Li
door Lin01 Sep 7, 2022 om 16:10
Huishouden & energie

Product wordt niet opgehaald door bedrijf, hoe lang moet ik het laten staan?

Ongeveer 2,5 maand geleden heb ik een koelkast besteld die 1,5 maand geleden binnen kwam. Hier zat een deuk in, waardoor deze omgewisseld werd. Er was op dat moment geen mogelijkheid om de eerste koelkast mee terug te brengen, dus deze zou een week later opgehaald worden. Nu al meer dan een maand later staat hij er nogsteeds, en ook aardig in de weg. Ik heb al weer contact gehad met het bedrijf maar deze zeggen geen personeel te hebben om het op te halen. Hoe lang moet ik de koelkast laten staan?

2603 8 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 7, 2022 om 16:16
16946 Antwoorden / 202 Vragen

Dat is door ons lijkt mij lastig te beantwoorden zij het dat u wel schriftelijk kunt vorderen dat de kast nu snel wordt opgehaald en dat kan via een ingebreke stelling m.b.t. niet nakomen van de afspraak. Het lijkt mij echter dat u hierdoor geen schade leidt anders dan de plaats die deze koelkast nu inneemt.

Dat maakt een ingebreke stelling iets lastiger maar u kunt toch m.i. wel dit als voorbeeldbrief benutten in de zin van in gebreke blijven m.b.t. afspraak voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ en zie evt. Juridisch advies volgens kassa:

Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (10 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl  of toch nog even geduld hebben al kan het zenden van een brief uiteraard geen kwaad.

Wi
door Wisl58 - Sep 7, 2022 om 16:31
6 Antwoorden / Vragen

Maak een afspraak stel een datum als het apparaat dan niet opgehaald is zeg je gewoon op straat zet.
Kijken wat ze dan doen.

rj
door rjw Sep 11, 2022 om 13:44
3359 Antwoorden / 5 Vragen

En even afwachten wat de milieudienst (of wie dat in de gemeente van TS doet) dan doet....

marita5
door marita5 - Sep 7, 2022 om 17:51
11638 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Lin01 ,

Bij wie heeft u deze koelkast besteld ? Is dit bedrijf nergens bij aangesloten .

mahadma
door mahadma - Sep 7, 2022 om 18:05
11704 Antwoorden / 51 Vragen

Ik zou ze een aangetekende brief en gelijke email sturen met als inhoud dat u binnen 1 week een afsprak wil inplannen met de verkoper wanneer in de komende 2 weken hij van plan is zijn apparaat af te komen halen. Als hij zich niet aan die afspraak zou houden dat u de vrijhed neemt om het apparaat te verkopen. Zonder betaling aan de verkoper.

sw
door swat1500 - Sep 7, 2022 om 18:17
3850 Antwoorden / 0 Vragen

Ik adviseer u de betreffende leverancier een finale datum te geven om de koelkast (gratis) op te halen, u na die datum stallingskosten gaat berekenen (zeg 10 euro) per dag. Op het moment dat de stallingskosten de waarde van de koelkast overstijgen geeft u de leverancier te kennen dat u het totaal van de kosten gaat verrekenen met de verkoop van de koelkast en dat u uit het niet ophalen concludeert dat hij afstand van de koelkast heeft gedaan. Wil hij de stalligskosten niet betalen dat kunt retentierecht toepassen.

sira
door sira - Sep 7, 2022 om 18:19
2514 Antwoorden / 24 Vragen

Stuur ze een email waarin u aangeeft nog een week af te zullen wachten, maar als zij na die week de koelkast nog niet hebben opgehaald, u hem buiten zult zetten wegens ruimtegebrek, maar dat dit op hun risico zal gebeuren.

1paul
door 1paul - Sep 10, 2022 om 07:52
3304 Antwoorden / 0 Vragen

koelkast is van het bedrijf, geef ze nog eenmaal de kans deze op te halen binnen 15 dagen en zeg hen dat je daarna stallingskosten gaat berekenen.

zomaar buiten zetten kan niet!

panter22
door panter22 - Sep 10, 2022 om 08:55
6599 Antwoorden / Vragen

De koelkast is netjes omgeruild. Het bedrijf had een personeelsprobleem. Het was tenslotte vakantietijd. Zou je dan nog niet even een paar weken kunnen wachten?