ju
door juud.gut Mar 13, 2011 om 16:03
Huishouden & energie

Problemen met laminaatvloer van berry floor

Wij hebben sinds anderhalf jaar een laminaatvloer van Berry Floor Essentials Milano liggen in de woonkamer en hal. Na 1 jaar hebben wij problemen gekregen met de kopse verbindingen, de opstaande naden komen omhoog op vele plekken. Nu zegt de leverancier dat het te wijten is aan te nat dweilen en het niet gebruiken van de juiste laminaatreiniger.
Wij zijn van mening dat het aan de kwaliteit van de vloer ligt, dat de toplaag van de plank niet goed verlijmt zit.
Wij hebben geen huisdieren, lopen niet met schoenen over de vloer, en als we dweilen gebruiken een vochtige doek en is de vloer binnen 5 minuten droog.
Wie herkent dit probleem?

9476 8 Rapporteer

quantas
door quantas - Mar 13, 2011 om 16:06
670 Antwoorden / 0 Vragen

Hebt u hetzelf gelegd of laten leggen.

Lsk520
door Lsk520 - Mar 13, 2011 om 17:20
827 Antwoorden / 2 Vragen

Is dat belangrijk dan mbt de kwaliteit van het laminaat?

quantas
door quantas - Mar 13, 2011 om 17:34
670 Antwoorden / 0 Vragen

Van 14,95 per m2 valt niet erg veel kwaliteit te verwachten maar het is wel degelijk van invloed of men het zelf heeft gelegd of niet.

Indien men het zelf heeft gelegd zal men moeten aantonen dat het wel degelijk aan het product ligt, indien het gelegd is kan men de legger aansprakelijk stellen welke dus moet aantonen of het aan het laminaat ligt of er misschien een fout is gemaakt met leggen.

=tp schreef op zondag 13 mrt 2011, 17:20: Is dat belangrijk dan mbt de kwaliteit van het laminaat?

henson
door henson - Mar 13, 2011 om 18:24
338 Antwoorden / 36 Vragen

Hallo,

Vijf minuten voordat de laminaat vloer droog is is veel te lang! Laminaat maken wij altijd schoon met een licht vochtige doek, gelijk nadrogen met een droge zodat het vloerdeel binnen vijf seconden droog is, dan gaat het goed.
Laminaat is geperst zaagsel met een papieren toplaag met gelakte print, als je dat gaat dweilen als een stenen of kunstoffen vloer wordt ie volgens mij inderdaad veel te nat en gaat op den duur bollen.....

Misschien had men u beter moeten voorlichten bij aankoop van de vloer...een laminaatvloer dweilen is vragen om problemen.

Henson

wv
door wvanveld - Mar 13, 2011 om 20:24
10 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb al 6 jaar het goedkoopste laminaat van de Praxis, dweil behoorlijk nat 2x per week en ik heb nergens last van.

bussy02
door bussy02 - Mar 14, 2011 om 20:39
145 Antwoorden / 37 Vragen

Alles heeft zijn prijs.
Het product hoeft niet duur te zijn om goed te zijn.
De oorzaak van afstand stellen is altijd moeilijk.

sy
door sylli - Mar 15, 2011 om 00:08
250 Antwoorden / 40 Vragen

Ik heb al 6 jaar laminaat van de Hornbach, toen gekocht voor geloof ik 9,95 per m2, zelf gelegd, dweil het gewoon met een emmertje heet water en laminaatreiniger van de Kruidvat en heb absoluut geen last van opbollende kanten of wat dan ook.

sy
door sylli - Mar 15, 2011 om 00:12
250 Antwoorden / 40 Vragen

Kortom, ik denk wel dat het inderdaad ligt aan de kwaliteit van het laminaat; tegen een beetje nat dweilen moet laminaat wel kunnen vind ik (dat bewijst mijn goedkope Hornbach laminaat wel).
Maar goed, ik heb alleen de deskundigheid van een ervaring en niet de opleiding of zo...