tw
door twelve Jan 19, 2004 om 12:02
Huishouden & energie

Problemen met Essent

Ik heb het navolgende probleem met Essent:
In juli 2002 kochten wij een nieuwe woning. Voor de verkoop is met de oude eigenaar het energieverbruik doorgenomen. Het gasverbruik schommelde in de laatste 10 jaar tussen de 3000 en 3300 m3. Voordat wijd e woning betrokken werd de verwarmingsketel vervangen door een Nifit turbo excelent combi ketel, 1 keukengeiser (gas) en een badgeiser (gas) verwijderd. In april 2003 volgde van Essent de eerste afrekening over de peiode van 9 mnd. Gasverbruik MEER dan 4000 m3 en omdat pas 9 maanden voorbij waren werd het jaarverbuik ingeschat op 5500 m3. Bijbetalen 1200 euro. Mededeling van Essent, niet betalen dan wordt het gas afgesloten, dus betaald. Telefonisch contact gehad met Essent om de gasmeter na te kijken (het enige wat nog van de "oude" eigenaar was.) Essent deelde mede dat de kosten dan 800 euro bedroegen. Omdat dit ook een absurd hoog bedrag is om een meter na te kijken tel. contact opgenomen met de storingsdienst. Na een kleine 2 uur kwam een monteur ter plaatse. Wat blijkt: De gasmeter is bijna 25 jaar oud en lekt gas. Deze meter werd direct vervangen door een nieuwe. Gezien bovenstaande deelde de storingsmonteur mede dat wij direct moesten klagen bij Essent. De monteur zou ervoor zorgen dat de meter niet, zoals gebruikelijk vernietigd werd, maar terzijde werd gelegd. Dit was namelijk mijn enige bewijs dat de meter defect was. Na diverse telefoontjes met Essent werd door mij in september 2003 schriftelijk een klacht ingediend. Na ongeveer 2 weken kreeg ik een ontvangtbevestiging dat de zaak in behandeling is. Nu, bijna 6 mnd en diverse tel. later, nog steeds GEEN enekele reactie. De mededeling is telkens dat men met de zaak bezig is. Inmiddels zijn 10 maanden verstreken, sinds de vorige jaarafrekening. Het gasverbruik is in de afgelopen 10 mnd ongev. 2000 m3 geweest. Gezien het plaatsen van de nieuwe verwarmingsketel + het verwijderen van de geisers een aannemelijk verbruik.
Wat kan ik verder doen aangezien Essent totaal niet reageerd. help

556 2 Rapporteer

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 12:29
504 Antwoorden / 8 Vragen

U kunt het beste deze klacht bij de consumenten bond of de geschillen commisie engerie bedrijfen voorleggen.
Uit eigen (werk) ervaring weet ik dat deze klachten sneller en accurater worden opgelost.
Het loopt momenteel bij Essent niet echt soepel, en ze zijn nog ver achter met het oplossen van de vele klachten die men dagelijks ontvangt.
Geef tevens in een brief aan Essent (liefst aangetekend) aan dat u uw klacht ook bij de connumenten bond en geschillen commisie eb=nergie bedrijfen heeft neer gelegd.
Ik weet zeker dat uw probleem zeer spoedig wordt opgelost, al zou het niet op deze wijze moeten gaan.
Veel succes

j_
door j_devries24 - Apr 16, 2004 om 12:29
4 Antwoorden / 0 Vragen

Het is dat in het eerste gesprek wat u heeft gehad over de meter de medewerker heeft bedoeld dat als er een meterijking plaats gaat vinden dat dit op basis van gelijk gaat.
Dus als de meter juist word bevonden wordt u geacht de rekening te betalen en indien de meter stuk is wat in u geval is gebeurt is de rekening voor essent.
Klachten worden inderdaad niet snel genoeg afgehandeld en essent heeft ook vreemde opvattigen van wat wel en niet een klacht is.
Maar goed ik vind dat u of inderdaad naar de consumentbond moet stappen of een aangetekende brief richting essent sturen ter attentie van de directie want zulke brieven die ter attentie van de directie gaan worden sneller behandeld.