gas zou krijgen.

Zoals Mahadma al zei heeft het niet te maken met het voorschotbedrag, het beste kun je kijken naar de kale tarieven. Als ik de kale enkele tarieven van het Oxxio iPad pakket en hun budget aanbieding naast elkaar leg dan is op jaarbasis het iPad pakket bij een gemiddeld verbruik '(3500 kWh en 1600m3 gas) zo'n 250 euro duurder. Stroom is nu 23,07 cent per kWh ipv 19,93 cent, gas is 68,12 cent per m3 ipv 60.80 cent. Vastrecht is 79,13 euro ipv 55,06.

Dus in de twee jaar betaal je zo ongeveer de normale prijs voor de iPad, je koopt hem dus eigenlijk op afbetaling.. Gebruik je echter minder stroom en gas dan het gemiddeld verbruik dan betaal je in verhouding dus ook minder voor de iPad, gebruik je meer dan had je 'm beter in de winkel kunnen kopen..

Al met al ben je nu waarschijnlijk wel wat goedkoper uit dan wanneer je bij je huidige leverancier was gebleven én een iPad in de winkel had gekocht en duurder uit dan wanneer je geen iPad had gekocht.

Geniet van je iPad en gebruik 'm vooral goed om te kijken hoe je zo weinig mogelijk stroom en gas gebruikt en naar welke energieleverancier je het beste kunt overstappen over bijna twee jaar!

ma
door manonveldkamp - Sep 12, 2013 om 11:06
4 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Angela,

Er is wel een oplossing voor je mits je nog nooit klant geweest bent Eon. Wanneer je contractbreuk pleegt op je contract bij oxxio krijg je een boete. Deze boete bedraagt € 125,- per product (stroom & gas) en € 100,- voor de ipad.

Eon betaalt de boetes voor contractbreuk tot een bedrag van € 350,-, dit is dus je hele boete. Dit betekent dat je kunt overstappen naar een goedkoop product van Eon en eigenlijk een bijna gratis ipad krijgt.

Als ik jou was zou ik even Googlen op "energie vergelijken" en een goede vergelijkingssite uitzoeken. Zoek het goedkoopste contract uit van Eon en stap hier naar over. Als je zeker wilt weten dat alles goed verloopt zou ik de heldpdesk van de vergelijkingssite even bellen.

En vergeet niet de voorwaarden van de ipad actie van oxxio even te downloaden en op te slaan en natuurlijk ook de actievoorwaarden van het product van Eon waar je naartoe overstapt.