ma
door madena Apr 15, 2009 om 08:36
Huishouden & energie

Reinigen vinyl/zeil

Ik heb sinds een half jaar vinyl , het is net een houten vloer, nu heb ik er allemaal strepen op van de schoenen van de kinderen, hoe krijg ik de vloer weer mooi schoon?

53084 19 Rapporteer

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Apr 15, 2009 om 09:02
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag madena,

Met terpentine of wasbenzine op een doekje poetsen, dan vliegen ze er af. Goed luchten!

Hardware ERror MAN.

dirck
door dirck - Apr 15, 2009 om 09:37
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Om die vloer weer mooi schoon en glimmend te maken kun je het beste een reinigingsmiddel gebruiken die geschikt is voor vinyl.
Zelf gebruik ik hiervoor: Kiwi Peli Vinyl voor kunststof vloeren, maar ik kan dit product nergens meer vinden.
Als mijn fles op is, dan koop ik denk ik dit product:
Pledge Vloer Plus voor plavuis & vinyl

dimov000
door dimov000 - Apr 15, 2009 om 12:27
19 Antwoorden / 0 Vragen

Vele mogelijkheden. Een stoomreiniger is de beste oplossing die zonder chemicalien werkt en ook nog eens 100% oplossen van allergieen en stofmijt e.a.
Bij de middelen raad ik aan op chemisch zo min mogelijk te doen door bij voorbeeld HG te gebrujiken die u bij de betere drogist kan krijgen.
De huis/tuin middelen als cillit bang zijn gevaarlijk en laten residue achter...of te wel...chemische laagjes.

ulyssa
door ulyssa - Apr 15, 2009 om 12:28
30 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb mijn winterbanden een paar dagen (op elkaar) neergelegd op vinyl. Nu zit er een ronde bruine rand van de velg op het zeil, (niet de hele rondte) waar ie contact heeft gehad met misschien olie. Die krijg ik ook niet weg met schoonmaken. Met terpentine heb ik ook geprobeerd. Iemand nog een ander idee?

je
door jeannevk - Apr 15, 2009 om 12:44
4 Antwoorden / 0 Vragen

met een wondersponsje, geen nare luchtjes en is milieu vriendelijk.

ro
door rolorolo - Apr 15, 2009 om 12:51
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Madena!
Probeer het eens met een gum of gewoon droog met je vingers wrijven over die strepen!
Dat wil namelijk ook nog weleens helpen.
Dan wrijf je het er vanaf en houd je alleen wat kruimeltjes over.
Hoop voor je dat dit helpt! Succes ermee!

op
door oplossing - Apr 15, 2009 om 12:55
119 Antwoorden / 1 Vragen

@Madena,

Ik heb hetzelfde probleem met vooral rubberen zolen maar met Jif, heet tegenwoordig Sif oftewel vloeibaar schuurcreme, een sponsje en een schone doek wrijf je het er zo af. Gebruik niet de harde kant van sponsje maar wel goed afvegen anders krijg je strepen.

Probeer het maar eens maar ga niet met terpetine of andere schoonmaakmiddelen gebruiken want daar beschadig je het Vynil mee.

ee
door eetje - Apr 15, 2009 om 13:12
3 Antwoorden / 1 Vragen

schoenstrepen kun je er zo weer afpoetsen door met gum of sportschoenen eroverheen te schuren/poetsen, dan moeten de zolen van de sportschoenen echter niet zwart zijn!

Groeten, eetje.

qu
door quality - Apr 15, 2009 om 14:28
1 Antwoorden / 1 Vragen

Reinigen vinyl/zeil schoenstrepen lukt over het algemeen wel met een glasreiniger en microvezeldoek of met een z.g.n. mellaminespons(witte kleine kunstofsponsjes.)
Het probleem met de autobandenafdruk kan niet opgelost worden omdat het rubber van de banden een chemische verbinding zijn aangegaan met het vinyl

dirck
door dirck - Apr 15, 2009 om 15:07
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Met wasbenzine zou je die vlek er wel uit kunen krijgen.
Anders die plek even inspuiten met Glassex, even laten inweken en na een kwartiertje met een ietwat vochtige doek proberen die vlek te verwijderen.

sl
door sloofje - Apr 15, 2009 om 16:27
9 Antwoorden / 6 Vragen

bij action verkopen ze grijze sponsjes (5 in een verpakking voor 99 ct) en dat lijken wel wondersponsjes; ik maak er rvs glimmend schoon mee, vlekken op zeil, laminaat, steen, aangekoekte pallen.noem maar op. ze slijten wel snel dus ik snij ze eerst doormidden (zunige zeeuw..hahaha)

je hoeft ze alleen maar te bevochtigen dus je bespaart ook nog eens op schoonmaakmiddel en...het milieu...

dit was de gouden tip uit het hoofje van sloofje! succes ermee!

fi
door fientje14 - Apr 15, 2009 om 17:57
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal,

Als tip voor schoenstrepen,  een doekje of oude tandenborstel met tandpasta helpt vaak ook.

Ik heb een maand of twee geleden een kop koffie (uit Puck koffie apparaat, zo warm is die koffie niet!!!) op mijn vinyl vloer laten vallen. Heel veel vlekken, het lijkt wel ingebrand of vetvlekken. Wie weet hier een advies voor.Mijn thuiszorghulp heeft het geprobeert met chloor, ben ik geen voorstander van, maar hielp ook niets.

la
door laptop - Apr 15, 2009 om 18:49
92 Antwoorden / 14 Vragen

boenwas

hu
door huis_1 - Apr 16, 2009 om 09:06
1 Antwoorden / 0 Vragen

als je gewoon weer met de schoen met rubber zool er over heen schuurd dan gaat het zo weer weg en anders met een potloot gum

sh
door shortymusic - Apr 16, 2009 om 13:57
18 Antwoorden / 11 Vragen

MET CLORIX DOEKJES HEB JE DE MEESTE KANS VAN SLGEN,ZELFS NICOTINE VERWIJDERD HET VAN EIKE BANKSTELLEN,GLORIX HIGIENISCHE DOEKJES,OOK VOOR JE TOETSENBOIRD VAN JE PC,ECHT,HET WERKT!!!!

GROET SHORTY MUSIC UTRECHT

be
door bets101 - Apr 18, 2009 om 23:41
2 Antwoorden / 0 Vragen

ik gebruik dasty ontvetter er voor werkt goed je kan het halen bij de wibra ff spuiten 2min wachten dweilen en weg vlekken

ba
door balto - Apr 20, 2009 om 23:31
8 Antwoorden / 1 Vragen

Bij mij is een thermometer op mijn nieuwe vinyl stukgevallen en het lukt mij niet de rode vlek, die ontstaan is door de rode vloeistof uit de thermometer te verwijderen.
Ik zou heel blij zijn met een goede tip?

groet

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Apr 21, 2009 om 01:43
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ balto:

Dit topic is gestart door madena i.v.m. een vraag over strepen op vinyl.
Het is niet gebruikelijk een topic te starten binnen een topic van iemand anders, al was het alleen maar uit respect voor de problemen van topicstarter.
Deze site wordt ook gebruikt als naslagwerk voor iemand die wil zien of een dergelijk probleem al eerder is ondervonden. Dan kan soms al een oplossing gevonden worden voordat een vraag wordt gesteld.

Alhoewel jouw reactie raakvlakken kan hebben met madena's vraag, is het toch beter zelf een topic te starten met je concrete vraag, omdat kleurstof van een thermomervloeistof geheel iets anders is dan zwarte strepen door schoenen.

H.

hu
door hugokremers - Nov 30, 2010 om 21:00
1 Antwoorden / 0 Vragen

Precies hetzelfde probleem als ulyssa (pagina 1). Vanalles geprobeerd maar niets helpt tot nu toe.
Ik las wel van quality dat het rubber een reactie zou zijn aangegaan en dat het nu dus onoplosbaar is, maar ik twijfel of het wel het rubber is. Lijkt me echt de velg zelf. Het is ook een fijne cirkelvormige rand/lijn van zo'n 15"inch.
Ik durf ook niet alles te proberen anders heb ik straks die cirkel wel weg, maar een vlek erbij.
Heb groene zeep en terpentine en HG stickerverwijderaar geprobeerd (wat volgens HG smeer en olie moet kunnen verwijderen).
Nog meer tips? Of Ulyssa hoe heb jij het opgelost?
Bedankt vast voor jullie reacties.