ti
door tiope Aug 7, 2015 om 08:10
Huishouden & energie

Recht op teruggave bedrag

hallo, Verwie wonen&slapen hebben rolgordijnen geplaatst die smaller zijn dan het kozijn. Op de declaratie stond niet alleen de maten, die niet juist waren, want een rolgordijn hoort aan de binnenkant van de kozijnen vastgemaakt te worden, zodat het gordijn helemaal over de ruit valt. Daarnaast stonden er 2 afstandsbedieningen op. Er was een afgesproken prijs op de offerte die lager was. Het verschil in prijs is teruggestort, nadat ik dit meldde. Als antwoord op mijn melding kwam echter een gescande opmeetbon met de hogere prijs en mijn zogenaamde handtekening. De handtekening was echter vervalst (naam fout gespeld). Het is inmiddels ook duidelijk geworden dat er niet zo'n dure elektrische bediening voor het smalle scherm noodzakelijk was, maar dat een met batterij gestuurde bediening tot de mogelijkheden had behoord. Ook waren een aantal objecten weg oa. een lampenkap met gouddraad (dus geld) uit de twintiger jaren na het bezoek. De firma heeft niet aangeboden de rolgordijnen te vervangen en zegt niets meegenomen te hebben. De vervalsing en verdwenen objecten zijn geregistreerd bij de politie. Hoe kan ik nog geld terug krijgen voor het feit dat die rolgordijnen te smal zijn. Verwie doet hier niets mee.

1398 10 Rapporteer

uwjurist
door uwjurist - Aug 7, 2015 om 09:21
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Beste vraagsteller
U kunt de winkel middels een aangetekende brief in gebreke (laten) stellen en sommeren om alsnog binnen 14 dagen het probleem op te lossen.
En kondig in de ingebrekestelling ook aan: Bij gebreke daarvan ontbind ik reeds nu voor alsdan de overeenkomst, maak ik aanspraak op terugbetaling en zo nodig de wettelijke rente. En zo nodig zal ik rechtsmaatregelen laten nemen, waarvan de kosten ook op u verhaald worden.
Omdat het een consumentenkoop betreft (dus als u als particulier hebt gekocht) ligt de bewijslast de eerste zes maanden bovendien niet bij u, maar bij de verkoper.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

zoekster
door zoekster - Aug 7, 2015 om 09:29
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als toevoeging op het bovenstaande advies. Verzoek in uw aangetekende brief om een schriftelijke antwoord binnen 14 dagen. Heeft het bedrijf een mailadres dan tevens via email de ingebrekestelling sturen.

Het zou ook nog kunnen dat het bedrijf bij de geschillencommissie wonen is aangesloten. Dat is doorgaans zo als het bedrijf CBW erkend is. Vaak staat dat ergens op een bon, of op de ruit van de etalage. Dan kunt u een procedure via de GC starten.

Mocht dit allemaal tot niets leiden, dan kunt u ook via het internet proberen druk te zetten. U kunt dan denken aan klacht.nl en klachtenkompas.nl

Ik ga er nu even vanuit dat u geen rechtsbijstandverzekering heeft, anders die nu meteen inschakelen.

Succes ermee.

user123
door user123 - Aug 7, 2015 om 22:52
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Dus een bedrijf wat 40 jaar bestaat weet niet hoe ze rolgordijnen moet plaatsen, adviseert u onjuist, pleegt valsheid in geschrifte, en steelt ook nog eens uw woning leeg.

Ik geloof hier geen biet van. Ze betalen wel netjes het prijsverschil terug. Dat rijmt niet met elkaar.

ho
door hopetobehelping - Aug 8, 2015 om 12:39
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste tiope,

wat een bijzonder verhaal.
Vooral de vervalste handtekening vind ik wel er bijzonder. Men heeft u het verschil met de offerte terug betaald maar u toch een bon met uw (vervalste) handtekening erop getoond ?
De verdwenen lampenkap is ook erg bijzonder, men komt de rolgordijnen plaatsen en neemt bij het gaan nog wat extra's mee. Er zullen dan geen inbraak sporen zijn dus uw inboedelverzekering kunt u wel vergeten.

Als ik kijk op de site van CBW kijk dan kom ik Verwie wonen&slapen niet tegen. Het lijkt er dus op dat ze niet aangesloten zijn bij het CBW.
Hier leest u wat u nog meer kunt doen.

tijger1
door tijger1 - Aug 8, 2015 om 12:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hopetobehelping

Voor een inboedelverzekering zijn braaksporen niet nodig. Er moet natuurlijk wel aangifte gedaan worden van diefstal/vermissing.

Maar iemand is toch thuis als er spullen geïnstalleerd worden?

uwjurist
door uwjurist - Aug 8, 2015 om 13:20
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt mij hoog tijd dat vraagsteller tiope even wat zaken verduidelijkt.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

ro
door ron530 - Aug 8, 2015 om 13:48
4084 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=uwjurist schreef op zaterdag 8 aug 2015, 13:20]Het lijkt mij hoog tijd dat vraagsteller tiope even wat zaken verduidelijkt.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

Het lijkt mij ook hoog tijd dat tiope openheid van zaken geeft want deze beschuldiging richting Vervie slapen&wonen lijkt meer op een hetze tegen dit bedrijf.

ti
door tiope - Aug 8, 2015 om 18:12
11 Antwoorden / 11 Vragen

Uw advies: Omdat het een consumentenkoop betreft (dus als u als particulier hebt gekocht) ligt de bewijslast de eerste zes maanden bovendien niet bij u, maar bij de verkoper, gaat de aangetekende brief gaat de deur uit. Verder, zijn er maatregelen genomen en kunt u geloven wat ik wil. Ik doe niet mee aan welles niets. Dank u wel voor de reacties.

edrick3
door edrick3 - Aug 8, 2015 om 18:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tiope,

.....Verder, zijn er maatregelen genomen en kunt u geloven wat ik wil.....
Nou, dat doen we nou juist niet. ;-)
Maar ik begrijp wat je bedoelt.

uwjurist
door uwjurist - Aug 9, 2015 om 10:38
1043 Antwoorden / 0 Vragen

U hebt wel veel problemen ontdek ik zojuist. Dit topic startte u ook: http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/recht-op-schadevergoeding-3/?#1099121
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik