queenie2002
door queenie2002 Nov 19, 2010 om 12:41
Huishouden & energie

Registratie niet gedaan bij ETNA/ATAG Nalatigheid van Bruynzeel keukens, of?

Beste lezer,

Sinds vorig jaar 13 augustus 2009 ben ik in het bezit van een inbouwkeuken van Bruynzeel. Diverse inbouwapp zijn van ETNA/ATAG. Nu had ik recentelijk een nieuw onderdeeltje nodig voor mijn combi-magnetron. Dus ik ging naar de site van ETNA/ATAG en daar las ik dat als ik mij vorig jaar had geregisteerd dat ik dan 5 jaar (kosteloos) garantie had gehad op mijn inbouwapparatuur. (MAAR IK WIST HET NIET!!)

Maar tijdens de aankoop is mij niets verteld over het speciale garantietermijn van ETNA/ATAG. En heb ik vorig jaar dus niets extra's geregisteerd. Hoe moet je nou iets registeren waar je het bestaan niet vanaf weet. Ik heb het Bruynzeel voorgelegd en dit is het antwoord: U bent niet automatisch geregistreerd als klant van Bruynzeel bij Etna.

Ik vind dat de verkoper mij daar op had moeten wijzen!

Weet iemand of ik nu nog rechten hebt omtrent de nalatigheid van Bruyzeel?

Gr. Queenie

5002 5 Rapporteer

invalide
door invalide - Nov 19, 2010 om 12:46
787 Antwoorden / 5 Vragen

Als je de boekjes die bij de apparaten hoorde niet hebt gelezen zit je fout.

Als zij de info niet gaven kun je dit bij de leverancier claimen die je dit had moeten leveren bij de apparaten.

En onder welke voorwaarden is de apparatuur geleverd?

queenie2002
door queenie2002 - Nov 19, 2010 om 12:51
1 Antwoorden / 3 Vragen

Goedendag,

Bedankt voor u snelle reactie.

Ik heb de gebruiksaanwijzingen gelezen maar daar ben ik geen garantie termijnen in tegen gekomen.

Voorwaarde zijn niet verteld of iets dergelijks! Het enige is dat ik weet dat je standaard 1 jaar garantie hebt. Dus verder vraag ik dan ook niet door.

Gr. Queenie

fi
door fieleke - Jan 14, 2013 om 09:32
1 Antwoorden / 0 Vragen

Mij werd wel verteld dat wanneer ik vier apparaten tegelijk kocht van Atag , ik acht jaar garantie zou krijgen. We hebben om die reden vier apparaten gekocht ( am. koelkast, twee ovens en een vaatwasser) en nu blijkt idd dat we ze hadden moeten registeren. Ik was in de veronderstelling dat de aanschaf via de keukenboer, het bewaren van de papieren en bonnen voldoende was. Atag reageert heel kort door de bocht en erg klantonvriendelijk.

ra
door rayjohbar - Jan 6, 2015 om 22:17
5 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=fieleke schreef op maandag 14 jan 2013, 09:32]Mij werd wel verteld dat wanneer ik vier apparaten tegelijk kocht van Atag , ik acht jaar garantie zou krijgen. We hebben om die reden vier apparaten gekocht ( am. koelkast, twee ovens en een vaatwasser) en nu blijkt idd dat we ze hadden moeten registeren. Ik was in de veronderstelling dat de aanschaf via de keukenboer, het bewaren van de papieren en bonnen voldoende was. Atag reageert heel kort door de bocht en erg klantonvriendelijk.

ra
door rayjohbar - Jan 6, 2015 om 22:28
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat je weinig kans maakt, ik heb zelfs WEL alles netjes ingeleverd en 5 jaar garantie en zit nu al vanaf 20 november zonder ijskast..mijn voedsel kan ik niet goed houden en bederft heel snel, met de kerst flinke problemen gehad geen ijskast is niet fijn..maar dat maakt hun niet uit... service nee! monteur langs geweest en die constateerde dat de motor kapot was.. na 45 telefoontjes met ATAG met BRUYNZEEL KEUKENS ,nog niet aangetekende brief ,en nu willen ze het via de rechter gaan doen, zit ook nog in mijn garantie, maar helaas..Ja ze hadden een oplossing...250 euro betalen...Nieuw kost zo een ding 279 euro..stelletje afzetters...en waarom omdat ik vier jaar de ijskast heb gebruikt..
Je koopt een keuken, het kost een hoop geld, en je hoopt dan toch klaar te zijn voor een jaar of 10.
Na 2 jaar vaatwasser kapot ,net buiten de garantie..printplaat kapot.. hoppa 550 euro..service..waar?
Zeker NIET van BRUYNZEEL en ook niet van ATAG/ETNA....echte miskopen voor mij geweest...BRUYNZEEL ? nooit nooit meer ATAG/ETNA nooit meer...
.